Gå til innhold

Utfordringer med ADHD

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har ADHD. Fikk påvist det i voksen alder, men har innerst inne visst det lenge. Det er ingen som tror jeg har ADHD fordi jeg er veldig rolig, jeg har en høy utdannelse og opfører meg bra. Men jeg sliter.

Det jeg sliter med er bl.a. jobb. Herregud for et slit! Jeg har en utdannelse, og har hatt gode stillinger. I begynnelsen starter jeg med masse energi og iver og gjør det veldig bra. Utmerker meg alltid positivt. Så dabber interessen av. Jeg blir lei, begynner å få lyst til å bytte jobb. jeg har hatt 5 jobber på 5 år. Og den siste har jeg hatt i 2 år. Det er en høy stilling med god lønn, og en trygg jobb. Jeg ble faktisk headhuntet til denne jobben. Men i det siste har jeg begynt å forsove meg, ikke komme på jobb, og når jeg kommer på jobb så kjeder jeg meg og er lei. Skal jeg holde på sånn hele livet? Det er jo så umodent! jeg klarer ikke å følge med på møter heller.

Og så er det bosted. Jeg har også flyttet ørten ganger. For det er jo så mange fine hus der ute på markedet! Og så blir man jo så lei av å bo samme sted hele tiden. Jeg har nå bodd på samme sted en god stund og er RASTLØS! Jeg har faktisk tidligere flyttet til andre kanter av landet flere ganger. Det er jo så spennende :D Men har på en måte slått meg til ro nå da.

Økonomi. Jeg har store problemer med å styre økonomien min. For et rot det er innimellom. ARG.

Er ellers en rotete person som sliter med å holde orden. Jeg begynner på mange prosjekter, men fullfører sjelden.

De gangene jeg har flyttet, eller begynt i en ny jobb, eller begynt med et spennende prosjekt har jeg alltid vært full av energi og innsats. Og så dabber det av, og jeg blir dritt lei. Flere med ADHD som kjenner seg igjen i dette? Jeg vurderer å prøve medisin. Har tidligere prøvd Ritalin, men det var IKKE noe for meg. Huff. Er det sånn at medisin kan hjelpe mot dette? jeg blir jo deprimert av å ha det sånn... Jeg vet at jeg har så mye potensiale, men jeg greier ikke å få vist det ordentlig.

Og det å ha ADHD gir deg jo umodne egenskaper!? Blir så oppgitt over meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har det på samme måte.

Irriterer meg å alltid gjøre halvferdig ting.

Jeg skifter også interessen fort. Det gjør meg kjemperedd for hva jeg vil med livet, for jeg vil jo så mye! Hvor skal jeg liksom begynne. Så kan jeg også være 100% i starten, jeg tar alt med en gang, men da har jeg ikke energi til hele løpet. Klarer ikke å fordele.

Det er to typer ADHD

Den hyperaktive, og den enormt stille.

jentene er ofte stille av seg, men jeg er et unntak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye av det samme som deg. Jeg er akkurat i startfasen for utredning av ADHD. Jeg har sagt at jeg ønsker å prøve medisin slik at jeg skal få orden på blandt annet jobb, økonmi og få konsentrasjonen tilbake.

Jeg er også av den stille typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest trådstarter

Kunne godt tenkt meg å høre fra flere med lignende prolemer som har opplevd bedring med medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...