Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #1 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg er 23, er alenemor med ett barn på 3, har fullført GK formgivning, GK Økonomiske Adm fag og bestått fagkrava utenom samfunnsfag. Noen som vet om jeg trenger mer en bestått samfunn for å få generell studiekompetanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sala Skrevet 23. september 2003 #2 Del Skrevet 23. september 2003 Du må vel ha VK2 generelt for å få studiekompetanse??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #3 Del Skrevet 23. september 2003 Nå kan det hende jeg er helt på jordet, men du trenger vel timene fra alle allmennfag som er på vk1 og vk2 også, eller er det jeg som har misforstått kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. september 2003 #4 Del Skrevet 23. september 2003 Betyr det at du bare har bestått GK? Mulig jeg er dum, men jeg forsto det som om du kun har bestått grunnkurset, og da må du ha vk1 og vk2 for å få generell studiekompetanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. september 2003 #5 Del Skrevet 23. september 2003 Du må ha GK og vk1+2 - eller tilsvarende utdanning for å få generell studiekompetanse... Slik jeg har fortått det da. Suz :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #6 Del Skrevet 23. september 2003 Hei, meg igjen! Jeg har tatt norsken både for vk1 og vk2, altså, alle almennfaga er tatt utenomm samfunnsfag, Trenger bare samfunn for å bestå fagkrava til generell studiekompetanse, det vet jeg med sikkerhet. Det jeg derimot ikke vet er om min alder og livserfaring har noe å si, må jeg ha jobbet noe tidligere. Har bare hatt deltidsjobber og vikariater tidligere. Har oppdragelser av unger noe å si? Har hørt så mye forskjellig, blir heilt forvirra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #7 Del Skrevet 23. september 2003 For å få studiekompetanse kan jeg ikke tenke meg at du trenger å ha jobbet og slikt, men for å få realkompetanse, må du ha jobbet så og så lenge for å få tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 23. september 2003 #8 Del Skrevet 23. september 2003 Sakset fra Sonans PrivatGymnas: "Hvis du til sammen har fem års yrkeserfaring, omsorgsarbeid eller annen bestått utdanning etter grunnskolen, kan du få generell studiekompetanse ved å ta de seks minstekravsfagene. De seks fagene er: Norsk (GK, VK 1 og 2) Engelsk (GK) Samfunnslære (VK 1) Nyere historie (VK 2) Matematikk (GK) Naturfag (GK)" Du kan jo ringe dem og høre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #9 Del Skrevet 23. september 2003 Hva menes med omsorgarbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 23. september 2003 #10 Del Skrevet 23. september 2003 Det lurte jeg også på. Ring og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 23. september 2003 #11 Del Skrevet 23. september 2003 Hva menes med omsorgarbeid? Omsorgsarbeid tror jeg er det samme som hjelpepleier, eller tar jeg helt feil?? Omsorgsarbeid er også et felles begrep for sykepleie, alle yrker der en har omsorg som hovedoppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #12 Del Skrevet 23. september 2003 Ringte og hørte. Omsorgsarbeid er f.eks hvis du har foreldreansvaret for egne barn. Tusen takk for for linken lekeball, hun skulle ringe meg opp igjen og forklare alt jeg lurte på(hadde en annen på linjen). Nå ble jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 23. september 2003 #13 Del Skrevet 23. september 2003 Bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #14 Del Skrevet 23. september 2003 Hun ringte, tar jeg samfunnsfag nå, så har jeg alt på plass til våren!!! Høgskolen here I come. Er så glad at sommerfuglene i magen vil ingen ende ta TAKK TAKK TAKK KJÆRE LEKEBALL!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 23. september 2003 #15 Del Skrevet 23. september 2003 Så flott! Det var kjempefint å høre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 29. september 2003 #16 Del Skrevet 29. september 2003 Du må forhøre deg om hvor mange timer du mangler. Selv har jeg gått grunnkurs og Vk1 på formgiving, og tar nå allmennfaglig påbyggning. For å få generell studiekomptanse så må du ha en spesiell sum timer tilsammen gjennom 3 år på videregående. Jeg tror det er noe sånt som dette: Norsk: 14 timer Engelsk: 6 timer Naturfag: 5 timer Gym: 6 timer Matte: 5 timer Nyere historie: 4 timer Du må også helst studieretningsfag utenom disse. Samfunnsfag blir regnet som et av studieretningsfagene, sammen med språk, biologi, kjemi osv... De som har fagbrev slipper studieretningsfag for å få generell studiekompetanse. Gå til en skole som har allmennfaglig påbyggning og forhør deg om hvilke fag du mangler. Disse kan du kanskje ta opp som privatist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #17 Del Skrevet 30. september 2003 Norsk: 10 t Matte: 5 t Nyere historie: 4 t Samfunnsfag: 2 t Engelsk: 5 t Naturfag: 4 t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 30. september 2003 #18 Del Skrevet 30. september 2003 Hva menes med omsorgarbeid? Omsorg for egne barn teller som omsorgsarbeid. Høres ut som om generell studiekompetanse er i boks hvis du bare får tatt samfunnsfag. Husk å sjekke om det er spesielle tilleggskrav til studiet du vil søke på da, så kan du eventuelt klare å få tatt det/de fagene du trenger i tillegg hvis det er nødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå