Gå til innhold

Gynekolog

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst å gå... Er det skummelt? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

fra når bør man beynne å gå til gynekolog? (alder)

Skrevet

Bare vært hos en på helsestasjonen en gang, faktisk ikke så skummelt som jeg hadde trodd. Bortsett fra at dama hadde mannehender, haha. Det var ikke deilig, for å si det mildt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. Jeg er over 20.

Skrevet

Man burde gå hvert tredje år etter at man har blitt seksuelt aktiv. Det er en undersøkelse som tar 2 min, absolutt ikke noe å grue seg for...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men man ligger jo der naken og ydmyket!

Skrevet

Det er foran en lege som har sett det samme synet tusenvis av ganger før. Det er normalt å være nervøs, men man oppdager som regel fort at det ikke er noen grunn for det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man da ikke gå til gynekolog? Fastlegen min tar alle prøver jeg trenger.

Skrevet

fra når bør man beynne å gå til gynekolog? (alder)

Det kommer vel an på... Er du seksuelt aktiv, byttet partner, har du smerter, plager? Er man 25 år, eller over, anbefales det å bli testet for livmorhalskreft. Det gjøres ved å ta en celleprøve fra livmormunnen, og bør gjøres hver tredje år.

Ingenting å grue seg for.

Skrevet

Man da ikke gå til gynekolog? Fastlegen min tar alle prøver jeg trenger.

Joda, men det er jo uansett en gynekologisk undersøkelse

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er 17 år, seksuelt aktiv med kjæresten som er like gammel, har bare hatt sex med han, aldri hatt noen plager eller noe dernede. bør jeg gå til gynekolog? aldri vært før.

Skrevet

Har kjæresten din hatt andre da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ja men det er mange år siden

Skrevet

Da vil jeg nok si at det er lurt å ta seg en tur. Jeg tror du kan få gjort det på helsestasjonen for ungdom :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare hatt sex med en gutt. Han har hatt mange partnere før meg. Han har hatt klamydia, men det er jeg testet mot og hadde det ikke. Bør jeg gå til gynekolog?

Skrevet

Er han behandlet for klamydia? Det er ikke bare klamydia man skal testes for heller, med en gynekologisk undersøkelse ser man etter forstadier for kreft som kommer av HPV som smitter ved seksuell kontakt. De aller fleste som har noen partnere har dette viruset (70-80% blir smittet i løpet av livet)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, nå ble jeg redd :/ Ja, han er behandlet for Klamydia.

Skrevet

En undersøkelse på 2 min som kanskje er litt ukomfortabel er alt som skal til ;) Hehe

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En undersøkelse på 2 min som kanskje er litt ukomfortabel er alt som skal til ;) Hehe

Hos fastlegen? :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...