Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en god følelse når det gjelder deg denne mnd :jepp:

Takk for optimisme :klemmer: håper du har rett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt på ferie ennå, kjempedeilig :nigo: Er vel ca 6dpo nå, +/- en dag. Merket lite til EL, så er ikke helt sikker. Må innrømme at jeg har drukket litt øl en gang etter EL.. ville ikke gjort det før, men nå vet jeg ikke hvor lang tid dette tar.Jaja, det smakte ikke så godt så det blir nok ikke flere ganger før jeg VET jeg ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte idag, så da er det enda en pp uten klaff. Begynner pp5 når TR er her for fullt. Syns det tar lang tid, og skjønner ikke helt hvorfor siden jeg mener vi gjør alt "riktig" :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Nei, det er ikke godt å si.. Har du brukt noe prevensjon nå før dere startet prøvinga? Kan helt sikkert lese om dette i boka di, men sitter med mobil og det er så kronglete......

Når vi prøvde på førstemann sluttet jeg med ppiller og så tok det 4-5 mnd... Tror vi testet + i pp4, men da var det en mnd vi ikke fikk gjort det nødvendige pga reiser på mannen..

Vet det høres irriterende ut, men jeg tror det klaffer når det klaffer og at det ikke alltid er noe grunn til at det ikke går noen mnd. Som jeg har skrevet før så henvendte jeg meg til en gyn pga korte sykluser.. Hadde 21-22 dager mot normalt 26-27-28. Han tok da en blodprøve på dag 20-21, da sa han at jeg ikke hadde hatt EL den mnd og han skrev ut resept på pergotime. Jeg rakk ikke begynne på den, for da hadde antatt EL allerede vært og er par dager etter testet jeg +. Vet ikke om en sånn sjekk kan gi deg noen svar og at du klarer å slappe av/slå deg til ro?? Han krevde ikke at vi skulle ha prøvd så og så lenge eller noe, jeg bare beskrev det jeg engstet meg for og så foreslo han å sjekke det der..

Dere har jo fått en skatt fra før, så det er jo heeeelt klart mulig :rodmer:

Håper dere har en fin sommerkveld :klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge før ikm begynner du å spotte? Og hadde du det sånn forrige gang du ble gravid og? Har hørt at hvis lutalfasen er kort, så rekker ikke egget å feste seg. Har og lest at dette gjelder spotting og. Skal til gu på tirsdag for å få sjekket ut og snakket om dette. Tror man kan få hjelp til sånt, men vegrer meg litt for det. Vil ikke ta medisiner unødig bare fordi jeg er utålmodig. Skjønner at du er lei deg. Prøving er frustrerende på mange måter. Her kommer el mest sannsynlig når mannen er bortreist til uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar begge to :klemmer: Før jeg ble gravid hadde jeg syklus på ganske nøyaktig 28 dager, med spotting 2-3 dager før TR. Nå begynner spotting 5 dager før TR, dvs TR kommer på dag 6 hvis dere skjønner. De siste syklusene har vært på 25 dager, denne ligger an til å bli litt kortere igjen.. Har ikke brukt anna prev. enn kondom siden frøkna kom, så det burde være greit.

Tror det første jeg må gjøre nå er å teste for el, for å sjekke at jeg faktisk har det. Og så mener jeg å ha lest at det finnes noe på helsekost man kan ta for ikke å spotte, slik at syklusen blir lengre. Tror jeg prøver der først, så vet jeg kanskje litt mer hva ståa er før jeg kontakter gynekolog :sjenert:

Jeg er lite aktiv hos dere andre for tiden, er fremdeles på ferie og knoter på telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker og at jeg vil prøve det naturlige først. Tenkte kjøpe wild jam og b6. Tenkte du noe annet? Kos deg videre på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker og at jeg vil prøve det naturlige først. Tenkte kjøpe wild jam og b6. Tenkte du noe annet? Kos deg videre på ferie :)

Takk, det var det jeg tenkte på. Hadde glemt hva det het :) Helsekost next!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert smart! Håper det gjør underverker :strix: jeg følger med selv om jeg ikke er så flink til å skrive :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så urolig dum som ikke har tatt de korte syklusene og spottingen på alvor tidligere, flere av dere har jo nevnt at det kan være et problem og etter å ha lest litt om det er jeg ikke i tvil. Nå føler jeg at jeg har kasta bort mange verdifulle pp mens jeg egentlig har hatt to år som jeg kunne ha brukt på å få orden på syklusen. Sannheten er at jeg ikke har tenkt at spottingen var noe problem, og at et egg ville kunne feste seg til tross for litt spotting. Så urolig naivt :( Nå ser jeg hvordan alt henger sammen og er så utrolig skuffa og lei meg. Tipper det tar mange måneder å få orden på syklusene igjen, dette burde jeg tatt tak i for lenge siden :trist: I stedet har jeg bare hatt fokus på ikke å stresse med prøvingen.. ja, det har jo virkelig gått bra :sjenert: Nå har jeg sannsynligvis gått glipp av et eller flere befruktede egg, hvis jeg i det hele tatt har hatt el... Blæh, beklager det depressive innlegget mitt, jeg måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, klem til deg :klemmer: Skjønner du er skuffet, men hvis jeg forstår de andre rett så er jo dette noe man antagelig kan gjøre noe med!

Prøv så godt du kan og nyt resten av ferien, også tar du heller kontakt med fastlegen din når du er hjemme igjen. Dette skal ordne seg! Og sjansene er fortsatt store for at dette ordner seg uten hjelp! Prøv å holde motet oppe!

Og du, hvisker sånn helt til slutt. Håper er vel ikke 100% ute denne måneden til tross for litt spotting? Jeg velger å beholde et lite håp iallfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om folk som har fått flere barn med korte sykluser, så forgjeves er det ikke. Jeg tenker og at spottingen har ødelagt for befruktede egg. Et par ganger har det virket som om ting er i gang, før symptomene plutselig forsvinner. Har og hørt om folk som har begynt på wild jam og at det har stabilisert seg fort. Men må si jeg og har tenkt at de siste mnd har vært forgjeves. Samtidig så har de gjort meg mer klar. Og jeg har fått trent masse. Så både hode og kropp er mer klar nå enn sist. Dessuten så får vi akkurat det barnet vi får pga alt dette. Skal gi deg oppdatering om hva gyn sier i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :klemmer: Ferien har vært kjempefin, det er uansett bare de siste to dagene jeg har tenkt endel på prøving og syklus. Etter spottingen har vi kost oss med øl/vin og. Er ganske god til å koble det ut, så vi har hatt det supert sammen både jeg, mannen og frøkna. Og så setter jeg ekstra stor pris på at jeg allerede er mamma til verdens beste jente :hjerte:

Jeg er bare irritert på meg selv for å ha "kastet" bort mange mnd prøving. Det er ihvertfall sånn det føles. Men dere har jo rett i at man forberedes mer mentalt, og jeg tror ikke alltid at man blir lykkeligst av å få alt servert heller. Jeg er rimelig trygg på at vi får flere barn, håper bare det ikke går for lang tid. Og når h*n kommer vil det være veldig etterlengtet for oss alle tre!

Spottingen har fortsatt, så noe på gang utover TR er det nok ikke, Ripsy, men takk for optimismen! Men jeg har også følt at jeg har vært gravid, før symptomene plutselig har forsvunnet. Jeg håper ikke det er så mye som skal til, etpar dager lengre syklus og først og fremst mindre spotting gjør at syklusen ser litt mer normal ut. Men er så irritert på at jeg ikke har tatt tak i det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj, ikke vær lei deg og irritert på deg selv.. Det ordner seg! Om du vet du har EL så er det lengden på syklus som er casen? Kan man bruke progesteronstøtte da? Mener jeg har hørt om noen som har gjort det? Det tar det ikke mange mnd å få tak i i allefall. Evt om man ikke har EL kan man få pergo, jeg har det her, men rakk ikke prøve det før det klaffet.. Ikke stress og kos deg videre med den lille familien din :hjerte: plutselig en dag sitter du der med to blå og en voksende mage! Jeg bare veeeet det :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest hvordan det gikk og hva du skrev, men har vært uten nett en uke. Flott at alt såg bra ut og at du har hatt el! Håper det klaffer for deg denne pp!! Jeg innser at jeg neppe blir gravid sånn som tilstanden er nå, denne mnd var syklusen bare 22 dager. Legg til 5 dager spotting og sannsynligheten blir enda mindre :frown: Har bestilt legetime, men fikk selvsagt ikke før i slutten av august. Og så blir det vel enda mer venting på gyn. Inntil videre har jeg såvidt begynt å B6, men dropper vitex inntil jeg vet mer. Så får vi se hvordan det går.. Kommer sterkere tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...