Gå til innhold

Barnevernet er som et flyselskap...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom Gutt

Barnevernet er som et flyselskap som mister et titalls fly i året under havari! Selvsagt; ikke alle fly fra selskapet faller ned - noen er faktisk helt trygge - men _hvem_ er trygge og ikke? (der de står med samme farge på rekke og rad.)

Tør du å fly med dette flyselskapet dersom du føler for å trenge det?

Når skal man sette folk, som man føler trenger det, på disse flyene?

Er du klar over hvilke skader du kan risikere å forvalte deg selv eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevernet opererer ikke skummelt i dag.

De er der først og fremst som støttende og veiledende personer.

Men lar du det som forelder skure å gå når du vet at det skader barnet og absolutt ikke vil søke hjelp,ta imot råd og veiledning,ja da blir du kanskje en passasjer på det flyet under tvang.

En ting som foreldre med problemer gjør,er at de overhodet ikke ser barnet sitt.

de er så opptatt av sin egen sårbare stolthet og det igjen går utover barna.

Å innrømme at man har tatt feil eller søker hjelp fordi man kommer til kort er jo bare fantastisk.

Da setter du ungen først uten tanke på deg selv.

Men det er selvsagt ikke å komme fra at det også her jobber feil mennesker i disse institusjonene.

Det finnes det overalt.

Så det er ikke rart at man er skeptisk.Det forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en passasjer

Synes barnevernet er skummelt, hvertfall etter det jeg har opplevd. Så jeg skjønner deg godt og synes det var ei god sammenligning :blunke:

Jeg er pasasjer på dette flyet , sammen med min samboer og hannes to barn,og jammen har det vært ute i tøft vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange mange barn som er UTROLIG lykkelige for at de slapp å bo med håpløse foreldre jeg... Det har nok reddet livet deres det... Forskjellige erfaringer altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vel kanskje like mye metoden man bruker overfor foreldre man kan reagere på. Dette være seg fra alle offentlige etater. F.eks at ting blir holdt skjult før det plutselig popper opp, det kommer dulgte antydninger, ingen tar ansvar, man blir mere eller mindre "umyndiggjort"...Det er nok noen som bevissist(ubevisst??) bruker slike "metoder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Og noen ganger MÅ man bruke slike metoder fordi foreldrene er klin hoppende sprø...

ER de virkelig det? Eller er det det inntrykket man helst vil skape? Det skal veldig lite til for å kue et menneske.

En annen ting er vel at dersom foreldrene virkelig ER "sprøe" så regarer de lite trolig på slikt. Etter min mening bør man i alle tilfelle være svært varsom med hvordan man legger fram saker. Dette har også med rettsikkerheten å gjøre.

Man påstår da ofte her at man aldri må si at noen er "psykopat", da MÅ man legge fram medisinske undersøkelser m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[En annen ting er vel at dersom foreldrene virkelig ER "sprøe" så regarer de lite trolig på slikt. .

Har vært borti totalt udugelige foreldre (JA!!! :evil: ) som er så hårsåre for negative bemerkninger at de kunne finne p å ta med seg kniv på møter... De kunne også finne på å bedrive tlf terror til lærere om de fikk noe negativt.

La oss ikke glemme de foreldrene som ødelegger barna sine ved å ha dem. De finnes nemlig!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vært borti totalt udugelige foreldre (JA!!! :evil: ) som er så hårsåre for negative bemerkninger at de kunne finne p å ta med seg kniv på møter... De kunne også finne på å bedrive tlf terror til lærere om de fikk noe negativt.

La oss ikke glemme de foreldrene som ødelegger barna sine ved å ha dem. De finnes nemlig!...

Og da kan man bare drite i å følge spillereglene mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør vel ting ubevisst/bevisst for å komme med dette flyselskapet også tenker jeg.

Men blir du kunde i dette selskapet,så kan man liksom ikke svitche over til et annet heller.

Da må du i alle fall ha godkjenning fra høyeste hold.

Godt at flyselskapet finnes for de som trenger det synes jeg.

Jeg trengte det en gang,og jeg hadde ikke vært der jeg er i dag uten hjelp og støtte fra nettopp dette selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan man bare drite i å følge spillereglene mener du?

Mye man må gjør for å berge liv noen ganger...

Men å ikke si alt negative på en gang er nok ikek å bryte noen regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...