Gå til innhold

Amina vant!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

positivt det så klart..

men nå har en gutt på 20 bli dømt til steining pga homofili i samme land..

lurer på om det får samme oppmerksomhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

positivt det så klart..

Enig med deg. Tror nok ikke det... Homofili er jo tilogmed forbudt i enkelte stater i USA, samt katolske land. Det sier jo noe om verdensholdningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Tror nok ikke det... Homofili er jo tilogmed forbudt i enkelte stater i USA, samt katolske land. Det sier jo noe om verdensholdningen...

ja det var jo faktisk forbudt i norge også frem til 1972...

men uansett så er det vel bare afrikanske land (og noen asiatiske?)som har dødsstraff for homofili..

lurer på om noen er villig til å sørge for at han får like dyktige advokater som lawal fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det igår, er utrolig glad for det. Og stolt for at denne saken kom i verdens søkelys. Tror ikke ho hadde blitt frikjent i anken dersom ho ikke hadde verdensstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like tragisk - skulle ønske det fikk like stor oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grusomme med sånne saker er jo at de som får verdensoppmerksomhet blir frikjent. I gleden over akkurat denne saken, kjenner jeg og sorgen over alle de andre som ikke får samme oppmerksomhet og dermed ikke blir frikjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

skulle bare mangle om hun vant!

tenk at vi lever i en verden der ennå et land som Nigeria i hele tatt vurderer å gå til en slik sak mot en kvinne! jeg skjemmes over menneskeheten! dette er en av de sakene jeg har engasjert meg mest over, og jeg ble helt kvalm over mennekene som liksom skal dømme andre mennesker til døden ved steining!

Hun har et lite barn å ta vare på om barnet trenger henne og omvendt, og jeg håper virkelig at verden går fremover etter dette.... :evil: :evil: :evil:

Jeg har selv fått et barn, og hvis noen skulle dømt meg til døden ved steining har jeg ikke visst hva jeg skulle gjort!

De menneskene som stemte for at hun skulle ha blitt dømt til døden, kan ikke ha mange menneskelig følelser og innsyn, og jeg skulle likt å sett ansiktet til dem hvis mora dems skulle ha blitt steinet i hjel...

Stakkars amina som har måttet ha dette hengende over seg i lang tid, jeg føler virkelig med henne, og håper hun får et bra liv over dette.

De stakkars folkene som satt i denne domstolen eller juryen skulle fått straff så det holdt.

Det jeg heller ikke skjønner hvis de skal først være så jævlige, er at de skulle drept henne etter at hun sluttet å amme.... akkurat som om de tar hensyn til noe som helst liksom...

Nei jeg skal i hvertfall aldri reise til Nigeria og jeg håper ikke du gjør det heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal i hvertfall aldri reise til Nigeria og jeg håper ikke du gjør det heller!!!

Vi trenger ikke reise til Nigeria. Lørdag 20/9 på Nrk2 satt en kvinnelig, irakisk muslimsk kvinne og sa at hun ikke tar avstand fra sharia - den islamske straffeloven. Hun er ikke alene om det, og således tar vi imot "flyktninger" til Norge som på steder der de har makt (som f.eks. i Nigeria) ser det som en hellig plikt å steine utro kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
men man kan ikke redde alle desverre :-?

for en ting å si!!

klart vi kan redde han!! prøve, prøve.. aldri gi opp!!

blir så sint når jeg ser kommentarer som din!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en ting å si!!

klart vi kan redde han!! prøve, prøve.. aldri gi opp!!

blir så sint når jeg ser kommentarer som din!! :frustrert:

ja klart vi kan redde han men tror du ikke det finnes veldig mange andre over hele verden...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at saken endte slik. Og det viser jo bare at det nytter å bry seg.

Desverre er det ikke alltid sakene får en så god utgang, og desverre vet vi ikke om alle overgrep som begår i verden i "rettferdighetens navn". Men vi kan ihvertfall engasjere oss i de sakene vi får kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Virkelig en seier for alle mennesker, dette her. Og ikke minst et bevis på at det nytter å bry seg.

Mange millioner engasjerte seg i kampen for Amina Laval Men: Fremdeles kan kvinner og menn steines til døde for liknende ting, og avstraffelsesmetoder som pisking og amputasjon lever desverre i beste velgående flere steder i verden. Noen av Nigerias delstater er bare et eksempel, Iran praktiserer også henrettelser til offentlig underholdning.

Ønsker du å engasjere deg videre i kampen for menneskerettigheter, og å arbeide mot slike inhumane avstraffelsesmetoder, sjekk ut Amnesty International's sider om saken om Amina Laval her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...