Gå til innhold

Fastleger - gjør de GU?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har bestilt meg time til fastlegen bare for diverse... Kan jeg spørre om fastlegen kan gjøre en GU når jeg er der? Det er noe jeg har tenkt på en stund, men utsatt veldig å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Men det er mulig du vil få ny time til det. Begrenset til hva de presser inn på en enkelt legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende fastlege gjør det, min tidligere gjorde det ikke og henviste videre til gyekolog. Som Wadjet skriver er det nok lurt å informere om dette når du bestiller timen, da man gjerne beregner litt lenger tid hvis man skal gjennomføre udersøkelser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fant ut at jeg måtte gjennomgå GU sist jeg var der. Men da hadde jeg mensen, så måtte komme tilbake en annen gang.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppa_

Fastlegene har somregel ikke UL apparat, så det blir jo ikke det samme. Ville heller reist til gynekolog, og fått sjekket alt ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her. Takk for svar!

Men hvis man skal til gynekolog, må man da ha henvisning fra fastlegen, eller kan man ringe direkte til en gynekolog selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, TS her. Takk for svar!

Men hvis man skal til gynekolog, må man da ha henvisning fra fastlegen, eller kan man ringe direkte til en gynekolog selv?

Privatpraktiserende kan du ringe selv, men de koster. Gjerne oppmot 1000 lappen for en vanlig sjekk.

En offentlig gynekolog må du ha henvisning for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om GU da jeg bestillte time en gang. Mulig legen min hadde gjort det om jeg ikke hadde sagt ifra på forhånd også, for det tok bare 2 minutter. Tok noen prøver og kikket litt rundt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Fastlegene har somregel ikke UL apparat, så det blir jo ikke det samme. Ville heller reist til gynekolog, og fått sjekket alt ordentlig.

Ultralyd er da ikke nødvendig ved en vanlig GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...