Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Del Skrevet 14. juni 2010 Mange har problemer med å stå opp med en gang vekkerklokken ringer, mens andre står opp med en gang den ringer. Hvordan stå opp med en gang vekkerklokken ringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 14. juni 2010 #2 Del Skrevet 14. juni 2010 Sette den langt unna senga, og opparbeide viljestyrke til å ikke krype tilbake under dyna når man har slått den av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 14. juni 2010 #3 Del Skrevet 14. juni 2010 Plasser vekkerklokken slik at du må ut av sengen for å slå den av. Gå rett til badet og vask ansiktet eller ta en dusj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Del Skrevet 14. juni 2010 Ha lagt seg tidlig og er godt uthvilt, ha en god grunn for å stå opp som feks at man gleder seg til å starte dagen for det er noe man skal gjøre som bringer glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #5 Del Skrevet 14. juni 2010 Vekkerklokken min vekker meg når jeg er i en lett søvnfase. Dermed har jeg ingen problemer med å stå opp når den ringer for jeg er uthvilt og ikke tung i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Del Skrevet 14. juni 2010 Takker for svar. Men jeg trenger flere tips, da ingen av de tipsene hjelper. Men hvordan vet jeg når jeg er i lett søvnfase? Å legge seg i tide til å få nok søvn er ikke alltid lett i en travel hverdag. Men jeg står ikke opp til vekker klokken med en gang uansett om jeg har sovet for lite, passelig eller for mye jeg. Det er en vane jeg har, å stoppe klokke etter klokke og legge meg igjen for hver klokke jeg stopper, men hvordan i all verden snu den vanen? Selv om det er noe jeg gleder meg til så står jeg ikke opp med en gang kloka ringer. - TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #7 Del Skrevet 14. juni 2010 Du vet ikke selv om du er i en lett søvnfase eller ikke. Du sover med en sensor på armen (som å ha på seg et svettearmbånd) så måler den det for deg. Hva med å beregne en 10-15 minutter til å bli liggende i sengen? Da slipper du dårlig samvittighet over at du ikke spretter opp i det vekkerklokken ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 14. juni 2010 #8 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjøp deg en sånn: http://www.jiggy.no/produkter/clocky-vekkerklokke Eventuelt en sånn: http://www.vat19.com/dvds/flying-alarm-clock.cfm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #9 Del Skrevet 14. juni 2010 De var morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Del Skrevet 14. juni 2010 Du vet ikke selv om du er i en lett søvnfase eller ikke. Du sover med en sensor på armen (som å ha på seg et svettearmbånd) så måler den det for deg. Hva med å beregne en 10-15 minutter til å bli liggende i sengen? Da slipper du dårlig samvittighet over at du ikke spretter opp i det vekkerklokken ringer. Tror ikke sensor på armen er noe for meg. Jeg kommer nok bare til å ta den av og sove videre. Å bli liggende i sengen en stund før jeg står opp, hjelper ikke, sovner igjen da. -TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #11 Del Skrevet 14. juni 2010 Tror ikke sensor på armen er noe for meg. Jeg kommer nok bare til å ta den av og sove videre. Å bli liggende i sengen en stund før jeg står opp, hjelper ikke, sovner igjen da. -TS Du merker ikke at du har den på. Tror nok Nicky B har kommet med de beste forslagene hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjøp deg en sånn: http://www.jiggy.no/produkter/clocky-vekkerklokke Eventuelt en sånn: http://www.vat19.com/dvds/flying-alarm-clock.cfm Har tenkt litt på slike klokker, men jeg kommer nok bare til å krype under dyna igjen når den er stoppet. Har også hørt det er klokker som lar deg våkne til f.eks fuglesang og som gjør rommet lysere og lysere, slik at man skal få en behagelig oppvåkning. Men det skal jeg hvertfall ikke prøve, kommer ikke til å merke at det blir lysere i rommet jeg. Ikke er det sikkert at jeg kommer til å merke meg fuglesangen heller. - TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Del Skrevet 14. juni 2010 Du merker ikke at du har den på. Tror nok Nicky B har kommet med de beste forslagene hittil. Hvordan vekker den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #14 Del Skrevet 14. juni 2010 At du kommer deg opp om morningen er litt utrolig. Hva med å gå direkte i dusjen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Del Skrevet 14. juni 2010 At du kommer deg opp om morningen er litt utrolig. Hva med å gå direkte i dusjen da? Kommer meg alltid opp etterhvert ja, om jeg skal på jobb eller noe annet jeg står opp for at jeg skal. Men om jeg har vekkerklokke på og ikke skal noe, så slukker jeg dem en etter en etterhvert som de ringer og sover til jeg våkner. Kan endelig gå rett i dusjen, men hvordan snu vanen med å gå rett i dusjen i stedetfor å returnere til sengen? Så det er det jeg må lære meg til å ikke returnere til sengen etter at jeg har gått utav sengen for å slukke klokken, jeg har som sagt flere klokker på, men ingen av dem er på samme sted. - TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 14. juni 2010 #16 Del Skrevet 14. juni 2010 Det virker som om du rett og slett bare må ta deg selv i nakken. Bare gjøre det. Hjelpemidler funker tydeligvis ikke, fordi du ikke vil det. Tro det eller ei, men det blir faktisk en vane etter hvert, så du får bare slite deg gjennom den første fasen og se fram til at det etter hvert blir automatisk. Jeg var skikkelig heftig på slumring hele livet, inntil jeg bare bestemte meg for å begynne å stå opp med én gang jeg våkner. Nå klarer jeg ikke lenger å ligge i sengen om morningen, det er opp og hoppe uansett hvor trøtt jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #17 Del Skrevet 14. juni 2010 Det virker som om du rett og slett bare må ta deg selv i nakken. Bare gjøre det. Hjelpemidler funker tydeligvis ikke, fordi du ikke vil det. Tro det eller ei, men det blir faktisk en vane etter hvert, så du får bare slite deg gjennom den første fasen og se fram til at det etter hvert blir automatisk. Jeg var skikkelig heftig på slumring hele livet, inntil jeg bare bestemte meg for å begynne å stå opp med én gang jeg våkner. Nå klarer jeg ikke lenger å ligge i sengen om morningen, det er opp og hoppe uansett hvor trøtt jeg er. Akkurat det har jeg bestemt meg for mange ganger, og jeg vil ha det slik, men hvordan skal snu vanen om da? Hva gjorde du for å klare å snu vanen? Jeg hører alltid klokkene, men av og til må den første og den andre ringe en stund før jeg registrerer at de ringer. Det hender også en gang i blandt (kan gå dager, uker, mnd'er mellom hver gang) at jeg ikke husker at den første og i noen tilfeller den andre ringte og ike husker at jeg stod opp og slo dem av. Så for å være 100% sikker på at jeg kommer meg opp må jeg har flere vekkerklokker på. - TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 14. juni 2010 #18 Del Skrevet 14. juni 2010 Akkurat det har jeg bestemt meg for mange ganger, og jeg vil ha det slik, men hvordan skal snu vanen om da? Hva gjorde du for å klare å snu vanen? Jeg hører alltid klokkene, men av og til må den første og den andre ringe en stund før jeg registrerer at de ringer. Det hender også en gang i blandt (kan gå dager, uker, mnd'er mellom hver gang) at jeg ikke husker at den første og i noen tilfeller den andre ringte og ike husker at jeg stod opp og slo dem av. Så for å være 100% sikker på at jeg kommer meg opp må jeg har flere vekkerklokker på. - TS. Jeg bare gjorde det Ga meg ikke selv om det var tungt, og hadde ingen dager hvor jeg lot meg selv slumre. Tror ikke jeg har så mange teknikker for å få det til, men en viktig ting jeg gjør er at jeg har bare én vekkerklokke og jeg skrur den AV når jeg våkner, for da MÅ jeg stå opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #19 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg bare gjorde det Ga meg ikke selv om det var tungt, og hadde ingen dager hvor jeg lot meg selv slumre. Tror ikke jeg har så mange teknikker for å få det til, men en viktig ting jeg gjør er at jeg har bare én vekkerklokke og jeg skrur den AV når jeg våkner, for da MÅ jeg stå opp Det tipset har jeg prøvd, aldri mer om jeg prøver det. Jeg har prøvd det noen ganger når jeg skal på skole og jobb. Men det som skjedde da, var at jeg kryp under dyna igjen, sovnet og våknet enten av at telefonen ringte for at jeg ble "etterlyst" eller bare våknet av meg selv flere timer forsent. Og jeg husket ikke at jeg hadde stått opp og skrudd den av. Nå er det noen år siden jeg prøvde det sist. Når jeg ikke skal noe hender det at jeg har kun en vekkerklokke på, for å se om jeg endelig til en forandring klarer å stå opp når den ringer. Men det ender alltid opp med at jeg slukker den og sover videre, selv om jeg egentlig vil stå opp på det tidspunktet den ringte. Når jeg våkner på natten for at jeg må på do, står jeg jo opp og går på do, men det hender at jeg må tenke meg godt om om jeg var på do om natten eller ikke. - TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 14. juni 2010 #20 Del Skrevet 14. juni 2010 Det tipset har jeg prøvd, aldri mer om jeg prøver det. Jeg har prøvd det noen ganger når jeg skal på skole og jobb. Men det som skjedde da, var at jeg kryp under dyna igjen, sovnet og våknet enten av at telefonen ringte for at jeg ble "etterlyst" eller bare våknet av meg selv flere timer forsent. Og jeg husket ikke at jeg hadde stått opp og skrudd den av. Nå er det noen år siden jeg prøvde det sist. Når jeg ikke skal noe hender det at jeg har kun en vekkerklokke på, for å se om jeg endelig til en forandring klarer å stå opp når den ringer. Men det ender alltid opp med at jeg slukker den og sover videre, selv om jeg egentlig vil stå opp på det tidspunktet den ringte. Når jeg våkner på natten for at jeg må på do, står jeg jo opp og går på do, men det hender at jeg må tenke meg godt om om jeg var på do om natten eller ikke. - TS. Legger du deg tidlig og får nok søvn gjennom natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå