Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg har i lengre tid tatt daglige doser med pinex forte og/eller nobligan retard pga en kronisk skade. Jeg står på venteliste for å operere skaden, og håper jo på bli bra, og da skal jeg jo slutte med disse tablettene. Er det noen som har vært igjennom noe lignende? jeg lurer litt på hva jeg kan vente meg av abstinenser og lignende i forbindelse med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 16. juni 2010 #2 Del Skrevet 16. juni 2010 Hvor lenge er "lengre tid"? det er ikke akurat bra for leveren å ta slikt ofte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 16. juni 2010 #3 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg har i lengre tid tatt daglige doser med pinex forte og/eller nobligan retard pga en kronisk skade. Jeg står på venteliste for å operere skaden, og håper jo på bli bra, og da skal jeg jo slutte med disse tablettene. Er det noen som har vært igjennom noe lignende? jeg lurer litt på hva jeg kan vente meg av abstinenser og lignende i forbindelse med det? Du tar en prat med din lege (evnt.smerteklinikk om de har foreskrevet medisinene) ang.nedtrapping. Legen vil gi deg en plan og et ca tidsrom på hvor lang tid nedtrappingen tar.Men husk at vi alle er forskjellige så opplegget behøver ikke nødvendigvis passe deg 100%. Jeg har selv trapped ned på morfin preparater.Uten problemer.Før morfin,prøvde jeg nobligan retard i høye doser og tatt andre medisiner ved siden av,uten å merke noe særlig til abstinenser.Men dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person. miss puddel,om det står om å ha så sterke smerter at en ikke fungerer i hverdagen eller å ta noen tabletter slik at livskvalitenen blir bedre (og en ikke lengre er på sammenbruddetsrand pga smerter) hva synes du er verst? En skal være forsiktig med å peke på medisin bruk hos den enkelte før en virkelig vet hva kroniske smerter er og hva de kan gjøre med en person. Riktig bruk og sjekk hos leger så kan en faktisk gå på slike medisiner i lengre perioder OM nødvendig. Men som ved all bruk av medisiner,kan skader eller avhengighet oppstå. TS snakk med legen om du er usikker.Nedtrapping er vanskelig ettersom KV ikke tillater særlig prat om doser osv.Det hele kommer litt ann på hvor mange pf og nobligan en tar..Men som med alt,ta det med ro. Endret 16. juni 2010 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå