Gå til innhold

Hjelp - nytt musikkanlegg


Bertha

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide å bytte ut det 15 år gamle stereoanlegget med et nytt, og kanskje enda bedre. Tenkte å ta en tur til HiFi-klubben, men aner egentlig ikke helt hva jeg skal se etter.

Stikkord:

- Minimumsutstyr er CD, forsterker, radio/tuner og høytalere.

- Separate komponenter.

- Lyden må være ren og klar også på lave volumer.

- Balansert lyd i et lite rom, ca 20 m2.

- Max pris ca 20.000.

Noen tips om spesifikasjoner eller type utstyr som passer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld gjest, men jeg tror du er på feil planet. :roll: Dersom du sjekker prislistene til HiFi-klubben, så ser du lett at man kommer et godt stykke med 20-25000 kroner. I hvert fall innen de få komponentene som jeg er på jakt etter.

Jeg håper det finnes noen mer seriøse svar der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Du kommer nok meget langt på Hi-Fi-klubben med den pengesummen, hvor gjest tok det stikket ifra får vi bare undres litt over.

Hvis du skulle se på noe annet, så anbefaler jeg Sony's ES-serie. Kanskje litt vel strenge i prisen, men de er designmessig flotte produkter som jeg kan skrive personlig under på at de lever lenge. Men, som sagt, det kan hende prisen er for stiv, det er såpass lenge siden jeg kjøpte mine komponenter at det er mulig jeg er på tyttebærtur. Det ser i alle fall ut til at det blir en stund før jeg har behov for å skifte, ville bare skryte over kvaliteten ;)

Høytalere ville jeg uansett forhørt meg om hos Hi-Fi klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville satset på en DVDspiller, en forsterker med innebygd radio og surrondhøytalere + sub :)

Det har vi.. og vi trenger iaffal ikke noe sterioanlegg..:) Kjempeflott lydsenter som kan brukes fra alt til å se på tv, se dvder og spiller CDer. Samt å høre på radio. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil på det varmeste anbefale at du tar en tur på Hi-fi centeret. Den ligger i dronningensgt 1 tror jeg. De har meget god fagkunnskap. JEg kjøpte anlegg der til 20 000 og er utrolig fornøyd. Jeg var i de fleste butikker som selger anlegg før jeg bestemte med hvor jeg skulle handle. Jeg kjøpte fullt surround anlegg med dvd spiller (uten sub. Har bra bass i høytalerene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...