Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Det er sommer, og man går gjerne med sandaler uten sokker i. Hva gjør man når man kommer på besøk til folk? Går man barbeint, eller med sko inne. Spør fordi jeg hadde en ubehagelig opplevelse for en liten stund siden. Det var selskap, og jeg hadde kjole og pumps. Spurte da jeg kom inn; skal jeg ta av meg på beina eller? Var redd for å ripe opp parketten, eller skitne til gulvet. "Det bestemmer du selv, gjør hva du vil" sier kvinnen i huset. Jeg tok da av meg skoene, hadde ikke strømpebukse på. Senere på kvelden etter at mannen hennes hadde drukket litt spurte han om jeg var kald, og kanskje ville ha på meg sko. Jeg takket pent nei, sa at jeg var veldig varm, for jeg er gravid. Han gav seg ikke, og gjentok det på en litt annen måte. Jeg sa igjen at det gikk helt fint Så sa han at han henter skoene til meg og gikk han og hentet skoene mine Trenger vel ikke å nevne at jeg følte meg forferdelig dum :dåne: Har jeg grunn til det, eller var det han som var uhøflig...?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg synes det er uhøflig å gå barbeint hjemme hos folk. Man kan heller gå med tynne strømpebukser om man vil se barbeint ut, så å si. Fotsopp, svette føtter... æsj. Du burde ikke gått barbeint i skoene i utgangspunktet; det gjør aldri jeg. Å gå med utesko inne er heller ikke et godt alternativ, så du satte vertskapet i en ganske umulig situasjon der. Ta på deg strømpebukse neste gang. 2
babord Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg synes ikke det er uhøflig å gå barbeint hjemme hos folk, og jeg synes det er stygt med hudfargete strømpebukser. Selvfølgelig går man barbeint i sandaler! I finere selskaper/fester går jeg med sko, på vanlige besøk går jeg barbeint dersom jeg ikke har sokker.
Antlers Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg går ikke barbeint inne hos andre folk, med mindre det er snakk om nærmeste familie eller svært nære venner som jeg vet synes det er OK. Fotsopp, fotvorter, fotsvette, og det at det ser skikkelig uapetittelig ut er noen av grunnene til det. 1
Candle Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Jeg syns selv det er ubehagelig å gå inne hos andre barbeint. Visst man er svett, kleber beina seg til gulvet, lukt, smuler blir hengende fast under bena..Sånne ting. Så visst jeg skal på besøk, tar jeg med meg et par tynne ankelsokker i vesken! Men jeg reagerer ikke på om andre går barbeint hos meg, det er opp til dem. 1
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Jeg ser ikke helt at man skal svette så mye på føttene når man går barbeint i sandaler.
Tobbi Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Jeg syns selv det er ubehagelig å gå inne hos andre barbeint. Visst man er svett, kleber beina seg til gulvet, lukt, smuler blir hengende fast under bena..Sånne ting. Så visst jeg skal på besøk, tar jeg med meg et par tynne ankelsokker i vesken! Men jeg reagerer ikke på om andre går barbeint hos meg, det er opp til dem. Som om jeg skulle sagt det selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 jeg synes det er ubehagelig å gå med sko inne hos folk, så fremt det ikke er et finere selskap og jeg har selskapssko på meg. Liker heller ikke at folk valser inn med skitne sko hjemme hos meg. 1
Perledrøm Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har alltid et par sokker i vesken hvis jeg skal på besøk, og er barbeint i skoene. Jeg synes det er ekkelt at andre går barbeint hjemme hos oss, men jeg sier ingenting. 1
Trampe Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Føtter er det ekleste som finnes, og jeg får helt ærlig frysninger om folk skal gå barbeint hjemme hos meg. Det er helt grusomt. Jeg sier ikke noe der og da, men jeg tror alle mine venner vet det. Jeg har i hvert fall ikke opplevd at noen av de har kommet barbeint på besøk. Vi skulle selge leiligheta vår for noen år siden, og ei dame kom på visning med bare føtter. Fytti, det var heslig. Jeg hadde såklart vaska golvene før visningen, men jeg måtte jo vaske enda nøyere etterpå... Jeg går også barbeint i sandaler, men jeg har alltid ankelsokker i veska. Om jeg skal inn til noen tar jeg av sandalene og på sokkene. Man blir gjerne skitten under føttene etter en dag ute i sandaler, og om føtter er ekkelt fra før er skitne føtter hakket verre... 1
tineline Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Hahahaha, dette har jeg ikke engang tenkt på som et problem! Dersom folk vil gå barbeint hjemme hos meg, så må de gjerne gjøre dét. Er sjelden jeg går barbeint i sko, for jeg syns det er for klamt, så ikke så veldig ofte at jeg går barbeint hjemme hos andre. Men dersom jeg nå engang skulle dukke opp i sandaler, da går jeg barbeint. Jeg syns det var litt ufint av verten å prakke på deg skoene, jeg. Hvis jeg går med sko inne, pleier jeg uansett å kjippe dem av meg under bordet, fordi jeg rett og slett ikke liker å ha sko på inne. Det er også veldig klamt i pensko vanligvis, også med tynnstrømpebukse. Klamme sko gjør at jeg får totalt hetta, akkurat som klamme klær.
Cata Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har heller aldri tenkt på det som noe problem. I min verden er det uhøflig å gå inn med sko på. Punktum. (Unntaket er naturligvis selskapssko når man er bedt i selskap.) Hos dem jeg kan tenkes å gå inn til sånn til vanlig så tror jeg heller ikke det er noe problem om jeg skulle valse inn på bare føtter, og om de samme menneskene går barbeint hos meg så er heller ikke det noe problem. Men ofte blir det et rent teoretisk problem når jeg er borte, for jeg er nemlig frysepinn som lett blir kald på beina så som oftest har jeg et par ankelsokker i veska som jeg kler på meg når jeg går inn. (Jeg synes nemlig heller ikke det er så gøy å tråkke i andres kjekssmuler )
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Jeg blir mer sur hvis folk går inn med utesko, enn om de går barbeint inne. Men jeg kjenner ei som alltid drar bena oppunder seg oppi sofaen, det synes jeg ikke er noe ålreit når man går barbeint. Hun har det attpåtil med å sitte å plukke seg på tærne når hun har bena i sofaen. Når man da i tillegg innimellom forsyner seg av en snacksbolle på bordet, DA kan man snakke om ufyselig. Enig med The Kitten, man blir da ikke svett og klam på bena når man går med sandaler?? 1
Antlers Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Enig med The Kitten, man blir da ikke svett og klam på bena når man går med sandaler?? Man kan selvsagt bli klam på kontaktflatene, altså under beina, når man går med sandaler. Mange svetter også mer på føttene om sommeren. 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Barbeinte kvinneføtter er stort sett sexy så det gjør meg ingenting, snarere tvert imot. Mye penere/bedre enn om dere går i kjipe ankelsokker, det er definitivt ikke sexy
LukaFrost Skrevet 15. juni 2010 #16 Skrevet 15. juni 2010 Jeg foretrekker helt klart at folk går barbeint enn med sko hjemme hos oss. Jeg e rikke noen stor fan av andres føtter og tær, men skosåler har jo tråkket på så mye rart.
Kattugla Skrevet 15. juni 2010 #17 Skrevet 15. juni 2010 Jeg blir mer sur hvis folk går inn med utesko, enn om de går barbeint inne. Men jeg kjenner ei som alltid drar bena oppunder seg oppi sofaen, det synes jeg ikke er noe ålreit når man går barbeint. Hun har det attpåtil med å sitte å plukke seg på tærne når hun har bena i sofaen. Når man da i tillegg innimellom forsyner seg av en snacksbolle på bordet, DA kan man snakke om ufyselig. Enig med The Kitten, man blir da ikke svett og klam på bena når man går med sandaler?? Jeg opplevde det engang med en venninne som attpåtil hadde en eller annen greie på føttene, jeg husker ikke hva det het, det var ikke sopp, men det så veldig ugreit ut og flasset og greier, ikke minst når hun selv lirket på det opp i sofaen.. Må si jeg syntes det var riktig usmaklig å ikke ha på strømper da..
Wildy Skrevet 15. juni 2010 #18 Skrevet 15. juni 2010 Jeg går barbent hjemme fra våren og et godt stykke utpå høsten. Og tenker ikke over om folk komer på besøk uten sokker....Går sjelden barbein i joggesko el fordi jeg synes det blir klamt, og dermed har jeg også som regel på meg sokker når jeg er hos andre. Men... jeg synes ikke det er spesielt stas med upleide ben; møkkete og lange tånegler og skorper med gammel, gul og sprukken hud. Skal man gå barbent så sørger man også for at bena ser så både rene og " pene" ut ( føtter kan kanskje ikke alltid karakteriseres som pene...)
Gjest Iah Skrevet 15. juni 2010 #19 Skrevet 15. juni 2010 Jeg prøver å unngå å gå barbeint hjemme hos folk, fordi jeg vet at enkelte synes føtter er veldig ugreit. Personlig bryr jeg meg overhodet ikke om at gjester går barbeint hos meg. 2
pøbelsara Skrevet 15. juni 2010 #20 Skrevet 15. juni 2010 Hos oss går vi barbent i skoene hele sommersesongen, og jeg har aldri engang tenkt tanken om at det er ekkelt - tvert i mot synes jeg synd på spesielt barn som går med sokker i sandaler i sommervarmen, og synes det er litt ekkelt. Når jeg kommer hjem til folk, tar jeg av meg på bena og går barbent. At føtter som har vært i sko, skal være så himla mye mer uhygieniske enn de som har hatt sokker på, kan jeg ikke tenke meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå