Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

barn blir visst klare til å dele på mammaen sin fra de er 3.5 år har jeg hørt fra psykologiens verden, så ikke dumt med "stor" aldersforskjell. Ikke det at unger har det fælt om de får søsken tidligere.

Jeg kan og synes det er vanskelig når andre er gravide. Spesielt etter jeg hadde ma. Går mye bedre nå. Nyter å ikke være dpo. Veldig slitsomt med dpo. Gruer meg nesten til siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok rett i, men når de er små husker de jo ikke hvordan det var å ha foreldrene for seg selv - sånn sett er det greit å få barn litt tettere selv om det virker litt travelt ;) Jenta vår blir så stor når hun evt får søsken at hun sikkert kan hjelpe til litt, men det tror jeg hun hadde gjort om vi hadde fått baby nå. Syns det virker veldig ok å få barn nr 2 når førstemann er ca 3 jeg. Men, men. Det er vel fordeler og ulemper med alt.

Nå får vi kanskje et år uten bleieskift, og det er deilig. Er så glad for at hun har slutta med bleie, og for at det gikk overraskende fort og greit når vi først tok steget! Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det når vi reiser på ferie, skal ta fly i 4-5 t. Bør hun ha bleie på flyet? I så fall blir det neppe uten protester. Hun er veldig flink til å si fra, og hun holder seg til hun kommer på do, men det er jo gjerne kø på sånne flytoalett og jeg vil helst slippe at hun tisser seg ut der :sjenert: Synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyproblemet har jeg ikke tenkt på før nå! :daane: Det er ikke til å stikke under en stol at ting var litt enklere med bleie. :fnise:

Kanskje avvenningstruse kunne vært noe på flyet? Ikke helt bleie, men fanger opp uhell. F.eks. disse!

Hvor tykke er disse? Føles de som en bleie eller truse ? Får litt angst av å skulle ''ødelegge'' alt det vi har jobbet for, for her har det ikke vært enkelt og greit å slutte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyproblemet har jeg ikke tenkt på før nå! :daane: Det er ikke til å stikke under en stol at ting var litt enklere med bleie. :fnise:

Hvor tykke er disse? Føles de som en bleie eller truse ? Får litt angst av å skulle ''ødelegge'' alt det vi har jobbet for, for her har det ikke vært enkelt og greit å slutte. :P

Bleie er greit på fly, men jammen er jeg glad hun har slutta ellers! Jeg er ikke sikker på om jeg får på henne noen bleie heller, hun er veldig bevisst på at hun ikke bruker bleie.. Jeg tror jeg satser på at hun kan bruke vanlig truse, så får vi heller ta med klesskift + bleie i tilfelle. Dersom det viser seg at det er veeeldig lang dokø så får vi heller (prøve å) ta på bleie og la det stå til der. Stort sett så går det jo bra, og jenta di har vært uten bleie lenger enn frøkna her! Gjorde dere noe spesielt for å få henne til å slutte på natta forresten? Her brukes det nattbleie, den er tørr sånn ca annenhver natt så vi er ikke helt klare for å kutte den ut :fnise:

Kanskje avvenningstruse kunne vært noe på flyet? Ikke helt bleie, men fanger opp uhell. F.eks. disse!

Takk for godt tips! Litt usikker på om de holder alt "inne", de er vel ikke særlig tykke :klo: Det er ofte rene fossen som kommer, hun går ikke oftere på do enn høyst nødvendig tydeligvis :fnise: Tror vi prøver uten, det er noen uker til ennå :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, de er litt midt i mellom, synes jeg - men vi har brukt tøybleier som jo bygger litt mer enn engangs. De har bambusfôr og littegrann padding inni, og vanntett stoff (PUL) ytterst. Fanger nok ikke opp en hel foss, men funker fint til noen små bekker. ;)

Bleie er greit på fly, men jammen er jeg glad hun har slutta ellers! Jeg er ikke sikker på om jeg får på henne noen bleie heller, hun er veldig bevisst på at hun ikke bruker bleie.. Jeg tror jeg satser på at hun kan bruke vanlig truse, så får vi heller ta med klesskift + bleie i tilfelle. Dersom det viser seg at det er veeeldig lang dokø så får vi heller (prøve å) ta på bleie og la det stå til der. Stort sett så går det jo bra, og jenta di har vært uten bleie lenger enn frøkna her! Gjorde dere noe spesielt for å få henne til å slutte på natta forresten? Her brukes det nattbleie, den er tørr sånn ca annenhver natt så vi er ikke helt klare for å kutte den ut :fnise:

Takk for godt tips! Litt usikker på om de holder alt "inne", de er vel ikke særlig tykke :klo: Det er ofte rene fossen som kommer, hun går ikke oftere på do enn høyst nødvendig tydeligvis :fnise: Tror vi prøver uten, det er noen uker til ennå :sol:

Her gikk det veldig fort veldig greit etter bleieslutt. Et par uhell var det jo, men stort sett veldig greit. Det går jo an å ta med en kladd å legge i setet hennes på flyet, sånn i tilfelle rottefelle.

Nattbleia her forsvant ganske kort tid etter dagbleia. Turnerose var nesten 3 da hun sluttet med bleier på dagtid, og nattbleiene forsvant før Snorkfrøken ble født (da var hun 3 år og 2 mnd). Men hun lå med kladd under seg den første tiden. Hun tisset i søvne 2-3 ganger, mener jeg å huske, og så gikk det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Joyce, satser på at natbleia forsvinner snart her og. Er ikke så ofte bleia er våt, men jeg gidder bare ikke vaske dyne, madrass, skinn ++ eller enda verre: vår seng/dyne.. hun kommer som oftest inn til oss i løpet av natta :glare:

Skikkelig uggen idag... meeen, det har nok med å gjøre at frøkna akkurat spydde. Jeg blir kvalm bare noen sier ordet. Håper jeg slipper unna, men det skjer vel ikke :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi nattbleie fortsatt også, men som oftest er den tørr. Jeg har heller bare ikke orka tanken på å skifte sengetøy midt på natta... Men om en uke må vi prøve oss, har snart vært bleiefri på dagen en måned nå.

Hvor mange DPO er du forresten?

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her og Ripsy, det blir stadig oftere tørr nattbleie, så tipper hun er helt bleiefri iløpet av noen uker.

Er bare 6 dpo, men vet ikke helt sikkert siden jeg ikke tester for el, så mulig jeg er 7dpo. Hadde el smerter lørdag til mandag, men går ut fra el var mandag, dvs 6 dpo. Litt tidlig for symptomer, men får notere at jeg er uggen (sikkert pga spysmitte fra frøkna), murring i korsryggen og litt stikking i magen. Syns å huske det var sånn sist og, men greit å notere til senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo og fremdeles småkvalm, men ikke syk. Jeg har fremdeles murringer i korsryggen og litt stikking i magen til tider. Ømme bryster har jeg stort sett hver gang før mensen, også nå, så det er ikke noe spesielt. Må innrømme at jeg er litt spent :sjenert: Magefølelsen sier at det kanskje er noe på gang, men så er det lett å bli lurt også. Vi får se, tror jeg tar en test på torsdag (10dpo) selv om det også kanskje er litt tidlig. Jeg jinxer det vel nå tenker jeg :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takk jenter :klemmer: Er ganske spent selv også.. tenk om.. Kanskje det bare er dumt å teste så tidlig som 10 dpo, men jeg klarer vel ikke å la være kjenner jeg meg selv rett :sjenert: Fikk svakt positiv 12 dpo sist, men den var sterk nok til at jeg ikke var i tvil. Blir litt skuffa (og flau) dersom det viser seg at alt bare er innbilning.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt 11 dpo på ettermiddagen med m. 10 dpo kan gi positivt resultat :jepp: stakkar deg som er i den siste fasen før ikm. Det er slitsomt. Jeg tror jeg er gravid nesten hver pp, så ikke flaut om det viser seg at du ikke er gravid. Nå er jeg og i dpo. Har en dårlig følelse foreløpig og kjenner at det er så slitsomt å kjenne på disse følelsene. Gleder meg til ikm. Da vet jeg svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda, så vidt jeg kan se.. ja, det er litt tidlig, men jeg får prøve å nedjustere den positive følelsen jeg har hatt. Tar ny test lørdag tror jeg, så får vi se. Burde begynne å spotte idag, hvis jeg følger normalt pre-mens forløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...