Gå til innhold

Savannah- vil bli mamma


Gjest Savannah-

Anbefalte innlegg

Gjest Savannah-

Ja, tenkte jeg også skulle forsøke meg i denne verdenen av dagbøker da, siden "alle andre gjør det"! Hallo :goodbye:

Jeg burde vel presentere meg først da, siden jeg er ny som bruker her på KG. Jeg er 21 år gammel og har vært sammen med samboeren min i 3 år, (bodd med ham i 2 år). Bor i Nord-Norge, uten å være for spesifikk (vil jo være litt anonym og, da det sikkert blir skrevet om syklus, farge på sekret og andre udelikate ting :fnise: )

Jeg går 2. året på sykepleien og er veldig fornøyd med utdanningen jeg har valgt. Grunnen til at vi bestemte oss for å prøve nå, er at mannen (som er elektriker) plutselig har bestemt seg for å bli ingeniør. Egentlig skulle vi begynne prøvingen i 2011, for da er jeg ferdig med utdanningen, men siden han plutselig ønsker å videreutdanne seg fant vi ut at han heller får vente et par år slik at vi får ønskebarnet vårt først. Han er av den ubestemte typen, så "han vil ikke begynne å studere før i 2012/2013, vil jobbe litt først", og da ville vi ikke kunnet startet prøvingen før om 6-7 år! Det ble for lenge å vente, derav vår beslutning. :sjenert:

Jeg sluttet på pillen i april og hadde en "renselses-måned" hvor vi brukte kondom som beskyttelse. Dette er altså min PP1, og idag er jeg 8 DPO. I følge babyverden er det 5 dager til en graviditetstest skal kunne være positiv...

I går "spottet" jeg, sekret var lyyyserosa. Jeg tenkte dermed at tanta meldte sin ankomst noen dager tidligere, men da jeg våknet i dag var det verken spor etter tanta eller spotting. Har ganske følsomme brystvorter for tiden, og får lett den ekle metallsmaken i munnen. Selvfølgelig er jeg symptom-jeger, så jeg er rimelig sikker på at det bare er hjernen som spiller meg et puss og at tanta kommer snart..

Det blir spennende å følge med dere andres prøvedagbøker. Min IKM er ca. den 14. juni!

Legg gjerne igjen en beskjed! :) Så håper vi at min og alle dere andres prøvedagbøker skifter status til graviditetsdagbøker i nærmeste fremtid ;-)

Klem,

Savannah :klemmer:

Endret av Savannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Savannah-

Ny dag, nye muligheter?

Jeg hadde litt små-spotting i går også, men da var det ikke rosa men brunt. Jeg begynner å lure på hva det er som foregår! Selv om min forrige sykluslengde var på 33 dager håper jeg at denne skal bli kortere, så da jeg spottet både 7DPO og 8DPO var jeg rimelig sikker på at tanta var på vei og at syklusen dermed var stabilisert. Den gang ei :sukk:

Jeg har ikke klart å finne ut om jeg har hatt eggløsning i det heletatt... Den 1. juni "skulle" jeg ha hatt eggløsning, men jeg merket ingen forskjeller på verken kroppen eller sekret.. :filer:

Jaja, det er vel bare å vente på tanta. Tok en graviditetstest i dag med morgenurin 9DPO, men den var slående negativ, gitt! Tenkte kanskje at det jeg hadde på tirsdag var en festeblødning, men det ser ikke slik ut.. Da burde jeg vel ha hatt HCG i urinen by now? :sjenert:

Nå skal jeg strikke litt på baby-buksen jeg er i gang med (ååå så søt!) før jeg pakker ned denne leiligheten - vi har kjøpt oss hus og det blir såååå godt å flytte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Ja, så har jeg da altså spottet LITT, veeeldig lite (slik at du kun ser det på papiret) siden den 9. juni. I morgen er IKM, og jeg har hittil ingen tegn på at TR skal dukke opp, bortsett fra spottingen, hvis det kan brukes som et "tegn".. :sjenert:

Har vært på fest i helgen.. Jeg dro faktisk på polet, kjøpte meg en slik liten flaske med bacardi lemon, tømte innholdet i en plastflaske og vann i bacardiflasken. Så blandet jeg hele kvelden, og ingen merket noe (bortsett fra noen kommentarer om at "jeg blandet så svakt" - jeg vet, mye vann i cola = ekkel cola). :skratte: Ble med ut på byen og danset litt, før vi dro hjem sent på natta. Var nok en smule irritert på dette tidspunktet, var umulig å skaffe taxi! Typisk nedtur når man lengter hjem etter senga... Jaja.

Er veldig spent på IKM i morgen. Er også spent på hva denne spottingen egentlig har betydd. Synes det er vanskelig å forstå seg på dette med syklus.. Håper iallfall at jeg har en liten spire som klamrer seg fast :)

Håper alle dere andre har hatt en strålende helg! Legg gjerne igjen en liten hilsen når du først er innom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Tid for en liten oppdatering...

Ingen spotting verken på IKM (i går) eller så langt i dag. Negativ test på IKM, så jeg antar at det ikke ble noen graviditet i PP1. Jeg er egentlig ikke så skuffet over at jeg ikke ble gravid på første forsøk, det var jeg forberedt på. Det som gjør at jeg går rundt med litt surt ansikt er at syklusen min herved blir enda lengre. Hadde 33 dagers syklus sist, og den dagen ble altså passert i går. Jeg skulle gjerne sett at den stabiliserte seg mot 28 dager i stedet! :sjenert:

Jaaaaaja, forsøker å forberede meg selv på at ting tar tid og at jeg må holde motet oppe. Kudos til alle dere som har vært prøvere lenge - det kan umulig bli noe enklere med tiden. En liten trøst er å se alle de som får det til og har en liten en på veg :rødme: Da er det bare å glede seg til det blir "min tur" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Savannah-

:goodbye: Velkommen som prøver!

Tusen takk skal du ha!! Det begynnere å bli en stund siden sist innlegg, så jeg får vel unnskylde og forklare meg i dette innlegget :)

Prøvingen tok bråstopp i juni, da jobb og eksamen rett og slett fikk meg til å (hold deg fast) GLEMME det. Hadde ikke :sengekos: da jeg var fruktbar, og endte opp med å få tanta på besøk i juli. Jeg teller derfor ikke Juni som en PP - vi forsøkte ikke engang!

Så denne PP har vi gjort det skikkelig :fnise:

Har vært to uker på Mallorca med et vennepar. I begynnelsen av turen tok jeg meg noen drinker, men noen dager før og etter EL fant jeg opp diverse gode grunner for hvorfor jeg IKKE ville smake eller drikke noe som helst. :sjenert:

Vel, så vi hadde :sengekos: i Mallorca annenhver dag fram til EL og på EL. Dagen før EL hadde jeg også EL-slim, så jeg er rimelig sikker på at jeg traff EL denne gangen. Min IKM denne mnd. er 14. august, men babyverden sier at jeg skal kunne teste positivt den 13. KRYSSER FINGRENE FOR MEG SELV FOR EN LITEN :kgbaby: I APRIL!

I går kveld hadde jeg murringer, og disse er her fortsatt denne morgenen. Jeg pleier jo vanligvis ikke å ha murringer etter EL, så jeg håper at det IKKE er jeg som har tatt feil av EL, men heller en liten spire som har klamret seg fast i livmoren min. Ifølge ELslimet så KAN jo El ha vært noen dager tidligere, og da kan også IKM være litt tidligere. Tiden vil vise!! :popcorn:

Så, da er ferien plutselig over, og i dag venter klesvasken. I morgen blir det jobb igjen, så det er vel bare å henge i!!

Skal lese litt rundt i de andre dagbøkene nå og kommentere litt. Det er på tide at jeg kommer skikkelig igang med dagboken min her på KG :-)

Edit: August... Juli... Potato, potAto :fnise:

Endret av Savannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Du mener vel 14. august?

Spennende med murringer da! Gleder meg til å følge med videre her! :popcorn:

Du har selvfølgelig helt rett, IKM den 14. AUGUST :lete: Før jeg hadde postet innlegget hadde jeg forsåvidt også skrevet juLi der det skulle sto juNi, og juNi der det skulle ha stått juLi :jepp: Jeg håper hjernen min hopper ut av feriemodus snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Blah!

I går avtok murringene helt, og i dag hadde jeg murringer i kanskje 10 minutter. :( Da jeg fikk disse murringene klamret jeg meg til håpet om at det var noe på gang, og nå som de avtar og jeg har ingen symptomer, føler jeg meg veeeldig ikke-gravid. Selvfølgelig vet jeg at det ikke er vanlig å ha symptomer så tidlig som i uke 3, men LIKEVEL hadde det vært "betryggende", eller i det minste "positivt" å ha skikkelige murringer hver dag (uten blod, naturligvis).

Er tilbake i jobb nå, og det kjennes at jeg har hatt ferie! Sliiiiitsomt å dra seg opp om morgenene. Gleder meg allerede til lønningsdag, men først har jeg arbeidshelg... Det er en av de gode arbeidshelgene, jobber tidlig lørdag sen søndag, så jeg får da litt kveldskos og helg likevel :rødme:

Jaja, vi får se om 6 dager da, hvis jeg klarer å vente så lenge med å teste (og det børe jeg, for jeg brukte opp alle utenom EN billigstrimmel i PP1, og har ikke tenkt å kjøpe nye, for jeg har tenkt å bli gravid NUH) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Lykke til med testing :) Får håpe det ble Mallorca-spire! ;)

"Made in Mallorca"

"Made in Mallorca" hadde vært helt perfekt <3 *krysser fingrene*.

Dagen etter EL, i Mallorca, drømte jeg at jeg var ganske langt på veg og at barnet lå kjempelangt ned (da snakker vi at hodet lå og presset låret mitt utover. Kom en fysioterapeut som hadde drukket og BANKET hodet "på plass", det var skikkelig ekkelt! Men nå i ettertid var det en rimelig morsom drøm! :fnise:

Jeg synes det er vanskelig å vite når jeg kan teste!! Har hatt så uregelmessige sykluser, så da blir det vanskelig... Hadde en syklus på 33, så en på 32, så en på 35, så en på 29 til slutt. Jeg tastet inn "sykluslengde 29" da jeg lette etter EL, og det var med slik EL jeg fikk EL-slim dagen før den antatte EL. Men det er vel bare å bite tenna sammen og være tålmodig!

Har vært litt ekstra tissetrengt i det siste. Når jeg har hatt senvakt og kjære skal tidlig på jobb har jeg måtte stått opp sammen med ham for å tisse, jeg står vanligvis IKKE opp før jeg må! I dag igjen våknet jeg før alarmen på telefonen min og hadde sprekkefull blære. Da jeg satte meg på do, var det ikke akkurat nok urin til å lage DEN tissetrengte følelsen. Litt annerledes symptom-jaging denne syklusen, siden jeg ikke kan lyge på meg kvalme, sølvsmak i munnen osv...

Jeg har lastet ned en app på iPhone'n min, iPregnant. Den sier at i uke 3 kan man oppdage "vaginal discharge" - jeg tenker altså utflod? Men HVA slags forandringer kan man oppdage? Jeg googlet det litt og fant ut at det kunne være snakk om økte mengder i begynnelsen av en graviditet - stemmer dette? Her spør jeg om alt som faller meg inn, serru! :popcorn:

I dag er jeg 9 DPO, og hvis EL faktisk var for 9 dager siden, burde jeg ikke kunne ta en test i morgen da? Eller,nei,åh, jeg vet jeg bør veeente! Har bare en test også. Men på en eller annen syk måte er jeg redd for at hvis jeg ikke tester i tide, så kommer mensen. Mens hvis jeg tester tidsnok og får positiv graviditetstest, så kommer IKKE mensen. Ulogisk, naturligvis, da jeg ikke vil få mensen heller hvis jeg faktisk er gravid.

Jaja, takk til alle dere som har kommentert i dagboken min :) Jeg forstår vi er flere, og det er alltid godt å ha noen å snakke med!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Savannah-

Kjære vene!

Jeg føler meg oppblåst, og føler meg kvalm når jeg ligger på magen (det er sikkert fordi jeg ER oppblåst). Håper bare at dette skyldes GRAVIDITET, og ikke Mallorca-baselusker. :gjeiper:

Har svake murringer på og av enda. I morgen er 11 DPO, og jeg har fri fra jobb. Jeg har lyst til å ha fri den dagen jeg tester, og nå har jeg fått jobb på fredag (skulle egentlig ha fri). SÅ, hva skal jeg gjøre? Brenne av min eneste test i morgen og håpe (og hvis negativ bare vente til noen dager etter forventet TR før jeg tester igjen), eller ta en test på fredag og risikere å være SUPERhappy (og dermed ganske "bortreist") eller SUPERskuffa (og dermed ganske negativt bortreist).?

Jeg synes dette er så vanskelig. Mest sannsynlig tar jeg en test i morgen, fordi jeg ikke klarer å vente lengre, og fordi det ikke er umulig at det vil vises hvis jeg er gravid.

I am so weak! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Hva med å vente til lørdag, hvis du har fri da? :dåne:

Har ikke fri da heller, men har fri søndag... Men å vente helt til søndag :regn: Jeg vet ikke hvilken avledningsmanøver sambo må ta på meg for at jeg skal klare å unngå å teste før søndag! :lete: Hihi. Men det er klart det er LOGISK å vente til søndag... Bare lettere sagt enn gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Savannah-

Ikke bare hvitt, men blenda hvitt!!!

Ja, så klarte jeg selvfølgelig ikke å unngå å ta en test i dag. Blendende negativ, naturligvis. Oppblåsthet i magen og svake murringer består. Nå har jeg lovt meg selv å ikke teste mer før mensen eventuelt er forsinket, altså et par dager etter IKM! Har ingen tester igjen heller, så kan ikke drive å kjøpe tester på apoteket i hytt og gevær. Dyrt, er det!

I natt drømte jeg at jeg tok flere graviditetstester, og at alle var positive. Det spørs om jeg ikke er så veldig sanndrømt av meg... :sjenert:

Det er vel ikke noen vits i å være skuffet enda - er bare 11 DPO, så det er fortsatt mye som kan skje.

Endret av Savannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei Savannah- :)

Så spennende da.. Krysser fingrene for POSITIV test om noen dager. :nigo: Kan jo være det er for tidlig å teste enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi" gir opp håpet ennå! Var nok fortidlig :)

Har hørt det går an å sette morgenurin i kjøleskap, slik at du kan teste etter at du er kommet hjem fra jobb ;)

Dette blir spennende :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Heei Savannah- :)

Så spennende da.. Krysser fingrene for POSITIV test om noen dager. :nigo: Kan jo være det er for tidlig å teste enda..

Krysser fingrene jeg også! Var på det lokale kjøpesenteret idag, og klarte ikke å motstå å kikke litt på babyklær. Jeg syns fortsatt de som lager klær burde leke mere med guttebaby-ideer. Selv om gutter ofte ikke er like moteinteresserte som jenter, så har mange babygutter en mamma som gjerne vil ha litt mer å velge i ;)

"Vi" gir opp håpet ennå! Var nok fortidlig :)

Har hørt det går an å sette morgenurin i kjøleskap, slik at du kan teste etter at du er kommet hjem fra jobb ;)

Dette blir spennende :popcorn:

Oi, det har jeg aldri hørt om før! Med tanke på hygiene, apetitt og ... Den umiddelbare følelsen jeg fikk, tror jeg ikke jeg kommer til å sette morgenurin i kjøleskapet her. Jeg ble igrunn ikke så veldig skuffet i dag, men det er sikkert fordi det er litt tidlig å teste så jeg fremdeles har håp. Jeg får bare vente til etter lørdag, for da går jeg bort fra min 100 % sommerstilling til en mye mindre stilling som jeg skal ha ved siden av studiene - mange dager å teste på etter IKM! :sjenert: (For det er ikke vanskelig å vente til etter IKM... Brant tross alt bort 9 tester siste PP!)

Ellers så er det veldig morsomt at dere kommenterer, jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...