Gå til innhold

er så døsig, glemsk og surrete når jeg er i jobb!

Troilltøva

Anbefalte innlegg

jeg har en bakgrunn med angst og litt depresjon, er ganske så frisk nå i forhold til hva jeg har vært og fungerer normalt i hverdagen.

den eneste utfordringen jeg har nå er og være i jobb, har ikke vært i normal 100% på 3 år før jeg fikk den jobben jeg er i nå pga angst og det som hører med. har vært i jobb tilpassing via nav men sluttet av diverse grunner, da var jeg i 50%.

det jeg sliter med nå som jeg er i 100% jobb er rett og slett at jeg blir så døsig, surrete og glemsk og det føles ut som jeg går i tåke hele tiden i hodet!

ikke når jeg er på jobben men ellers, på jobb så greier jeg og utføre jobben jeg skal gjøre uten noe problem. men sånn ellers i hverdagen, som å kjøre bil for eksempel så merker jeg at jeg blir mer ukonsentrert å slurvete. når venner av meg prater til meg om noe vi gjorde eller sa i helgen for eks så er det så vidt jeg husker det. og greier og husker glimt av det vi/jeg/noen gjorde den helgen det er snakk om, selv om det bare kan være dager siden.

er i det store og det hele sløv i hodet og treig, og det er så slitsomt!

jeg har nå vært sykemeldt en periode fordi jeg var utslitt og hadde en del fysiske plager som følger med det (anspent og spenner muskler litt her og der som gjør at jeg får en del plager), og denne uken begynte jeg på jobb igjen og jeg merker stor forskjell i hvordan hodet fungerte når jeg ikke jobbet og hvordan hodet kjennes ut nå, på bare et par dager i jobb!

og nå er det bare noen uker igjen til jeg skal slutte der, og er livredd for å ikke greie og holde ut løpet og bli sykemeldt igjen :S

har vell et lite håp om at noen her kanskje kjenner seg igjen og kan si noe om det?

jeg går ikke i noen behandling nå eller tar noen medisiner, har tenkt på psykomotorisk terapi siden jeg har hørt veldig mye positivt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykomotorisk høres ut som en god idé.

Andre ting som kanskje hjelper er avspenningsteknikker.

Stress er nemlig en faktor som bidrar til at man blir ufokusert og sliten, og det høres ut som om tanken på å bli sykemeldt stresser deg veldig, noe som kanskje gjør deg enda mer sliten.

Øv deg på å konsentrere deg om én ting av gangen, det hjelper veldig.

Denne synes jeg er veldig bra, særlig når det gjelder å minske stress og holde fokus.

Kanskje du evt kan sykemelde deg 50% for en stund?

Det er bedre at du roer ned litt for en stund enn at du brenner deg helt ut og ender opp som 100% sykemeldt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...