Gå til innhold

Få barn som singel

Marshmallows1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner å kjenne at den biologiske klokka tikker, og det skjærer i meg hver gang jeg leser disse, "må man få barn"- trådene.

Jeg er ikke så opptatt av å få meg en trofeunge og bære rundt på, men jeg ønsker vissheten om at jeg har spredt genene mine over på en ny generasjon. Samtidig vegrer jeg meg litt, fordi jeg ikke ønsker å betale barnebidrag, og jeg ønsker ikke å få en ungdom dumpa i fanget på et senere tidspunkt.

Jeg lurer litt på sæddonasjon... Kan man donere sæd helt anonymt? Erfaringer med å finne seg et lesbisk par som vil ha barn, og gi dem sæden min anonymt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg begynner å kjenne at den biologiske klokka tikker, og det skjærer i meg hver gang jeg leser disse, "må man få barn"- trådene.

Jeg er ikke så opptatt av å få meg en trofeunge og bære rundt på, men jeg ønsker vissheten om at jeg har spredt genene mine over på en ny generasjon. Samtidig vegrer jeg meg litt, fordi jeg ikke ønsker å betale barnebidrag, og jeg ønsker ikke å få en ungdom dumpa i fanget på et senere tidspunkt.

Jeg lurer litt på sæddonasjon... Kan man donere sæd helt anonymt? Erfaringer med å finne seg et lesbisk par som vil ha barn, og gi dem sæden min anonymt?

Tydeligvis noen respektløse mennesker her inne, for de har tydeligvis tatt over tråden din. Til dere som ahr kuppet denne tråden, kan ikke dere bare gå og leke der det er lov å leke?

Tilbake til tema. Jeg tviler på at du får lov til å være anonym, men du kan være anonym ovenfor de som får sæden din. Ta kontakt med de som driver med slikt, for de kan svare deg mye bedre enn vi kan her inne.

Og siden du er mann, har du fortsatt mange år igjen på deg til å bli far. Kanskje du en dag møter en du virkelgi ønsker et barn sammen med. Men det er jo fint om du vil hjelpe noen som virkelig ønsker å få barn.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis noen respektløse mennesker her inne, for de har tydeligvis tatt over tråden din. Til dere som ahr kuppet denne tråden, kan ikke dere bare gå og leke der det er lov å leke?

Tilbake til tema. Jeg tviler på at du får lov til å være anonym, men du kan være anonym ovenfor de som får sæden din. Ta kontakt med de som driver med slikt, for de kan svare deg mye bedre enn vi kan her inne.

Jeg googlet meg fram selv og fant:

Sæddonasjon har som hensikt å hjelpe par til å kunne få barn gjennom assistert befruktning.

Barn som er født etter assistert befruktning ved hjelp av donorsæd har ved fylte 18 år rett til å få opplysninger om sædgivers identitet, jf. bioteknologiloven § 2-7.

Da er det nok ikke aktuelt lenger. Jeg vil ikke ha unger som popper opp om 20 år, for å hilse på. Nå er ikke sannsynligheten så stor, men dersom jeg skulle få meg familie før den tid, så vil jeg ha enda en arving å bortforklare ovenfor de barna jeg da har oppdratt, og ovenfor dama. Ikke bra.

Nå er det mulig å gå utenom det offentlige tilbudet. Det er f.eks ikke ulovlig å ha sex på gamlemåten, og jeg må ikke gi ufrilligvillig barnløse en unge. Selv om det da innsnevrer de som vil ha sæden min.

Jeg tenker også at det burde være mulig å ta hard cash for det. Kroppen min er fin. Dersom jeg da ikke må gå igjennom det normale parringsritualet, eller må opplyse om livet mitt, så er det kanskje noen overfladiske lesber som vil ha barn med meg? Da kan jeg selv sette betingelsene, og være anonym. Men jeg er bare på begynnerstadiet, så dette er ikke helt modent ennå.

Gjør jeg noe ulovlig dersom jeg har anonym sex med en kvinne? Er jeg selv forpliktet til å finne ut hvor mange barn jeg må betale bidrag til i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Gjør jeg noe ulovlig dersom jeg har anonym sex med en kvinne? Er jeg selv forpliktet til å finne ut hvor mange barn jeg må betale bidrag til i verden?

Nei og nei.

Du kan jo legge ut en annonse på feks sukker der du sier hva du ønsker. Det er garantert noen damer som har lyst på barn uten at det nødvendigvis må være en tilstedeværende far med i bildet.

Kanskje ikke sukker er rette stedet, men det må da finnes et sted du kan selge deg? Forum for barnløse etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ikke aktuelt lenger. Jeg vil ikke ha unger som popper opp om 20 år, for å hilse på. Nå er ikke sannsynligheten så stor, men dersom jeg skulle få meg familie før den tid, så vil jeg ha enda en arving å bortforklare ovenfor de barna jeg da har oppdratt, og ovenfor dama. Ikke bra.

De vil ikke ha krav på noe arv , det blir som når man adopterer ort ett barn. De som adopterer/mottar sæd har alle juridiske rettigheter til barnet, og barnet vil få mulighet til å vite hvem donoren/biologisk forelder er når de blir myndige. Så det viktigste her er det medmenneskelige aspektet, i tillegg til at egne barn nok bør få vite før de kommer i kjærestealder at de kan ha noen halvsøsken rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Husk at alle barn født i Norge har krav på å vite sitt biologiske opphav. Så om du skal spre genene dine så se til helvete å være mann nok til å være far for dem også! Om du ikke evner det er det like så greit at genene dine blir der de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Husk at alle barn født i Norge har krav på å vite sitt biologiske opphav. Så om du skal spre genene dine så se til helvete å være mann nok til å være far for dem også! Om du ikke evner det er det like så greit at genene dine blir der de er.

Nå finnes det en del kvinner rundt omkring som ønsker å være alenemødre og endel fedre som synes det er greit! Så hvem er du til å bedømme andres bevisste valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...