Gå til innhold

Min smørbrødliste med symptomer

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Underliv: hvit rennende utflod som lukter surt (lengre perioder, flere år)

Mage: blir fort oppblåst av en del matvarer

Hud: alltid uren hud (flere år)

Hode: alltid trøtt, lite energi, dårlig hukommelse, konsentrasjonsproblemer, tendenser til sosial angst siste halve året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier samme som Helene....

Edit: Lurt å lage matdagbok, skriv opp hva du spiser og drikker. Og når symtomene forverrer seg eller er bedre.

Endret av Kosteskaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge på at jeg selv var kjempe oppblåst i magen før, mye vondt. Ble langt inn på sykehus osv, fant ikke ut noe. Ikke allergi, men jeg kuttet så og si ut hvete uansett. Mageproblemet er forsvunnet, huden er ren. Alt er topp. Kan også nevne at det med magen kan ha vært en kombo med stress også, men uansett, om jeg spiser hvete nå så får jeg fort vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Får du i deg mye sukker?

Henger meg også på tanken om at det kan ha noe med hvete år gjøre, men har også en liten anelse om at det kan være et sukker-problem også.

Sukker kan ofte føre til luktende utflod og lignende, i tillegg til oppblåst mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underliv: hvit rennende utflod som lukter surt (lengre perioder, flere år)

Mage: blir fort oppblåst av en del matvarer

Hud: alltid uren hud (flere år)

Hode: alltid trøtt, lite energi, dårlig hukommelse, konsentrasjonsproblemer, tendenser til sosial angst siste halve året

Enig i at dette trolig er et resultat av et kosthold med mye hvete og sukker (og kanskje også melk, tilsetningsstoffer o.l). Nå VET jeg jo ikke om dette er tilfelle, men symptomene dine kan høres slik ut. Alle symptomene du nevner henger godt sammen, og jeg vil absolutt anbefale deg å unnlate sukker/hvete fra kosten. Hold deg unna aspartam også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Enig med resten.

I tillegg, når man oppsøker lege vedr problemer som oppblåsthet, luft, vondt i mage etc som du nevner, så ber de fleste deg om å føre dagbok så dere kan se om det er noe mønster i reaksjonene dine. Derfor burde du allerede nå føre opp, slik at du kan ha noe å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å få utredet det hos en allergispesialist. Blodprøve alene er IKKE en sikker nok indikasjon. Cøliaki må det tas prøve av tarmen for.

Og skulle alt være negativt, så må du utelukke en og en matvare. Feks hvete først i to uker, blir du bedre, så har du synderen. Dette er den beste måten å finne ut av intoleranser og allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Sopp i underlivet? Utflod?

Luft i magen= du spiser for fort/svelger mye luft? Hørte at en legestudentkompis fortalte at det er vanligste årsak til luft i magen, altså at man svelger for mye luft mens man spiser.

Kan være litt overfølsomhet for melk eller gluten også..

Kaffe på tom mage gir forresten meg ballongmage..

Hud... Generelt usunt kosthold? Dårlige hudpleieprodukter? For mye sminke, dårlig sminkefjerner?

Stress, lite aktivitet/trening, dårlig kosthold og drikker for lite, kan alle sammen bidra til plagene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...