Gå til innhold

betalte ikke årsavgift som avtalt

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg kjøpte en bil i slutten av april. Da jeg kjøpte bilen hadde jeg en muntlig avtale med tidligere eier at han skulle betale årsavgift, og han sa at den alt var betalt. Jeg stolte på dette, og fikk nå purring på årsavgiften. Jeg ringte og lurte på når han skulle betalen denne, men da fikk jeg beskjed om at den skulle jeg betale og at han mente at det var fjorårets årsavgift han sa han hadde betalt. Jeg har nå betalt den for å unngå innkasso, men jeg lurer på om jeg kan gå videre med det til forliksrådet? Vi hadde ingen skriftlig avtale på dette, men jeg har salgsannonser hvor det står at årsavgift er inklusivt, samt dato og at den er solgt. (Altså solgt til meg, med inkludert årsavgift). Er dette god nok sak, eller er det ikke bra nok når jeg ikke har skriftlig avtale? Jeg forklarte også at han hadde ansvaret for at regninga ble betalt i og med han var eier av bilen 1. januar, samt at årsavgifta skulle ha vært betalt over 1 mnd før jeg betalte bilen. Kan jeg klage på dette, eller er det vare bortkastet. Irriterende og bare la det gå også ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Skriv et kravbrev til selger.

Helst et varsel om forliksklage.

Vis til annonsen du har, send gjerne kopi.

Krev å få tilbakebetalt summen inkludert gebyr pga for sen betaling.

2. Hvis selger fortsatt nekter, send en forliksklage.

LINKtil forliksrådet med nedlastbare maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

da har jeg sendt brev. Men hva gjør jeg om jeg må kontakte forliksrådet, og hva skjer da? Må begge parter møtes? Denne personen bor nokså langt unna, og i en annen kommune enn meg. Må vi møtes i min eller hans kommune da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forliksklage behandles vanligvis av forliksrådet i den kommune der klagemotparten bor eller har forretningssted

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men når DU bor i en annen kommune, har ikke du møteplikt. Klagemotparten har møteplikt og vil få fraværsdom dersom h*n ikke møter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...