Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 HAr kjøpt leilighet :D. Oppussingsobjekt... HVA koster det å pusse opp badet? Her må ALT gjøres. Ikke vært gjort noe siden blokken var ny i 1950 og det er noe fukt der. Tenker at alt må rives ned og så bygges opp igjen med fliser, varmekabler og membran. Badet er ikke stort, max 4 m2. Men hva vil dette komme på tro? Og hva vil en håndverker "tillate" at vi gjør selv og at de likevel tar garantien på badet? Noen som vet noe om dette eller har egne erfaringer? Kan evt fliselegge selv om vi får lov av håndverkerne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Så lenge du lar rørleggere, murere til å støpe gulv og legge membran og elektrikere gjøre sin jobb, (m/kvittering), mener jeg du kan flislegge etc. selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. september 2003 #3 Del Skrevet 25. september 2003 Hvis du bor i blokk, og ingenting er gjort, så tenker du da sikkert på varmekabler, membran etc. Hvis ingen andre i oppgangen din skal gjøre dette, må du regne med en masse ekstra arbeid, og du kommer fort opp i 100.000,- Dersom det ikke er gjort noe, så må fx soilrørene deres tas snart, levetid for sånne er 60-65 år og det er jo snart. Når de tas, så river man som regel ned eksisterende bad, og man tar membran og oppgraderer til dagens standard i samme slengen. Noe annet ville være dumt. Så sjekk med styret der du bor, om dette er planlagt. Så må du selv vurdere hvor mye du vil legge i dette. Du kan pusse opp badet for en billig penge, jeg har skrevet i en tråd om dette før. Særlig hvis det er en midlertidig bolig du bor i (noen år) så er det neppe verd å legge mye penger i det. Du får neppe igjen ved salg 100' i bad - siden dette så likevel blir gjort om ved en større baderomsrehabilitering og ofte likevel finansieres på husleien via fellesgjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. september 2003 #4 Del Skrevet 25. september 2003 Her er noen tråder om temaet: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...8&highlight=bad http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...0&highlight=bad http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...8&highlight=bad http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...2&highlight=bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2003 #5 Del Skrevet 27. september 2003 Har nettopp pusset opp badet selv, rev ALT og nytt på plass. La elektriker og rørlegger gjøre sitt. Resten som støping av gulv, menbran, flising, fuging, silikonering, borre hull til å henge opp ting og tang med kan man gjøre selv. Husk bare at det er litt styr å skjære ut hull i flisene, (til dusjbatteri, rør o.l.) Ta flisen med til en flisebutikk hvor det skjæres ut hull etter dine mål. (men da må de være jævla nøyaktig). Du kan klare deg med 25 til 30000 utenom fagarbeidet. Utenom dette kommer også baderomsinnredning. Det gikk bra for oss. Les gjerne brosjyrer og på nettet om oppussing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2003 #6 Del Skrevet 28. september 2003 Slutter meg til Tusenfryd. En rekke gamle borettslag foretar fellesoppussing av baderommene. Da kan du risikere at nye fliser etc må rives opp fordi soilrørene skal byttes ut senere. Konklusjonen er: Sjekk med styret nøye om det foreligger noen planer om rehabilitering av baderommene. Uansett koster badeoppussing flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. september 2003 #7 Del Skrevet 28. september 2003 De fagfolka vi har snakket med regner løst 10.000kr pr. m2. Det blir mer for et lite bad og mindre for et stort bad. PS: Jeg så én ting jeg ville ha på "Bygg Reis Deg" på Lillestrøm: boblebadekar og massasjedusj - som ikke tok større plass enn et vanlig badekar. *sssiiiiikle* 30.000kr - messepris!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adalina Skrevet 28. september 2003 #8 Del Skrevet 28. september 2003 Det spørs jo helt hvor mye du har tenkt å legge i badet ditt. Mitt bad kom på 250 000. Men det er klart at de fleste velger bad til en mindre sum enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 29. september 2003 #9 Del Skrevet 29. september 2003 Badet der jeg bodde før kostet nærmere 200000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 29. september 2003 #10 Del Skrevet 29. september 2003 Vi er i disse dager i ferd med å gjøre ferdig badet vårt på 6 kvm. Vi har revet ned hele badet og tatt alt fra bunnen. Skiftet alle rør, lagt ned varmekabler og dermed støypt gulvet på nytt, lagt membran og fliset. Vi har latt fagfolk ta seg av rør og det elektriske. Vi kommer opp i ca. kr. 40000. Ville nok kommet på minst det dobbelte hvis vi skulle leiet inn folk til å gjøre det selv. Det var en helsikens jobb, men når man sparer så mye penger på å gjøre det selv, så er det verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #11 Del Skrevet 30. september 2003 Hva i alle dager er soilrør? Vi pusser også opp badet, men har ikke hørt noe om dette! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 30. september 2003 #12 Del Skrevet 30. september 2003 Soilrør - felles rør (avløp) som går fra gulv til tak i hele bygget. Hvertfall der jeg bor så er naboens sluk og 'nedre soilrør' i min leilighet - så det er litt komplisert å bytte de også. Vanligvis bytter man ofte hele - men man kan også bytte deler. Hos oss har ikke soilrør vært byttet siden byggedato - dvs. 1930 så det er vedtatt at alle som skal pusse opp bad må bytte. Dette fordi rørene jo ofte ligger litt kinkig til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå