Gå til innhold

Magnetholder til mobil i bil


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Har sett at de på Clas Ohlson selger en type magnetholder som man fester med dobbeltsidig tape på dashbordet i bilen også skal mobilen henge på den. Tror det også er en magnetplate som man legger inni dekslet på mobilen.

Noen som har en sånn og kan fortelle om det fungerer bra, og om det blir hengende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fungerte bra når jeg hadde en sånn i den forrige bilen min ja.

Noen sier at det tapper batteriet fortere, men det merket ikke jeg noe til.

En annen ting vi merket godt, var at det ikke var lurt å la visa-kortet sveipe over magneten. Vips, der var det kortet avmagnetisert!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting vi merket godt' date=' var at det ikke var lurt å la visa-kortet sveipe over magneten. Vips, der var det kortet avmagnetisert!! :ler:[/quote']

Jeg fikk ødelagt 3 visakort på mindre enn et halvt år på denne måten, så man skal være litt obs på det, ja! Det er jo veldig fort gjort å legge mobiltelefonen oppå lommeboka. Jeg måtte gå til anskaffelse av en spesiell plastlomme for å beskytte visakortet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en' date=' bare for å finne ut at telefonen min tydeligvis ikke er magnetisk nok... Så den satt ikke fast... (En Sony Ericsson)[/quote']

Er derfor du må li,e fast den tynne magnetgreia inni dekselet eller på batteriet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Anbefaler heller en ekte mobilholder, denne magnetgreien er ikke sikker mot vibrasjoner - og dashbord vibrerer. Så, når telefonen plutselig ringer mens den ligger på gulvet, så er du like langt når du må stoppe og lete den fram under setet. Been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboern min har mobilholder med magnet. Fungerer utmerket.

Han har en tynn metallplate på baksiden av mobilen og en magnet festet i bilen. Der sitter den godt.. aldri falt av.. tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene så langt. Jeg synes det virker veldig smart, men det er altså fort gjort og avmagnetisere VISA-kortet om det ligger i nærheten av mobilen? Ikke om kortet ligger i lommeboken vel? Det hørtes litt skummelt ut, for jeg vil ikke risikere å være uten det. Må man da få nytt kort eller kan det fikses på annet vis om det skulle skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips.

I stede for magnet kan man kjøpe selvklebende borrelås. Har brukt det i mange år nå og det funger helt fint.

Den mykeste delen har jeg på bakdeksle på mobilen og den som stikker mest, i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Har en magnetholder fra BilTema. Betalte 19 (eller var det 9?) kr for den. Den er festet som et klistremerke - og den holder som bare juling. Løp og kjøp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hørt (for en stund siden) at denne magnet-typen ikke er godkjent som mobil-holder i bilen. Så blir man stoppet i kontroll for akkurat disse tingene, kan man altså få bot fordi den ikke er godkjent. Men hvor ofte blir man sjekket for sånne ting som dette??? :o Og det er mulig at regelen er litt anderledes nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de kan gi deg bot, hvis du bruker holderen som handsfreeholder? Altså.. hvis du bruker handsfree-en mens du kjører og har mobilen satt fast til magnetholderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...