Hinata Skrevet 12. juni 2010 #21 Skrevet 12. juni 2010 Hos fastlegen? :/ Man kan gjøre det hos fastlegen ja, bare si at du vil ha en gynekologisk undersøkelse når du bestiller time.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #22 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har en venninne som er 35 år og jomfru. Hun sier at moren hennes har sagt at hun ikke trenger å ta gynekologisk undersøkelse og celleprøve, fordi hun aldri har hatt sex. Er dette riktig? Kan man ikke få livmorhalskreft eller andre uhumskheter dersom man er jomfru? Til TS vil jeg si at en sånn undersøkelse ikke er så big deal egentlig. Det er nok helt normalt å grue seg første gangen, det gjorde jeg i hvert fall. Men jeg har en fantastisk, kvinnelig lege som forklarte hva hun gjorde, og før jeg visste ordet av det så var det over. Det gjorde ikke vondt, merket det knapt, men blødde bittelitt etterpå så jeg fikk et truseinnlegg. Hvis du tar på deg et skjørt når du skal til undersøkelse, så føler du deg ikke så naken når du legger deg på benken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #23 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har en venninne som er 35 år og jomfru. Hun sier at moren hennes har sagt at hun ikke trenger å ta gynekologisk undersøkelse og celleprøve, fordi hun aldri har hatt sex. Er dette riktig? Kan man ikke få livmorhalskreft eller andre uhumskheter dersom man er jomfru? Joda hun kan få livmorhalskreft for det, det er forskjellige typer. Men sjansen for det er liten. Med andre uhumskheter, hva mener du da? Kjønnsykdommer kan hun jo ikke få. Men andre problemer kan hun få, som f.eks sopp, cyster på eggstokkene osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå