Gå til innhold

Overreager jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rettighetene dine, vet jeg ingenting om.

Men jeg skjønner godt at du er bekymret/overrasket! Jeg kan ikke skjønne at noen som har skilt lag med barnefaren ikke vil tilbringe de helgene de har sammen med barnet! Ingen har vel behov for å feste mer enn to helger i måneden (hvor hun har fri)?

Jeg skjønner godt at besteforeldrene har lyst til å se barnet, men jeg er enig i at det må da være mye bedre at barnet er sammen med deg, enn at andre enn besteforeldre sitter barnevakt (Du sier vilt fremmede? Jeg går utifra at dette er gode venner av barnemoren, og at hun stoler 100% på dem?).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal samværsavtalen reforhandles?

Vet om noen som har med i avtalen sin at den andre foreldren alltid skal spørres før andre barnevakter, selv om det er "utenfor tur."

Skrevet

Vet om noen som har med i avtalen sin at den andre foreldren alltid skal spørres før andre barnevakter, selv om det er "utenfor tur."

Det var et veldig godt råd Donpedro. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skal ikke skrive noe om verken festing eller annet, det føler jeg andre har skrevet mye om.

Men vil gjerne komme med noen synspunkter rundt dette å være sammen med barna i "sine" helger når man først er skilt.

Jeg har to barn som er hos sin far annenhver helg, og da har jeg jo "fri". Ofte er det mye som skjer i de helgene i tillegg til at jeg må gjøre unna alt jeg ikke rekker ellers.

De helgene jeg har har mine barn hjemme her så skjer det ofte (stort sett) at de en natt sover over hos annen familie. Dette er noe de var veldig vant til fra før jeg ble skilt, og både de og familien vil holde på det.

Det vil ikke si at jeg er ute og fester når ungene er borte. Stort sett så sitter jeg hjemme med lekser eller noe annet, får tid bare til meg. Kanskje kommer en venninne på besøk og vi koser oss med litt rødvin.

Hadde faren i mitt tilfelle kommet og forlangt at ungene ikke skulle få sove over hos min familie hadde jeg virkelig lurt på hva som var anledningen. Mine barn har krav på å beholde like godt forhold til min familie nå som før.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har altid hatt dette med i avtalen vår. Det har dessverre ikke altid fungert (dvs at den andre forelderen er ikke ALTID spurt), men det har fungert i 80% av tilfellene. Jeg trodde dette var vanlig, men vet at noen meklere nedprioriterer barnet i slike situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...