Gjest Anonym Skrevet 14. juni 2010 #1 Del Skrevet 14. juni 2010 Siden jeg var 10 har jeg slitt forferdelig med utflod. Det kommer hele tiden og det er veldig ubehagelig. Jeg synst det er så rart at jeg får det så ofte? Jeg synes det er veldig flaut, spesielt når jeg skal ta av meg trusa for å dusje (Eksempel i en fellesgarderobe), og i senga med en gutt, også er det noe hvitt i trusa.. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å slippe å ha så utflod ofte? Tar imot alle tips jeg kan få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. juni 2010 #2 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Er ingen tips i hele verden som hjelper mot det. Alle kvinner har utflod hver dag og den skal være blank/hvit. Når den oksyderer blir den gul. Men klør du er det noe galt, prøv canesten stikkpiller mot sopp. Endret 14. juni 2010 av Vinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 14. juni 2010 #3 Del Skrevet 14. juni 2010 Du forteller jo veldig lite da. Vasker du deg med såpe eller underlivsvask? Hvordan vasker du deg, spyler du deg innvendig og ødelegger normalfloraen eller vasker du bare vanlig? Hvilken temperatur vasker du truser på? Sykler du mye hver dag? Lukter det noe, og hvordan? Klør du mest om natten eller dagen? Er utfloden klumpede/kornete eller helt jevn? Hvor gammel er du nå? Sopp er ofte luktfritt, klør mest om natten, og er hvit utflod ofte med klumper. Bakteriell vaginose kan lukte råtten fisk, og klør likt hele tiden. De krever forskjellige behandlinger, de er enkle å behandle, men du må til gynokolog uansett for å få rett diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeiii Skrevet 14. juni 2010 #4 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjøp Lactal på apoteket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. juni 2010 #5 Del Skrevet 14. juni 2010 Du forteller jo veldig lite da. Vasker du deg med såpe eller underlivsvask? Hvordan vasker du deg, spyler du deg innvendig og ødelegger normalfloraen eller vasker du bare vanlig? Hvilken temperatur vasker du truser på? Sykler du mye hver dag? Lukter det noe, og hvordan? Klør du mest om natten eller dagen? Er utfloden klumpede/kornete eller helt jevn? Hvor gammel er du nå? Sopp er ofte luktfritt, klør mest om natten, og er hvit utflod ofte med klumper. Bakteriell vaginose kan lukte råtten fisk, og klør likt hele tiden. De krever forskjellige behandlinger, de er enkle å behandle, men du må til gynokolog uansett for å få rett diagnose. Vasker meg hver gang jeg dusjer med intimsåpe fra Dr Greve, og da vasker jeg meg bare vanlig. Sykler aldri.. Det har ikke luktet noe særlig før nå, og det er først nå det har begynt å klø. Jeg får ekstrem kløe som varer i ti minutter, som forekommer ca. fire - fem ganger daglig, oftest om kvelden. Nå er jeg 19 år. Utfloden er ofte ganske jevn, men nå er den mer klumpete.. Har det noe forskjell å si på hva truser og bukser jeg bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. juni 2010 #6 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjøp Lactal på apoteket! Det var ingen dum idè! Skal teste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. juni 2010 #7 Del Skrevet 14. juni 2010 Er ingen tips i hele verden som hjelper mot det. Alle kvinner har utflod hver dag og den skal være blank/hvit. Når den oksyderer blir den gul. Men klør du er det noe galt, prøv canesten stikkpiller mot sopp. Jeg vet at alle kvinner har det hver dag, men jeg føler jeg har det så altfor ofte! Har ikke hørt om noen andre som har hatt det like ofte. Har hørt med en del venniner, og de sier de ikke plages noe særlig med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. juni 2010 #8 Del Skrevet 14. juni 2010 Bruk bommulstruser og ikke string. Unngå for stramme jeans. Truser bør også vaskes på minimum 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. juni 2010 #9 Del Skrevet 14. juni 2010 Bruk bommulstruser og ikke string. Unngå for stramme jeans. Truser bør også vaskes på minimum 60 grader. Takk, da vet jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 15. juni 2010 #10 Del Skrevet 15. juni 2010 Og grunnen til at det må vaskes på minst 60 grader (det som tåler et) er at sopp overlever grader under 60, slik at du kan smittes på nytt og på nytt av ditt eget undertøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå