Gå til innhold

Brukt stasjonsvogn mellom 130-180 000

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi skal kjøpe oss ny bil, dvs ikke splitter ny, men nyere enn den 94modellen vi har nå. Har toyota carina og har vært fornøyd med den. Har tenkt å bruke mellom 130 000 og 180 000 kr, og har følgende ønsker for den nye bilen:

- nyest mulig

- mest mulig trygg og sikker (airbags osv)

- størst mulig bagasjerom (har to barn) (og god plass til 2 barnestoler)

- gjerne litt stilig å se på

- god å kjøre

- pålitelig :P

Rett og slett: best mulig bil for pengene! Har sett litt på følgende som er aktuelle: ford mondeo, audi A4, toyota avensis. Hvem av disse tror dere som har peilig på bil at passer best etter våre ønsker og behov? Håper på innspill og hjelp =)

(og det skal være stasjonsvogn, ikke noe annet tull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

toyota avensis bør jo være en god kandidat? Syns den er finest av de nevnte og toyota er jo bra biler. A4 må du kjøpe med gammelt karrosseri for å få noe til den prisen.. Syns toyotan er finere en forden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyota avensis bør jo være en god kandidat? Syns den er finest av de nevnte og toyota er jo bra biler. A4 må du kjøpe med gammelt karrosseri for å få noe til den prisen.. Syns toyotan er finere en forden også..

Touran er jo også den ultimate familie bilen da! Bra plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er vesentlig mindre enn de andre du nevner, du må opp på A6 skal du ha tilsvarende plass.

Har dere vurdert Honda Accord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Mondeo, helst facelift-modellen som kom i 2004.

Som f.eks denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22436640

Edit:

Kom på at Citroën C5 kan være et godt alternativ også. Den har dårlig rykte, men er slett ikke dårligere enn alle andre, og takket være det dårlige ryktet får man svært mye bil for pengene. Stasjonsvognen er også en av de absolutt største i klassen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22773529

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Ville ikke gått for A4, både pga størrelsen (den er trang!) og pga at brukte Audier er såpass etterspurte at de ligger høyere i pris enn mange andre.

Et merke som er lite etterspurt for tiden, men som har rykte på seg for å være veldig bra er Saab. Saab 9-5 er romslig som stasjonsvogn. Se f.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22563339

Renault er også et bilmerke som, i likhet med Citroën, er lavt priset pga dårlig rykte. Renault Laguna er derfor også et alternativ: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22648909

Av de jeg selv har foreslått, ville jeg gått for Saab 9-5.

Av de andre som foreslås, ville jeg valgt en Toyota Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en nyere mazda 6 stv? Syns de er ganske fine og.. Har hatt mange gamle mazda som går og går uansett.. Men vet ikke åssen det er med nyere? Tidene forandrer seg jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda er sikkert nok det, men også like interessant som å se gress vokse. I tillegg har Mazdaen relativt dårlige kjøreegenskaper og interiørkvalitet ift. f.eks. Mondeo, som forøvrig også har blitt en veldig pålitelig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er helt klart en verdig kandidat. Du får dem gjerne nyere enn andre merker, og er minst like gode. Har hatt en Opel Astra 2003 modell og er veldig fornøyd. Skal selv kjøpe ny bil, og har kikket på mulige nye modeller. Har sett på både Vectra, Astra og Zafira.

Har heller ikke hatt noen problemer med bilen. Så hvis det er nyest mulig du vil ha til en billig penge, så se på Opel.

NB: Hold deg unna Audi, svindyrt. Broren min holdt på å bli gjeldsslave av sin Audi. Han var sikkert uheldig, men endog. I tillegg er de dyre å kjøpe i forhold til andre merker

Kommer aldri til å kjøpe meg Audi.

Jeg skal selv kjøpe meg ny bil pga hund, og var selv å så på en Opel Vectra Stasjonsvogn. Veldig stilig bil

Endret av Snøkorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nok kjøpt noe japansk. disse kommer best ut på bruktbiltester (altså minst feil etter så og så mange år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ford Mondeo ruster fort, men får mye for pengene hvis du finner en som er bra. Audi A4 er liten, sats da heller på A6, men de ligger litt høyere i pris enn de andre og har også dyre deler. Toyota er for mange en kurant bil, men er en ganske simpel bil i forhold til de andre her.. Har du sett på Opel Vectra C stv? Da får du mye bil for pengene og god plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...