Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #1 Del Skrevet 23. september 2003 Maler vegger i stua.Gamle fargen er blågrønn,og fant ut at jeg ville prøve med kremhvit.Maler på miljøtapet.Etter å ha malt to strøk,viser enda den mørke fargen under.det ser skjoldete ut.Hvor mange strøk må jeg ha?Maler med Lady silkematt.Uff kanskje jeg skal ta et siste strøk med lys grå istedetfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 23. september 2003 #2 Del Skrevet 23. september 2003 Du må sikkert ha 3 - 4 strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2003 #3 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har nettopp malt over mørke vegger med kremfarget akrylmaling. Det holdt med to strøk. På miljøstrie bør en bruke akrylmaling istedet for latexmaling fordi det er mye sterkere. (Jeg brukte ikke Ladymaling, syntes den er en smule oppskrytt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #4 Del Skrevet 23. september 2003 Vi maler alltid over med en hvit billig maling, en eller to ganger før vi maler med den fargen vi skal ha. Dette fungerer bra, billig og man "ser at man legger på et nytt strøk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 24. september 2003 #5 Del Skrevet 24. september 2003 Når vi malte gangen, brukte vi tre(uuurk) strøk. Gangen var mørk lilla/rosa/rød og nå er den hvit. DEt er jo anbefalt å bruke grunning først. Dessuten har de jo maling som det skal holde med 1-2strøk på. (dekker bedre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2003 #6 Del Skrevet 24. september 2003 Når man maler over en mørk farge må man alltid grunne skikkelig først. Da holder det som oftes med to strøk. Grunning(primer) er hvit maling som gjør at malingen sitter bedre og er ofte billigere enn maling med fargepigmenter. Dessuten en del av disse billige interiørmalingene lady ol. er ikke de beste malingene for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå