Gå til innhold

~ En formue for en hårklipp ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig ta meg råd til å klippe meg hos frisør og farge håret og litt striper og slik denne måneden. Men fikk en fartsbot i sommer som jeg plutselig måtte betale.

Betaler rundt 800 kroner for 2 farger og klipp...

Så for en blakk student som meg er det ikke ofte jeg tar meg råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

er student; og har langt hår ene og allene av økonomiske årsaker..

mamma stusser tuppene når jeg er hjemme..

kort hår ble for dyrt.. måtte jo ut med 250 kr ca hver tredje måned.. og da så jeg rimelig forvokst ut på slutten.. ikke bra..

så det lange ragget er kanskje ikke fult så kledelig.. men du så mye billigere.. og så kan det festes vekk med hårstrikk på lesesalen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg jobbet i frisørsalong hver dag etter skolen i 2 år, så stusser jeg meg selv. Har forskjellige lengder i håret likevel, så det går fint. :)

Men skulle i bryllup i fjor...KLippet tuppene, hadde avfarging, og samboeren min klippet seg, og datteren min stusset seg, og betalte den nette sum av 1550.- Holdt på og ramle i gulvet der jeg sto! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o  HVOR går dere og har dere kort hår??

Jeg har langt hår og betalte 870 kr for klipp og striping (2 farger).  Det tok TRE timer.  Helt syke priser og jeg går ikke til frisøren så ofte som jeg vil.  d.

HALLO???? synes du det var MYE?? har du regna TIMEPRISEN på det?? skitbillig!!

jeg hadde aldri giddet å jobbe så mye for så lite penger!

eks:hos oss; 400,- for klipp uansett, FRA 480 på striper, minst 100 i tillegg for ekstra farge (pr farge) og om det hadde vært foliestriper, måtte du nok regna med 580 pluss 100 og ihvertfall 200 i tillegg for langt hår, dvs 1200-1300. og det er ikke mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippper meg på Toni & Guy og betaler 560 kr når jeg kun klipper meg og ca. 1100 kr når jeg striper/farver og klipper meg (annenhver gang  :D )

Det er jo verdt det! Man får deilig hodebunnsmassasje også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo verdt det! Man får deilig hodebunnsmassasje også :D

Ja - og deilig peppermyntekald balsam :D

Frisør er noe jeg virkelig syntes det er verd å bruke penger på - ikke bare å betale for at jeg får en bra hårfrisyre, men jeg liker å skjemme meg selv bort og betaler gladelig for hårkurer og styling bare fordi jeg liker det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjelden hos frisør. Har ei venninne som er frisør, men hun har dessverre flyttet til Stavanger!! Dårlig gjort... :blunke:

Vært hos frisør to ganger etter at hun flyttet.

Stuss, farging og striping av langt hår; 1700,- (det er dyrt for en som er vant til å betale 100 -200,- ....)

Bare klippet det sist, men ordentlig klipp, ikke bare stuss. Hadde laant hår, klippet opp til skuldrene cirka ; fire hundre og et eller annet tror jeg.

Så farget jeg håret mitt selv nå sist (på torsdag!) 250,- for to pakker med butikkfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - og deilig peppermyntekald balsam :D

Frisør er noe jeg virkelig syntes det er verd å bruke penger på - ikke bare å betale for at jeg får en bra hårfrisyre, men jeg liker å skjemme meg selv bort og betaler gladelig for hårkurer og styling bare fordi jeg liker det :oops:

Jeg har så mye stylingprodukter og kurer og diverse nå at skapet under vasken snart er fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest tuttamor

Klipper samboeren og sønnene mine med hårklippemaskin i nakken og saks oppå....de blir kjempefine.....sparer masse penger.....så har jeg god samvittighet for å bruke penger på ordentlig frisør til meg selv! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest La Lune

Jeg har veldig langt og tykt hår til midt på korsryggen og når jeg skal klippe tuppene og panneluggen betaler jeg ca. 375 kroner. Jeg har naturlig mørkebrunt hår og bruker ikke farge eller striper men det går endel penger til shampoo, kurer og sånnt. Kjøper alle hårproduktene mine i en online butikk.

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Tror jeg skal finne frem hekksaksa eller ljåen og "gjørra det sjæl" snart, for snart koster det jo en måneds-lønn å få stussa et par hårstrå!!!

Hva betaler dere for en vanlig hårklipp, og hvor?

Gode tips og råd mottas med takknemlighet...

gjør som jeg; gå til herrefrisør hvis du bare skal stusse tuppene!

Betaler da en hundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden; Verdens søteste, hyggeligste dame hos Adam og Eva, som spurte meg om jeg ville være hårmodell for henne. Betaler bare kr. 200,- for produktene hun bruker, ingenting for jobben. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Ingenting. Klipper meg sjøl. Blir aldri helt fornøyd etter at jeg har vært hos frisøren uansett, og da bruker jeg heller 5-600 kr på klær f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er bra at Lookfantastic ikke fører produkter fra Sebastian, for da hadde jeg hatt et alvorlig problem :roll:

Med ny leilighet og påfølgende oppussing må jeg nok skjerpe meg litt i tiden framover. Bra jeg sparer håret, trenger ikke fikse det fullt så ofte da. Skal til frisøren om ca tre uker, og regner med at det igjen går ca en tusenlapp til klipp og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg betalte 2000 kr for:

* Stussing

* Striper

* Faging av striper

På Adam og Eva, på Bislet i Oslo.

Må til frisøren snart igjen for samme behandling, men tror ikke jeg har råd til å betale 2000 kr. igjen! Noen som hvordan/hvor jeg kan gjøre det billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...