Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #21 Skrevet 15. juni 2010 TS her. Takk for mange svar, og veldig delte meninger Så løsningen på dette til senere anledninger må være: På sommeren: ha med ankelsokker i veska. (lurer på hvordan menn løser det :klø: Kan ikke se for meg mannen min med ankelsokker) Og i selskap så må jeg ha på tynn strømpebukse, selv om det kanskje ikke passer med antrekket. Og dere som syntes det er ekkelt at folk går inn barbeint, gjør den tynne nylonstrømpebuksa så veldig mye forskjell egentlig? :klø: Hvis gjesten har svette føter, vil jeg tro svetten lett trekker gjennom
Bestee Skrevet 15. juni 2010 #22 Skrevet 15. juni 2010 Herregud, det har jeg aldri tenkt på gitt.. Folk må gjerne få gå barbeint hjemme hos meg om de ønsker det. Jeg går barbeint borte hos andre om jeg ikke har sokker i skoene. Da er det jo mye mer ekkelt med sånne svette sokkemerker på gulvet synes jeg. Og man går vel ikke med sko på inne så lenge det ikke er selskap? Hadde noen gjort det hjemme hos meg, ville jeg nok blitt en smule grinete!
Trampe Skrevet 15. juni 2010 #23 Skrevet 15. juni 2010 Mannen min har mange par ankelsokker han - han bruker ankelsokker når han har joggesko og shorts på seg f. eks. Det ser så himla dumt ut med shorts og lange sokker...
FantasDick Skrevet 15. juni 2010 #24 Skrevet 15. juni 2010 Jeg synes det er uhøflig å valse inn med sko på, og jeg synes det er ekkelt å gå barbeint hjemme hos folk. Jeg har alltid et par rene sokker i vesken om jeg går med åpne sko. Tynne strømpebukser/strømper passer alltid(!) til antrekket og burde brukes til selskap.
hilli Skrevet 15. juni 2010 #25 Skrevet 15. juni 2010 Jeg syns at vertinnen burde gitt deg et skikkelig svar når du spurte om skoene. Det er ikke godt vertskap å svare på en slik måte at gjesten føler seg usikker eller ukomfotabel. Det er derfor ikke din feil at situasjonen ble ubehagelig. Jeg syns også at dersom man får gjester på besøk som kommer barbeint i sandaler, noe som er veldig vanlig om sommeren) og man verken tolererer nakne føtter eller sko innendørs så kan man tilby gjesten å låne et par sokker eller hva man nå aksepterer i sitt hus.
Lanista Skrevet 16. juni 2010 #26 Skrevet 16. juni 2010 Kan ikke si det er stygt med tynne strømper? Da er det føttene som er stygge da. Tynne strømper gjør jo dameføtter litt penere. Det ser bedre ut når man besøker folk, mener jeg. Men jeg er jo mann, så hva vet jeg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #27 Skrevet 16. juni 2010 Hvorfor er føtter så ekkelt egentlig? Hendene til folk er da ti ganger verre.
marylinm Skrevet 16. juni 2010 #28 Skrevet 16. juni 2010 sko inne er kun ok ved selskap. ellers får folk gjerne gå barbeint hos meg. jeg å mine går ofte barbeint hjemme..
Gjest Alabama Skrevet 16. juni 2010 #29 Skrevet 16. juni 2010 Hos oss går vi barbent i skoene hele sommersesongen, og jeg har aldri engang tenkt tanken om at det er ekkelt - tvert i mot synes jeg synd på spesielt barn som går med sokker i sandaler i sommervarmen, og synes det er litt ekkelt. Når jeg kommer hjem til folk, tar jeg av meg på bena og går barbent. At føtter som har vært i sko, skal være så himla mye mer uhygieniske enn de som har hatt sokker på, kan jeg ikke tenke meg. Fullstendig enig. Sokker i sandaler er det styggeste, hjelper ikke med ankelsokker engang.. Hva er poenget liksom? Synes alternativet til å gå barbent er verre, at man skal tråkke inn med skitne sko!? De fleste jeg kjenner er såpass avslappet i forhold til dette og godtar nakne føtter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #30 Skrevet 16. juni 2010 Har aldri tenkt på at noen syns barbeinte gjester er ekkelt. Når det er sommer går jeg barbeint i sandaler og tar dem av meg når jeg går inn til folk. Hender at jeg stikker innom folk sånn på impuls og da har jeg sjelden veska med meg(med tynne sokker i). Kan ikke huske å ha sett bein som virker frastøtende. Kanskje de som ikke har normalt velpleide ben oftere bruker sokker? :klø:
Gjest Elfrida Skrevet 16. juni 2010 #31 Skrevet 16. juni 2010 Hvorfor er føtter så ekkelt egentlig? Hendene til folk er da ti ganger verre. Heretter skal folk gå barbeint, men med engangshansker, hjemme hos meg.
Fluffe Skrevet 16. juni 2010 #32 Skrevet 16. juni 2010 Folk er hjertelig velkommen til å gå barbeint hos meg. Jeg går også barbeint hos andre, jeg syntes det er direkte teit ut å gå med sokker og kjole!
heggmona Skrevet 25. november 2011 #33 Skrevet 25. november 2011 Ser tråden er litt gammel, men svarer likevel... Jeg tror vi har et litt mer "anstrengt" forhold til føtter her i Norge enn steder hvor klimaet er varmere og flere går barbeint. Generelt synes jeg velstelte føtter ikke gjør noe og går mye barbeint selv. Jeg ser imidlertid mange som tilsynelatende bryr seg mindre om sine undersåtter og har både upleide negler og lite velstelte føtter. En venn som jeg nylig reiste sammen med i USA bemerket at kvinner i USA (og menn for den saks skyld) hadde s velpleide føtter De gikk også nesten utelukkende i sandaler. Australienerne det samme. Man skal ikke lenger til Danmark før man merker at folk har et annet forhold til det å gå barbeint. Strømpebukse hører vinterhalvåret til, men jeg har ikke sans for halvskitne sokker innendørs. Særlig hvite sokker med "fotavtrykk" under er lite pent. Shorts sokker synes jeg heller ikke hører sammen, untatt når man har joggesko på seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå