*lilly* Skrevet 9. september 2014 Forfatter #1461 Del Skrevet 9. september 2014 Krysser fingrene for snarlig time hos gyn! Jeg var hos gyn mellom jentene, siden jeg mistet flere ganger. Testet positivt med Snorkfrøken samme dag som jeg hadde time... Da fikk jeg litt "drahjelp til livmoren", som hun kalte det, i form av blodfortynnende + Crinone. Hadde ikke fått testet progesteronnivå, men hun satte meg på det for sikkerhets skyld, som hun sa. Aner ikke om det hadde noe å si, men det ble nå ihvertfall baby av det... Merker forøvrig at min syklus også er litt ute og kjøre nå etter at mensen kom tilbake etter Snorkfrøken. Nå er det ikke så viktig for min/vår del nå, siden vi uansett sitter litt på gjerdet ifht en tredjemann, men det ER slitsomt å gå sånn. Takk Joyce, håper det ikke tar så lang tid! Venting er egentlig det verste, enten det er dpo eller venting på legetime.. Tror jeg må huske å spørre gyn om jeg kan få litt ekstra progesteron, sånn at jeg kan ta det når jeg forhåpentligvis blir gravid. Lite lyst til å risikere SA når det evt. klaffer. Har aldri hatt syklustull før, det er utrolig irriterende. Jeg syns jeg har litt mensen nesten hele tiden, og det er noe jeg gjerne skulle ha fått orden på uavhengig av prøving. ************* De siste 2 pp har jeg tatt vit B6, og redusert spotting fra 5 til 4 dager. Sier ikke at det nødvendigvis er pga B6, men det går da rett vei ihvertfall. Første pp med B6 fikk jeg veldig svakt utslag på test, så da er jeg rimelig sikker på at det ihvertfall var et befruktet egg. Jeg hadde veldig tydelige symptomer også: svimmel, kvalm og uggen sånn som med frøkna og SA`en like før. Det rare var at jeg hadde nøyaktig det samme denne gangen, men jeg var ikke hjemme så jeg tok ingen test. Lurer på om det er B6 som gjør at jeg får sånne symptomer? Det ville vært litt rart om det skulle vært noe på gang to pp på rad. Uansett, om det skulle blitt klaff denne pp blir termin på frøkna sin bursdag = ikke ideelt, så det hadde vel vært typisk om det ble klaff nå da Jeg har ikke så stor forhåpninger akkurat, tror nok det må noe mer til enn bare litt vitaminer. Og veldig greit med en sjekk, min store skrekk er tidlig overgangsalder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. september 2014 #1462 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Håper det klaffer snart eller at det avdekkes noen gode svar hos gyn. Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å utvikle overgangsalder vesentlig før gjs når jeg var 27 år.... Pga antall folikler osv.. Derfor ble S en realitet litt før i forholdet enn vi egentlig hadde tenkt. Når det begynte å trøble hos oss med MA og SA tenkte jeg det værste. Det var derfor jeg også bestilte time hos gyn i mars da jeg begynte med korte sykluser og bare bekymringer. Han tok innvendig ul og så at alt så fint og normalt ut. Han forsto ikke hva jeg snakket om med advarsel om tidlig overgangsalder for 5 år siden blodprøven som han tok viste derimot veldig lave progesteronverdier noe som indikerte at jeg antakelig ikke hadde hatt EL den mnd. Neste pp klaffet det til tross for at jeg hadde fått utstedt pergo som skal stimulere til ekstra sterk EL (rakk aldri prøve å begynne med det) for da var lillesøster allerede laget Beklager at jeg forteller så mye om dette og meg selv osv men jeg føler på sett og vis at historiene ligner litt... Håper du kan få prøve feks pergo og progesteron (crinone). Jeg kjenner meg veldig igjen i negative tanker om tidlig overgangsalder osv, men jeg er i allefall ett bevis på at til tross for advarsel om dette og lave prog-verdier så kan det fint bli baby (dog med litt hjelp).. Krysser fingrene for deg Endret 9. september 2014 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. september 2014 Forfatter #1463 Del Skrevet 9. september 2014 Syns det er fint at du deler dine erfaringer Sommerfuglen! Jeg er ganske optimist, så jeg tror ikke egentlig at det er veldig alvorlig galt. Satser på det ordner seg Kvinnene i min familie har fått barn til de er godt over 40, så jeg tror egentlig ikke jeg er kommet i overgangsalderen heller, ingenting som tyder på det heldigvis. Vi har ikke prøvd så lenge heller, kanskje det bare er uflaks og litt lite tålmodighet? Uansett ser jeg frem til å sjekket progesteronverdiene skikkelig, har på følelsen at det er noe der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. september 2014 #1464 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Ikke sant da skal du ikke ha noe grunn til å komme i overgangsalder på en god stund enda.. Det er noe med oss damene, når vi bestemmer oss for å prøve på baby så skulle vi helst ha vært gravide.. Helst i går kjenner meg veldig igjen i det.. Når vi da tenker at noe må være galt med oss, så grubler vi oss i senk.. Vi traff med 3 graviditeter på 3 pp, så gyn nektet for at jeg skulle ha noe overgangsalder tendenser.. Ingen dårlig eggkvalitet eller noe av det det var spekulert i for mange år siden. Er veldig glad for at S ble til når han ble, men synes det er litt trist å kanskje ha bekymret meg for alt dette helt uten grunn.. Men men, sånn er verden og vi henger bare med Er det via offentlig sykehus du skal inn til gyn eller noe annet selskap? Jeg var hos priv gyn, kostet litt men resulterte i progesteronsvar og resept på crinone. Skjønner at det ikke er noe privat av den sorten der du bor, men får håpe det ikke er så lang ventetid Endret 9. september 2014 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. september 2014 #1465 Del Skrevet 24. september 2014 håper alt går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. september 2014 #1466 Del Skrevet 25. september 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. september 2014 Forfatter #1467 Del Skrevet 29. september 2014 Er her jeg, det har bare vært litt mye med flytting og diverse i det siste. Ikke har vi nett enda heller Fremdeles ikke gravid, og har heller ikke hørt noe mer fra gyn. Om jeg ikke får brev denne uken ringer jeg og hører hva de holder på med, jeg stoler overholdet ikke på at de har full kontroll, til det har jeg blitt "glemt" en gang for mye Jaja. På den positive siden har jeg den lengste lutealfasen jeg har hatt på nesten et år Bare så det er sagt, jeg er ikke gravid. Har tatt test, kjenner dessuten at TR er på gang, men jeg er ca på dag 12 (siden EL) og det er jo kjempebra! Syns jeg kan ane bittelitt spotting idag, men vanligvis pleier det jo å starte mye tidligere. Gjelder å se det positive der man kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. september 2014 Forfatter #1468 Del Skrevet 29. september 2014 Ser du etterlyste et innlegg om møblering Joyce, skulle ønske jeg kunne si at alt er veldig planlagt og gjennomtenkt - det er det dessverre ikke Tid, økonomi og praktiske utfordringer gjør at jeg ikke får alt helt som jeg vil, men det kommer vel.. Jeg vet veldig godt hva jeg liker, men det er ikke alltid så lett å få tak i. Siden huset er veldig nytt og lyst, vil jeg helst ha litt miks av gamle og nye møbler. Har arvet litt, men er på utkikk etter et gammelt spisebord og en gamme skjenk. Det må jeg nok lete litt etter. Ellers har jeg lagt inn en ganske stor bestilling hos Ikea, vi trenger flere bokhyller +++. Siden vi bokstavelig talt bor milevis fra nærmeste Ikea hus blir det hjemkjøring - dvs frakten er like dyr som varene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 29. september 2014 #1469 Del Skrevet 29. september 2014 Så flott med 12 dager da. Da er det jo ingenting i veien for at det plutselig klaffer. Flytting er spennende da. Gøy når ting kommer på plass. Jeg tror folk flest aldri får det akkurat som de vil ha det. Vi har ihvertfall ikke det, selv om vi har nytt hus. Er alltid noe som bør ryddes eller fikses. Er likevel veldig fornøyd. Ting er mer enn bra nok her. Har innsett at det aldri blir helt perfekt. Blanding mellom gammelt og nytt er forresten kjempefint. Da blir det litt personlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #1470 Del Skrevet 1. oktober 2014 Så flott med 12 dager da. Da er det jo ingenting i veien for at det plutselig klaffer. Flytting er spennende da. Gøy når ting kommer på plass. Jeg tror folk flest aldri får det akkurat som de vil ha det. Vi har ihvertfall ikke det, selv om vi har nytt hus. Er alltid noe som bør ryddes eller fikses. Er likevel veldig fornøyd. Ting er mer enn bra nok her. Har innsett at det aldri blir helt perfekt. Blanding mellom gammelt og nytt er forresten kjempefint. Da blir det litt personlig Ja, jeg håper det. Nå begynner ting å se litt mer normalt ut, håper bare det varer! Vi er kjempefornøyd med huset, men blir nok aldri helt ferdig. Nå er ikke jeg noen interiørfantast, så jeg kommer ikke til å ommøblere annenhver uke uansett **************** Hva har deres jenter på seg nå for tiden? Jeg tror vi har fått verdens særeste (og fineste ) jente i klesveien, hun er bare så utrolig bestemt på hva hun skal ha på og fullstendig uberegnelig i hva hun liker. Jeg tør nesten ikke kjøpe noe som ikke lett kan byttes. Og uansett kan hun plutselig finne ut at hun ikke vil bruke noe av det hun har brukt før... Nå for tiden nekter hun bukse/joggebukse og vil bare gå i en bestemt strømpebukse og diverse sommerkjoler (med ulltrøye under, påtvunget av mor ) Skulle ønske hun ville bruke litt flere av klærne hun har, ser at de andre jentene i bhg går fornuftig kledd, gjerne i joggebukser ol. så det er ikke der hun har det fra. Tips til noen fine og fornuftige klær, gjerne ull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2014 #1471 Del Skrevet 1. oktober 2014 Bukse, hva er det? Du kan prøve å trøste deg med at dere ikke er alene. Her har vi resignert litt. Dvs, vi firer ikke å kravene om at hun skal ha tilstrekkelig med klær på seg, men kommer hun i barnehagen kledd som en hobo, så får det bare være. Motsatt av hobo er ballerina, med verdens minst praktiske turndrakt som man altså må dra ned over overkroppen om man skal på do. Kjempefint på tur, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. oktober 2014 #1472 Del Skrevet 1. oktober 2014 Her har jeg klart å stoppe et hvert forsøk på å prøve å bestemme selv hva hun skal ha på. Føler meg veldig slem, men synes det er vanskelig nok å finne frem passende klær. Hadde hun i tilegg hatt preferanser, da hadde jeg slitt. Her går det mest i joggebukser, cardigans og lange t-skjorter. Det skal legges til at hun har godtatt at jeg bestemmer fort. Litt skriking og protester har det blitt, men det har gått tålelig greit. Men tror litt av grunnen til at det har gått er at jeg har vært veldig konsekvent. Det samme er jeg med soving i vår seng. Det er fælt der og da, men er fornøyd med at jeg har stått i det. Her igjen så godtar hun det greit. Unger er nok forskjellige sånn. Hva med sånne forede bukser? De ser litt finere ut enn joggebukser. Man finner sikkert noen sånne med litt pynt på. Finnes mange fine ullkjoler og tunikaer, hvis hun helst vil ha kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2014 #1473 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ullklær + kjole eller tunika er som regel uniformen hennes i vinterhalvåret. Selv sommerkjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #1474 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Har fått time hos gyn i morgen (avbestilling). Glad jeg slipper å vente mer, og veldig spent på hvordan det går. Håper jeg får noen svar, skrekken er "vente å se" Ehm, jeg er på slutten av TR nå.. hvordan blir det ifht gyn og undersøkelse? Noen som vet? Ideelt sett burde jeg vel akkurat hatt EL? Endret 6. oktober 2014 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. oktober 2014 #1475 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hei! Så bra du fikk time som var avbestilt Hm, jeg var til gyn på dag 22.. Da målte han prog verdiger (han sa det var et fint tidspunkt å måle det på...) Jeg tok også innvendig UL, vil vel kanskje tro at du kan få komme tilbake på en evt dag 21/22 dersom din gyn er interessert i å se på prog.verdiene dine. Mht at TR er der nå så er det jo helt i begynnelsen på ny syklus så ikke sikkert det er så mye de kan sjekke akkurat i dag, men da har de jo mulighet til å regne seg frem til interessante datoer i denne syklusen... For nå vet dere jo når du er på de forskjellige dagene Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. oktober 2014 #1476 Del Skrevet 7. oktober 2014 Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2014 #1477 Del Skrevet 7. oktober 2014 Så spennende! Lykke til i dag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #1478 Del Skrevet 7. oktober 2014 Da har jeg vært hos gyn. Tok innvendig ul, og alt såg normalt ut inkl. blodprøven jeg tok hos fastlegen sist. Gyn mente jeg hadde normal el pga normale hormonnivåer (inkl progesteron). Problemet var de korte syklusene mine og spottingen. Gyn mente det kunne skyldes noe hormonelt som gjorde at slimhinnenene i livmoren ikke fikk tømt seg helt (eller noe sånt..). Uansett, jeg fikk resept på provera som jeg skal bruke i 10 dager fra dag 10 i syklusen. Dette skal jeg gjøre i 3mnd, så skal jeg tilbake. Hun mente det var mindre sannsynlig å bli gravid mens man gikk på provera, noe som i seg selv er ganske deprimerende.. Men, innser jo også at jeg må få orden på syklusene Erfaringer tas gjerne imot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #1479 Del Skrevet 8. oktober 2014 Kjenner at jeg er veldig avventende ifht provera. Syns det er skummelt å ta hormoner, ser at det er mange som har ganske heftige bivirkninger Blir vel et hormontroll uten like, stakkars mannen. Skrekken er at provera skal ødelegge EL, så jeg har begynt å tempe for å ha litt mer kontroll på at jeg faktisk har EL og når den er. Lurer veldig på om det er mulig å bli gravid mens jeg tar provera, det er vanskelig å finne noe særlig på nettet også siden de fleste som tar provera ikke har EL i utgangspunktet. Jaja, vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 8. oktober 2014 #1480 Del Skrevet 8. oktober 2014 Før jeg fikk E måtte jeg starte opp på Provera pga laaange sykluser og lite sannsynlig EL. Jeg tok dobbel dose, og hadde litt bivirkninger (ganske tynn lunte), men det gikk overraskende bra Tror jeg hadde to runder med provera, med pausenmåned mellom hver runde, og i den andre pauserunden satt spiren Jeg synes ihvertfall at provera hjalp meg veldig mye med å få orden på syklusene mine, så jeg vet med meg selv at skal vi prøve på en liten en til skal jeg be om provera igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå