Gå til innhold

Angst pga trusler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Tenkte bare å høre om det er noen som har vært i lignende situasjon, og hvordan dere kom dere gjennom det. En person som har stått meg veldig nær i en tid har plutselig tatt helomvending, og vil meg nå veldig vondt. Denne personen har truet med å spre veldig privat og sensitiv informasjon om meg. Jeg lever derfor med en angst for at dette skal skje, og jeg har ingen garanti verken for at det skjer eller ikke skjer.

Vil gjerne høre om det er noen som har levd slik: vel vitende om at det finnes en person der ute som vil deg veldig vondt. Hvordan takler du det? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Soffi

Det er viktig å ha noen å prate med, venner eller legen din f.eks.

Hvis du ikke politianmelder personen, svar aldri på meldinger, ta ikke telefonen når han ringer, sperr han på facebook, bytt lås på døra, fortell vennene dine om hva truslene går ut på. Kanskje en venn kan gi han en verbal advarsl selv om det kan oppleves truende for deg, er det fint å vite at noen kan stille opp, men trusler tilbake er angstskapende i seg selv.

Prøv å lev som vanlig. Men truer han deg igjen, ville jeg snakket med politiet. De kan ta en prat med han eller registrere truslene.

Det er viktig å noen å prate med som tar angsten din på alvor. Ring krisesentret for å få satt ord på hva som skjer og hvordan du opplever det. De kan også gi deg råd.

Lykke til. Sannsynligvis er det bare tomme trusler, men kutt all kontakt med personen som truer og unngå å dra på felles fester i alle fall i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...