Nilma Skrevet 24. september 2003 #1 Del Skrevet 24. september 2003 Har noen et godt forslag til tilbehør til lammefilet? Jeg har tenkt å lage de skånske potetene som care la inn oppskrift på her om dagen, men ønsker tips om noe spennende grønnsakstilbehør. Bruker ofte sopp eller fersk asparges til litt "bedre" kjøttmiddager, men har lyst på noe nytt. Et sausetips er heller ikke av veien. Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #2 Del Skrevet 24. september 2003 Mintgele er godt til lam. Fåes på små glass i litt større matbutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. september 2003 #3 Del Skrevet 24. september 2003 Sausen må du jo bare lage av syen, med masse fløte i den synes jeg er best Grønnsaker: babygulrøtter og brokkoli synes jeg er godt. Men det spørs hvor mye arbeid du skal legge inn i grønnsakene. Du kan jo bake dem eller gratinere dem :blunke: eller så synes jeg rosenkål er det beste til slikt kjøtt. P.s husk fersk hvitløk i poteten :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 24. september 2003 #4 Del Skrevet 24. september 2003 Prøv en salat av ferske bønner og erter tilsmakt fersk mint - friskt, godt og litt anderledes. Sverver gjerne med grovstapp mandelpoteter (evt. tilsmakt litt sennep), og stekesjy! Nam!! :D Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 24. september 2003 Sausen må du jo bare lage av syen, med masse fløte i den synes jeg er best Jepp, enig i at det er veldig godt, men hadde lyst på noe nytt og spennende. Grønnsaker: babygulrøtter og brokkoli synes jeg er godt. Men det spørs hvor mye arbeid du skal legge inn i grønnsakene. Du kan jo bake dem eller gratinere dem :blunke: eller så synes jeg rosenkål er det beste til slikt kjøtt. P.s husk fersk hvitløk i poteten :blunke: Glemmer aldri hvitløken! Mintgelé hørtes heller ikke dumt ut, Donpedro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 24. september 2003 Prøv en salat av ferske bønner og erter tilsmakt fersk mint - friskt' date=' godt og litt anderledes. [/quote'] Tenker du på bønner av typen brekkbønner / aspargesbønner? Andre fersk bønner tviler jeg på at jeg får tak i her i byen, dessverre :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 24. september 2003 #7 Del Skrevet 24. september 2003 Hvor bor du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 24. september 2003 #8 Del Skrevet 24. september 2003 Pleier veldig ofte å ha ratatouille, fransk grønnsaksblanding, til lam. Gir deg gjerne oppskrift hvis du ønsker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Skrevet 24. september 2003 #9 Del Skrevet 24. september 2003 Ratatoille er knallgodt til... Gresk salat kan også være godt til. Ellers så passer vel de fleste typer grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 24. september 2003 #10 Del Skrevet 24. september 2003 chimp: jeg vil fryktelig gjerne ha oppskrift på god ratatouille! :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. september 2003 #11 Del Skrevet 24. september 2003 Rosenkål! Soppstuing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 24. september 2003 #12 Del Skrevet 24. september 2003 Bruker ikke oppskrift selv. Jeg bruker 1 squash, rød, gul og grønn paprika; 1 av hver, 1 rødløk, kanskje 4 tomater, 2-3 fedd hvitløk, salt og pepper, timian og basilikum. Fjern skallet på tomatene v å skjære hakk i dem og putte dem i kokende vann. Da går skallet lett av. Skjær løken i tynne båter, paprikaen i strimler og squash'en i terninger. Fres dette i olivenolje uten at d tar farge. Del opp tomatene og tilsett sammen m krydderet. La alt sammen stå og putre på svak varme en times tid. D blir ganske flytende. Fisk opp grønnsakene og dandér rundt lammesteken på fatet. Kraften kan du bruke i en kjøttsaus til spaghetti f eks. Den har god, kraftig smak av alle grønnsakene og krydderet. Pleier å servere fløtegratinerte poteter til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 24. september 2003 #13 Del Skrevet 24. september 2003 mmm! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 24. september 2003 #14 Del Skrevet 24. september 2003 Bare hyggelig! Håper d faller i smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. september 2003 #15 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg har også notert meg oppskriften. Takker og bukker :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 24. september 2003 #16 Del Skrevet 24. september 2003 Nikker og neier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå