Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Del Skrevet 28. juni 2010 Gang på gang opplever jeg gamle (65-70+) som sniker, mye. På bussen, butikken, toget, klesbutikker. De presser og brøyter seg fram og hvis man påpeker det får man enten en regle om hvor uforskammet ungdommen er, eller så blir man ignorert. Kan noen fortelle meg HVORFOR det er greit at eldre sniker seg foran 5-6 mennesker i busskø, eller dytter vekk unger for å komme først? Greit nok at er det en skrøpelig dame på 85 med rullator og bein som skjelver, er det noe annet. Men ofte er det gamle mennesker som er fult oppegående og spreke som bare ikke gidder å stå i kø. Hva så om de er gamle? Jeg har et ødelagt bein som gjør at jeg fort får smerter, og det kan gjøre jævla vondt for meg å stå i kø i 5 minutter, men jeg sniker ikke av den grunn. Vil jeg først inn på bussen, kommer jeg tidligere. Jeg kommer ikke når bussen kommer for å så dytte vekk og albue folk i magen for å komme først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabadamtimtim Skrevet 28. juni 2010 #2 Del Skrevet 28. juni 2010 Gang på gang opplever jeg gamle (65-70+) som sniker, mye. På bussen, butikken, toget, klesbutikker. De presser og brøyter seg fram og hvis man påpeker det får man enten en regle om hvor uforskammet ungdommen er, eller så blir man ignorert. Kan noen fortelle meg HVORFOR det er greit at eldre sniker seg foran 5-6 mennesker i busskø, eller dytter vekk unger for å komme først? Greit nok at er det en skrøpelig dame på 85 med rullator og bein som skjelver, er det noe annet. Men ofte er det gamle mennesker som er fult oppegående og spreke som bare ikke gidder å stå i kø. Hva så om de er gamle? Jeg har et ødelagt bein som gjør at jeg fort får smerter, og det kan gjøre jævla vondt for meg å stå i kø i 5 minutter, men jeg sniker ikke av den grunn. Vil jeg først inn på bussen, kommer jeg tidligere. Jeg kommer ikke når bussen kommer for å så dytte vekk og albue folk i magen for å komme først. De presser seg nok frem fordi at de trenger sitteplass og nordmenn er så frekke at de gir ikke opp setene sine engang uansett hvor skrøpelige de eldre er. Om en prøver å gi opp plassen sin til en eldre, så kommer en eller annen drittsekk av en 40 åring med for stort ego og stjeler plassen før de får kommet og tatt plassen likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Del Skrevet 29. juni 2010 Kan hende de blir for slitne av å holde ut en kø, men jeg vet jo at noen eldre også har litt "bryr meg ikke"-holdningen til resten av samfunnet, etter som de er gamle og deprimerte pga. de har lite igjen av livet. Det høres kanskje stygt ut å si, men bestefaren min er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 30. juni 2010 #4 Del Skrevet 30. juni 2010 Om eldre sniker foran meg. Så sider jeg rett ut kom deg bak meg eller så tar jeg like godt og dytter dem bak meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena Skrevet 30. juni 2010 #5 Del Skrevet 30. juni 2010 De presser seg nok frem fordi at de trenger sitteplass og nordmenn er så frekke at de gir ikke opp setene sine engang uansett hvor skrøpelige de eldre er. Nordmenn (spesielt i Oslo) er frekke og gir ikke opp setet sitt fordi de ikke vil bli møtt med kjeft, skyllebøtter og paraplyangrep fra gamle damer gang etter gang. De gamle vil ikke at folk skal reise seg for dem. De vil så visst ikke bli sett på som gamle og skrøpelige. Mange eldre er uhøfflige fordi de rett og slett ikke har empati. De vil ikke forstå at andre, spesielt yngre mennesker, også kan ha problemer (smerter/vondt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Del Skrevet 30. juni 2010 Nordmenn (spesielt i Oslo) er frekke og gir ikke opp setet sitt fordi de ikke vil bli møtt med kjeft, skyllebøtter og paraplyangrep fra gamle damer gang etter gang. De gamle vil ikke at folk skal reise seg for dem. De vil så visst ikke bli sett på som gamle og skrøpelige. Mange eldre er uhøfflige fordi de rett og slett ikke har empati. De vil ikke forstå at andre, spesielt yngre mennesker, også kan ha problemer (smerter/vondt). Signerer! Er veldig enig i det du skriver med manglende empati! Jeg sliter med mye svimmelhet og dårlig balanse etter en ulykke og for meg er det å stå på buss/trikk/tog/t-bane et mareritt og nesten umulig på en skikkelig dårlig dag. Jeg er bevisst på dette og forsøker å unngå de verste rushavgangene, men enkelte ganger er det ikke til å unngå at jeg må ut og reise kollektivt på ugunstige tidspunkter. Jeg har mer enn en gang opplevd å få grov kjeft fra eldre for at jeg ikke gir fra meg sitteplassen min, og de nekter å høre etter når jeg forsøker å forklare at jeg faktisk er syk og det er vanskelig for meg å stå. Jeg er jo ung og ser ikke syk ut, så det er sjelden jeg får gehør for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #7 Del Skrevet 2. juli 2010 What? Jeg reiser meg for gamle damer hele tida jeg. Gravide også ( kvinne 25 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 9. juli 2010 #8 Del Skrevet 9. juli 2010 Ja, det er mange gamle sniker. Men noen av disse snikene har kanskje opplevd sniking kjempemye selv, er lei, og innser at hvis han skal få komme frem i det hele tatt her i livet, så må han være litt mer "aggressiv"! Har selv gått til sides for å slippe forbi en gammel mann på krykker. Da ble både jeg og den gamle mannen nesten rent overende av 4-5 unge (men voksne) friske mennesker som ville benytte seg av denne åpne lommen til å komme frem litt fortere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå