Gå til innhold

Savannah- vil bli mamma


Gjest Savannah-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Savannah-

Spennede, her skal jeg følge med fremover.. :)

Velkommen skal du være, karoline12. Er du prøver du også? Jeg får lete litt rundt og se om du har en egen dagbok ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline12

Velkommen skal du være, karoline12. Er du prøver du også? Jeg får lete litt rundt og se om du har en egen dagbok ... :)

Nei, er nok ingen prøver enda.. men regner med at det kanskje kan komme etterhvert :) er ganske ny her egentlig, så har ingen egen dagbok. Synes bare det er koselig å følge med :)selv om jeg kjenner et lite stikk av misunnelse på dere som er prøver !

Krysser ihvertfall fingrene for en positiv test snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

:popcorn: Hvordan går det?

Hei Alabama!

Jo, nei, altså, nå skal du høre... :sjenert:

Jeg har jo skrevet her at jeg har hatt en god del murringer... For to dager siden kjentes det akkurat ut som at mensen skulle komme, men neeei.. I dag, derimot, fikk jeg LITT spotting, bare på papiret. Har ikke sett noe mer til det, og har heller ikke mensmurringer nå. Det hele er så raaart..

Men holder på at jeg skal ikke teste før jeg er en del dager over IKM. Kanskje er det mensen som holder på å bygge seg opp nå, med disse "mini-spottingene"... Tiden vil vise, jeg har mistet troen på april-babyen min :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg hadde virkelig troen selv denne perioden, for begynte plutselig å spotte tre dager før IKM, noe jeg aldri pleier å gjøre. Tenkte at dette var festeblødningen! Hehehe.. Men ble grundig lurt, for mensen dukka opp dagen etterpå :(

Krysser fingrene for at du har mer flaks enn meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn:

Hei! :)

Følger bare litt med jeg...

Ingen prøver selv, men jeg prøver å skaffe meg kunnskap til jeg blir det :ler:

Aner ikke hva det innebærer disse begrepene dere bruker en gang...slik som IKM...ender nok opp med å google en del!

Men, jeg skal være beredt! :ler:

Lykke til med testing!! Jeg skal krysse fingrene!! :) Blir det test i morgen? Eller søndag?

Endret av Tarantella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Jeg hadde virkelig troen selv denne perioden, for begynte plutselig å spotte tre dager før IKM, noe jeg aldri pleier å gjøre. Tenkte at dette var festeblødningen! Hehehe.. Men ble grundig lurt, for mensen dukka opp dagen etterpå :(

Krysser fingrene for at du har mer flaks enn meg! ;)

Ja, det er typisk at kroppen gjør ting den ikke pleier å gjøre og dermed lurer oss til å tro at spiren sitter!! Fortsatt ingen TR på besøk, men hun kommer nok snart, det er jeg rimelig sikker på! Jeg lover å oppdatere så snart noe skjer (eventuelt ikke skjer) imorgen ;-)

:popcorn:

Hei! :)

Følger bare litt med jeg...

Ingen prøver selv, men jeg prøver å skaffe meg kunnskap til jeg blir det :ler:

Aner ikke hva det innebærer disse begrepene dere bruker en gang...slik som IKM...ender nok opp med å google en del!

Men, jeg skal være beredt! :ler:

Lykke til med testing!! Jeg skal krysse fingrene!! :) Blir det test i morgen? Eller søndag?

Heisann!

Ja, kunnskap er bra vet du, kommer langt med det :fnise:

IKM = Ikke kommende mens, TR=Tante Rød (=mensen), EL=Eggløsning osv. Kvinneguiden har en egen liste over slike begreper, så du trenger ikke å gå så langt for å finne svar!

Takk for at du krysser fingrene. Det blir ingen test før... Ja, la oss si ONSDAG. Hvis tanta ikke dukker opp innen onsdag skal jeg teste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Følelsesdyret har kommet på besøk! :skratte:

Jeg ble evig skuffet da jeg våknet i morgest og så tickeren min si "day one of cycle, 15 days until ovulation". Det føles av en eller annen grunn mer virkelig enn at tanta ikke enda har kommet på besøk.

Jeg VIL ta en test, men jeg VIL IKKE. Jeg VIL IKKE fordi hvis jeg får en blenda-hvit test nå så blir det HELT virkelig. Da ER jeg ikke gravid.

Jeg vil ikke få mensen av to grunner. For det første, så vil jeg være gravid (go figure), og for det andre så betyr dette eventuelt at tanta er forsinket. IGJEN skal syklusene mine bli lange? :kjefte: Dumme dumme dumme tante! :sjenert:

Vel, min lengste syklus var på 35 dager... Burde jeg da vente fem dager fra i dag for å "vite" at tanta er forsinket? For denne gangen vil jeg ikke teste før jeg er så forsinket at morgenkvalmen kan melde seg :sjenert: I dag kunne en graviditetstest ha vært positiv, HVIS JEG HADDE HATT EN :kgbaby: Hihi, for en dramatikk, dere!

Nå tror jeg nesten jeg bare må sette meg ned med :popcorn: selv og vente på hva kroppen min tar meg med på, være det menstruasjon eller *bankibordet* graviditet. Tusen takk til alle som følger med!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene jeg også! Var på det lokale kjøpesenteret idag, og klarte ikke å motstå å kikke litt på babyklær. Jeg syns fortsatt de som lager klær burde leke mere med guttebaby-ideer. Selv om gutter ofte ikke er like moteinteresserte som jenter, så har mange babygutter en mamma som gjerne vil ha litt mer å velge i ;)

Hehe, know the feeling :sjenert:

Har selv våget å kjøpe et par plagg allerede, og har nesten nettopp startet prøvingen. :fnise: Men klarte bare ikke å dy meg, IBAY is my friend :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Hehe, know the feeling :sjenert:

Har selv våget å kjøpe et par plagg allerede, og har nesten nettopp startet prøvingen. :fnise: Men klarte bare ikke å dy meg, IBAY is my friend :ler:

Jeg har ikke kjøpt plagg i butikker ennå, men jeg har strikket noen plagg her hjemme, deriblant et nydelig Setesdal-sett i strl. 3-6 mnd. Hvis jeg får barn i april får jeg håpe jeg kan begynne å bruke det på høsten 2011 ;) Har også blitt noen ullsokker, ei lue o.l. Men hadde vært greit å faktisk være gravid, og vite hva man får. Da er det så mye finere farger å bruke... :sjenert:

Håper tanta holder seg unna!! :pls:

Lykke til! Jeg følger med :hallo:

DET håper jeg også! To dager over IKM i dag, og fortsatt ingen tante. Fortsatt litt små-spotting, noe jeg egentlig tror kommer av de psykiske forventningene mine. I PP1 spottet jeg nesten en uke før mensen kom, og jeg fikk da en syklus på 35 dager. Så hadde jeg en mnd. der jeg var stresset med skole o.l, og vi tenkte ikke på baby, EL, TR osv. i det heletatt, og mensen kom på dag 29 uten spotting i det heletatt. Denne måneden spotter jeg altså igjen, begynte på fredag, litt på lørdag og fortsatt litt nå i dag. Ikke antydning til blod, bare litt lyyyserosa/brun spotting...

Jeg føler at det er så "bortkastet" hvis jeg ikke er gravid. Jeg har hatt så mye murringer, har jeg virkelig klart å innbilt meg dette? :kjefte: Føler meg jo nesten psykisk ustabil her jeg sitter! I natt drømte jeg til og med at tanta dukket opp, så hittil har jeg drømt alt fra at jeg er gravid med en unge som ligger på låret mitt, at jeg fikk 3 positive tester og at jeg har fått menstruasjon. Lett å vite hva jeg går og tenker på om dagen! Hadde jeg hatt en test nå, så ville jeg ha tatt den NUH.

Hjelp meg da, damer. Når syns dere jeg bør teste, hvis mensen ikke dukker opp? Jeg har liksom sagt onsdag, men er litt redd for å gå til tirsdag, kjøpe test, også kommer menstruasjonen på tirsdagskvelden... :sjenert: På onsdag er jeg 5 dager over IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en test så fort som mulig. Har vært på prøverkjøret før og husker jeg angret meg veldig når jeg utsatt og utsatte å ta en test, også da jeg endelig tok den omtrent ti dager etter IKM, så var den negativ og tanta kom senere på kvelden :kjefte:

Da var jeg oppgitt over at jeg ikke bare tok den dumme testen tidligere så neste PP ville være fortere i gang.

Da jeg faktisk ble gravid testet jeg to dager før IKM og fikk positive tester fra to dager før IKM og til jeg hadde brukt opp alle billigtestene :fnise: Jeg hadde jo ikke bruk for dem mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, enn om man kunne få vite hva det blir FØR den blir laget :fnise: DA kan man kjøpe masse rosa eller blått da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Jeg ville tatt en test så fort som mulig. Har vært på prøverkjøret før og husker jeg angret meg veldig når jeg utsatt og utsatte å ta en test, også da jeg endelig tok den omtrent ti dager etter IKM, så var den negativ og tanta kom senere på kvelden :kjefte:

Da var jeg oppgitt over at jeg ikke bare tok den dumme testen tidligere så neste PP ville være fortere i gang.

Da jeg faktisk ble gravid testet jeg to dager før IKM og fikk positive tester fra to dager før IKM og til jeg hadde brukt opp alle billigtestene :fnise: Jeg hadde jo ikke bruk for dem mer da.

:snurt: ÅH! Den historien likte jeg ikke noe særlig.

Tanken på at tanta kanskje ikke er her allerede bare fordi jeg sitter her og grubler... Da er det min egen feil at jeg utsetter denne PP slik at syklusen blir lang og... Nei seriøst, hvorfor skal det psykiske ha slike effekter på når tanta kommer og ikke!? Det eneste jeg ønsker meg er jo en liten april- :kgbaby: - er det for mye å ønske seg? :rødme: hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

hei, titter innom her var det jo litt action! :)

Er prøver selv, men merker jeg er på et litt lavere nivå. Har nettopp begynt da, har ikke kjøpt tester og har null kontroll på syklus. :)

Ønsker deg masse lykke til, skal følge med i boka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Heisann! Hvordan går det her da? Lenge siden du var innom. Kom tanta eller har du spire i magen? :)

Halloo! :)

Nei, altså, tanta kom på besøk ja.. Ellers så hadde jeg vel vært rask på jungeltelegrafen her inne ;)

Jeg har tenkt på å legge ned denne graviditetsboka. Jeg har holdt meg unna KG i denne syklusen, og.. Vel, det virker "enklere". Det blir enklere å slappe av, tenke på andre ting o.l. Så dessverre er det ingen vits til å følge med her inne. Kanskje dukker jeg opp med en graviditetsdagbok om ikke så alt for lenge! :)

Tusen takk for alle som har fulgt med! Har vært veldig trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...