@lfa Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 Hender det at dere ber barnefar/mor (altså den bidragspliktige) om ekstra penger til større utgifter? Jeg har ikke gjort det enda, men nå ser det ut som om jeg må ut med brilleutgifter til tassen, og det regner jeg med er en forholdsvis dyr utgift. :-? For min del, vet jeg at barnefaren har råd til å bidra (han betaler mindre bidrag enn han egentlig skal, siden han arbeider en del svart), men det spørs jo om viljen er til stede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Kommunikasjon er viktig... Kanskje du blir positivt overrasket...? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #3 Del Skrevet 25. september 2003 Min mann er bidragspliktig - vi hjelper til økonomisk Vi gjorde det blant annet med sertifikatet til eldstemann og ski/sykkel til minstejenta. Utgiftene til slike konkrete ting går jo rett til barna, så her bør det i så fall være sterke økonomiske argumenter for å si nei. Hilsen betalingsvillig stemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. september 2003 #4 Del Skrevet 25. september 2003 Om han ikke vil være med, har du faktisk rett til å kreve at han er med på å dekker halvparten av slike utgifter. Det gjelder briller, konformasjon ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 25. september 2003 #5 Del Skrevet 25. september 2003 Hittil har jeg sluppet unna slike ekstra utgifter. Men om jeg hadde fått noe slikt ville jeg tatt en prat med pappaen. Nå har vi såpass godt forhold at vi kan snakke om slikt. Men jeg tror du kan få subsidiert noe gjennom trygdekontoret. Kanskje ikke så mye, men alle monner drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 25. september 2003 #6 Del Skrevet 25. september 2003 For noen år siden fikk jeg ham til å spleise på ny sykkel, og til å betale halvten av hva det kostet å delta på kampsport. Jeg har ikke bedt om noe siden da, og kommer heller ikke til å gjøre det. Spør øyelegen om brillene kanskje kan dekkes, det burde h*n vite litt om. Jeg får beløpet dekket (delvis) grunneten ørliten skjeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 26. september 2003 #7 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har foreløpig ikke bedt faren om ekstra bidrag. Først og fremst fordi jeg vet at han har utrolig dårlig råd. Hadde han hatt bedre råd ville jeg nok søkt om at han dekket noe av brillene, men jeg lot det være. Nå ser det ut som om det går mot tannregulering - og det er dyrt! Da blir jeg nok nødt til å be far om å bidra (det er HANS tenner hun har arvet - kanskje han skal betale alt? :blunke: ) Hvis det blir konfirmasjon noen gang vil jeg nok ikke be far om støtte - jeg regner ikke med at han kommer til å være med på festen, og da blir det merkelig å kreve penger av ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kina Skrevet 26. september 2003 #8 Del Skrevet 26. september 2003 Han er pliktet til å være med å dekke 3 ting utenom barnebidrager i følge loven.Det er briller,tannregulering og konfirmasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #9 Del Skrevet 26. september 2003 Tror du får sånt dekt gjenom trygdekontoret. Sjekk med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 26. september 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 26. september 2003 Takk for svar, skal sjekke trygdekontoret og spørre øyelege. Nevnte dette til faren, og han sa ikke et pip om at han kunne være med å betale. Liker ikke å mase, jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 26. september 2003 #11 Del Skrevet 26. september 2003 konfirmasjonsutgifter,briller,tannregulering skal den andre være med på å betale. Det er jo grenser for hva bidraget skal klare å dekke også. Ikke at far/mor eller den som er bidragspliktig skal betale alt,men det finnes regler der. Om den bidragspliktige sier nei,så går man til trygdekontoret,de hjelper deg med å fylle ut riktige sjemaer. Jeg har vært nødt for å gjøre det i 2 tilfeller og da gjaldt det tannregulering og konfirmasjon og jeg fikk medhold begge gangene. Skoleturer på mange tusen kommer utenom,de skal den bidragspliktige ikke være med på å betale om han ikke vil. Fikk høre det i uken som var,når det gjalt polenturen til sønnen min som han skulle være med på sammen med 10 klasse. så 4500,- til turen måtte jeg betale selv uten hjelp fra faren.Ikke lommepenger fikk gutten av faren sin engang. Ja dette var kanskje litt utenom temaet,men skitt au. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå