Gå til innhold

Psykologiskt fengsel..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste oppdaget et svært alvorlig problem med meg selv... jeg er ekstremt sjenert...

Nå har jeg akkurat begynt i arbeidslivet.. etter trygge rammer i skolegangen med gode trygge folk rundt meg.. Og nå som jeg har begynt i et vikariat så sliter jeg veldig..

Jeg lar ikke mennesker komme til meg.. Jeg tør ikke spørre spørsmål.. Jeg føler de glaner på meg hele tiden "som den nye jenta" og sånt..

Jeg føler at ingen hilser på meg.. og alle ser negativt på meg som deres tilskudd i bedriften...

Jeg kan vel også si som Jan thomas at jeg er født med diagnosen "stygg" så jeg er ganske sikker på at folk skvetter til og av og til snur seg på gata, nettopp fordi jeg er stygg.. noe som ødelegger mitt selvbilde..

Jeg har vel hatt det slik hele livet.. men det er nå det virkelig angriper meg.. Jeg er uten mine trygge venner som jeg kunne hjemme meg bak.. Nå er jeg alene.. men jeg klarer ikke få kontakt med mennesker alene.. Jeg er pissredd og tenker absolutt hele tiden "hva tenker de nå, hva tenker de nå, hva tenker de nå om meg" hvorfor titter han rart osv osv..

Dette gjelder ikke bare jobb.. men det er først nå jeg merker hvordan jeg oppfører meg på fester der jeg ikke kjenner noen.. da blir jeg som regel sittende i et hjørne og mennesker MÅ komme til meg.. IKKE tal om at jeg oppsøker noen ukjente.. osv..

Tror dere jeg trenger psykolog.. Jeg trenger iallefall [font="Impact"]hjelp.. men når jeg er så stygg som jeg er så tørr jeg ikke engang d...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kunne vært lurt av deg å gå til en sykolog, de kan hjelpe deg å forstå mye om deg selv, og hvordan du kan få det bedre. Sikkert greit å få snakket ut til noen og :)

Ellers, så tror jeg at du kan enkelt få det litt bedre bare ved å freshe deg opp. Du sier selv at du er "stygg", men det er mange ting man kan gjøre for å føle seg litt bedre. Gå på shopping og finn deg noen fine klær som sitter bra, og som du føler deg smashing i ;)

Få deg en proffesjonel sminke, der de kan hjelpe deg med å fremheve det pene, og skjule det du eventuelt vil skjule :) Det kan du få gjort på body shop, make up store, og en del andre steder :) For hvis du føler deg som den beste versjonen av deg selv, kanskje du tørr å gå bort å snakke til folk.

Lykke til:)

Gjest stillness
Skrevet

Hei,

Det kan jo nesten høres litt ut som sosial angst dette,men det er noe jeg ikke kan være sikker på.Jeg sliter/slet med mye av det samme og man får mange urealistiske tanker om seg selv.

Jeg tror ikke du er så stygg som du tror du er,kanskje du bare har skapt dette bildet av deg selv.Føler endel det samme her,at jeg er så utrolig stygg at ingen vil ha meg eller se på meg,men etterhvert så har jeg klart å finne gode ting ved meg selv.Jeg er ikke perfekt,men hvem er vel det?Hvordan vet du at du er så stygg forresten?Er det noen som har fortalt deg dette?

Uansett, ja det kan nok være greit å ta kontakt med en psykolog.Noen ganger kan til og med det å bare fortelle om problemene sine til noen utenforstående være til god hjelp.Så vil psykologen kunne se hva du trenger av hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...