Fjonana Skrevet 14. juni 2010 #1 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen ganger klikker det i hodet mitt. Jeg må spise. Og jeg spiser masse. Jeg hadde nettop en spise orgie, jeg spiste masse nugatti, is, kavring, brunost, honning, havrefras og banan. Jeg spiser det jeg kommer over. Alt som er søtt. Jeg brukte 25 min på dette. Magen min er helt sprengt, kjempe vondt. Men det har skjedd mange ganger før, og jeg vet det kommer til å skje igjen. Og jeg trenger tips og hjelp for hva jeg kan gjøre for ikke å overspise! Hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #2 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Overspising er en spiseforstyrrelse på lik linje med anoreksi, bulimi osv. Ta kontakt med legen og be om hjelp! Dessverre er leger altfor dårlige på å ta tak i overspisingsproblematikk i forhold til f.eks. anoreksi, men du må bare stå på og insistere på at du må ha hjelp. Lykke til! Endret 14. juni 2010 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 14. juni 2010 #3 Del Skrevet 14. juni 2010 Det trenger ikke nødvendigvis være så farlig heller. Jeg har hatt det sånn en del jeg også, og mange av disse etegildene skyldtes at jeg manglet noen stoffer i kroppen. For eksempel krom. Et tips er å rett og slett ikke ha usunne ting i huset, så om du får et sånt kick igjen, så spiser du i hvert fall ikke bare junk! Ha masse frukt tilgjengelig! Synes du skal ta en prat med legen din, og høre om dere kanskje kan ta noen prøver! Så kan du jo høre om dere eventuelt skal snakke om spiseforstyrrelser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest savanna Skrevet 14. juni 2010 #4 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen ganger klikker det i hodet mitt. Jeg må spise. Og jeg spiser masse. Jeg hadde nettop en spise orgie, jeg spiste masse nugatti, is, kavring, brunost, honning, havrefras og banan. Jeg spiser det jeg kommer over. Alt som er søtt. Jeg brukte 25 min på dette. Magen min er helt sprengt, kjempe vondt. Men det har skjedd mange ganger før, og jeg vet det kommer til å skje igjen. Og jeg trenger tips og hjelp for hva jeg kan gjøre for ikke å overspise! Hjelp... Hei kjære deg! Følelser er stikkordet..sliter du med mye? Jeg har hatt lettere psykiske plager som depresjon etterfulgt av spiseforstyrrelser - tvangsspising. Jeg styrte følelsene mine med spisingen, eller rettere sagt, følelsene mine styrte spisingen.. Jeg var helt avhengig av å spise til jeg var sykelig kvalm og måtte kjenne på den følelsen av å føle meg ekkel og motbydelig. Handler jo også om selvfølelsen, jeg var ikke verdt en dritt. Nå, i en alder av 28 tok jeg endelig grep og gikk til legen med det. Har vært sykemeldt 1 år pga flere samensatte problemer, men spisingen overstyrte alt. Fra legen fikk jeg henvisning til distriktpsykiatrisk (DPS) og jeg fikk for første gang i hele mitt liv tømt meg for det meste som plaget meg. Fikk også en plan jeg skulle følge i hverdagen, men mange små og sunne måltider samt mosjon, fullkorn, vitaminer og mineraler er viktig! Det var ikke et fullgodt opplegg deverre, men med en viljestyrke jeg ikke aner hvor kom i fra, så har jeg nesten begynt å fått kontroll over livet mitt. Selv om noen av mine største byrder/problemer er blitt verre, så jeg finner ikke løsningen i å putte alt i munnen lenger. Trim og mosjon og et bra kosthold med mye fullkornsprodukter er noe har har klart å bytte det ut med. Jeg vet ikke nok om situasjonen din til å råde deg til verken det ene eller andre, men har dette vart over en lengre periode bør du virkelig gå til legen og be om henvisning videre. Det er et stort og alvorlig problem. Lykke til, og oppdater gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjonana Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juni 2010 Tusen takk for flotte svar! For å prøve å utdype hvorfor jeg har havnet her kan jeg gjerne fortelle litt hvordan det siste året mitt har vært. Jævlig. Jeg har slitt med å få i meg nok mat, og gikk ned 10 kg på et par måneder. Jeg er enda undervektig, men veier et par kilo mer enn da jeg var på det minste. Jeg har klart å ta meg selv i nakken å spise litt mer, så det gjør jeg nå. Problemet er bare disse spiseorgiene jeg får en gang i blandt. I det siste har de kommet flittig. Og de gjør meg virkelig trist. Jeg trener så ofte som mulig, og jeg har et anstrengt forhold til mat som dere kanskje skjønner. Kanskje jeg burde tatt meg en tur til legen. Men så er det jo det å manne meg opp til det. Tror ikke det blir noe jeg kommer til å gjøre noe med. Men tusen takk igjen til dere som har svart! Jeg setter virkelig stor pris på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. juni 2010 #6 Del Skrevet 14. juni 2010 Tråden er ryddet Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #7 Del Skrevet 14. juni 2010 Problemet ditt kommer ikke til å gå over av seg selv. Du må faktisk søke hjelp slik at du kan begynne å arbeide med dette. Du har sikkert allerede erfart at det ikke holder å si til deg selv at du ikke skal overspise. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå