Alvina Skrevet 11. juni 2010 #1 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg vil helst hjelpe alle, det er en uoverkommelig oppgave på et menneskeskulder. Tror flere har det sånn. Jeg har lært meg å si at jeg skal tenke på det, og sier jeg nei, ender det ofte med dårlig samvittighet. Hvor kommer denne dårlige samvittigheten fra? Jeg tror den er innlært. Nå er jeg 40 og ser tantene mine som herjer og styrer med sine menn og "barn". Logisk er jeg jo bevisst på det, men "alt jeg må og alt jeg burde".... Ser også at det er en flukt fra mine følelser, eller mitt indre. Jeg parkerer jo alle følelser når jeg kan hjelpe andre, da er jeg opptatt. Jeg ser det, men hvordan kan jeg praktisere det? Noen ganger er jeg bitch, help your self, mens andre ganger er jeg helt puddel. Mens jeg har meninger og ofte for mange. Jeg gir aldri råd mer, håper jeg. Har ikke troa på psykolog mer, joda det hjalp en gang kanskje... men er veldig teatralsk så finnes det noen grupper der man kan spille roller? Har hørt om det, men hvor er disse gruppene? Sliter med angst...så det kan strande på stranden. Men kan man få de man kjenner med på rollespill? Bytte roller? Eller blir det for tett, ja det blir veldig tett. Ser for meg ...humre. Ser for meg mye sinne, i alle fall hvis familen skal blande roller. Puff. Skal lage manus nå tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå