Gå til innhold

Beholde festskoene på?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Eg tar med meg sko til å gå med inne, eg. Har aldri opplevd at nokon har laga pes for at eg har på meg sko inne når eg har pynta meg for å vere på fest hos dei, men brukar å spørre vertskapet om eg kan bruke stilettar. Eg synest folk må få ha på seg pensko når dei er inviterte på fest, ein ber ikkje folk gå i sokkane på ball, gjer ein vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som vert er jeg kun opptatt om man har på seg stiletter, da må de av. Har svin-dyr parkett.

Eller behold det på, de fleste ditscher skoa etterhvert så...

Når jeg går bort respekterer jeg verten, og tar ofte med noen gode sokker, for det er mye gulvkaldt rundt om i husene. Eller så tar jeg med pakistanske skone mine...

http://www.google.no/images?um=1&hl=no&tbs=isch:1&ei=Ly8jTPSLDob_OdOnwdkE&q=Ladies+Beaded+Khussa&sa=N&start=20&ndsp=20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vert er jeg kun opptatt om man har på seg stiletter, da må de av. Har svin-dyr parkett.

De andre får beholde sko på, de fleste ditscher skoa etterhvert så...

Når jeg går bort respekterer jeg verten, og tar ofte med noen gode sokker, for det er mye gulvkaldt rundt om i husene. Eller så tar jeg med pakistanske skone mine...

http://www.google.no/images?um=1&hl=no&tbs=isch:1&ei=Ly8jTPSLDob_OdOnwdkE&q=Ladies+Beaded+Khussa&sa=N&start=20&ndsp=20

Man kan som regel ikke komme på fest hjemme hos noen å klampe inn på høye heler :foto:

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Vi har valnøttparkett, som skal være en av de mykeste tresortene (mykere enn eik). Den kostet over 1000 kroner kvadraten, men kan ikke si jeg bryr meg om at folk går med høyhælte sko på den.

Når jeg drar bort, har jeg med ekstra par innesko.

Eneste grunnen til at det skulle blitt merker i parketten, er hvis man har tråkket ned hælen litt, slik at noe av metallet kommer fram. Det vil ikke skje om man bare bruker skoene sine inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryktelig kjipt med stygge hull i gulvene da, forstår folk veldig godt jeg. Var på fest hvor en dame på 40 år ble drit sur! Hun slo seg ganske vrang asså, og påsto at man ikke skulle be en kvinne ta av seg på beina. Ja ja , men man må respektere vertinnen da. Det er det som er etikette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg et par ekstra sko når jeg skal på fest. Kommer i et par utesko og skifter til pensko når jeg kommer til festen. Nå har jeg aldri hatt stiletter, så har aldri vært i fare for å ødelegge et gulv, men hadde jeg fått beskjed om å la være å ha på meg noe på bena i det hele tatt hadde jeg selvfølgelig respektert det!

Jeg liker ikke at folk tråkker inn med utesko, fordi det er utesko og da er de ikke rene, men at folk har med seg et ekstra par er bare fint for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg ber folk hjem til meg og de pynter seg, så kunne jeg aldri drømme om å be de ta av seg på beina! Har sett flere steder at mannfolka får beholde penskoene på, mens kvinnene blir bedt om å ta av seg på beina. det er ikke videre rent eller praktisk når en går på tynne strømper syns jeg. Er det slik at en har et så forferdelig mykt gulv at det ikke tåler noe, så syns jeg at vertskapet kan opplyse om det når de inviterer, slik at en får sjangsen til å velge andre sko. når jeg pynter meg så bruker jeg pensko, og jeg ville faktisk bli snurt om en vertinne ber meg om å ta av meg på beina, mens samboeren får beholde skoene på.

greit at vertinnen skal repsekteres, men jeg syns virkelig at vertinnen har et ansvar ovenfor gjestene sine og. og hvis det ikke blir opplyst om at høye hæler ikke er ønsket inne, så syns jeg heller ikke at en kan be folk ta av seg på beina når de går pent kledd. så med andre ord, jeg syns det bør gå begge veier! en gjest er fortsatt en gjest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, trodde det var mest på 80 tallet folk gikk med sånne stiletter som var så slitne at det var bare spikeren igjen av helen ?

Det setter så klart merke .

Men hele stiletter skader jo ikke et gulv !

Og hadde jeg hatt et hus jeg ikke kunne ha gjester inn i uten å kle av dem , tror jeg jeg hadde bytta ut litt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...