Jesse Skrevet 8. juni 2010 #21 Skrevet 8. juni 2010 Jeg syns faktisk det er verre å oppdatere hver 5 min enn å ha en liten utblåsning om at livet suger innimellom! Hva man spiste til middag, hvilket tv-program man ser på, og hvor mange ganger man har vært på do idag er da virkelig ikke interessant! :gjeiper:
Kråkesaks Skrevet 8. juni 2010 #22 Skrevet 8. juni 2010 Jeg kan skjønne at det er godt med en utblåsning bare for utblåsningens del, men jeg har en på vennelista som til stadighet har et eller annet som er kjipt eller som hun gleder seg til, men som hun ikke vil fortelle om. I lengden så blir det slitsomt med vage hentydninger og ikke noe mer.
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #23 Skrevet 8. juni 2010 Har ei på min liste som er ille! Før så var det mange som kom med symptati, men hun svarte aldri!! Det syns jeg rett og slett er uhøflig. Hun kunne i det minste takket vennene sine for omtanken. Hun syter ennå, men INGEN kommenterer det lenger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #24 Skrevet 8. juni 2010 Det er noen som oppdaterer profilen sin flere ganger om dagen, og som forteller alle hva de driver med. - "!!" - "Har vært på Whitney-konsert" - "Gleder meg til jul" - "Vi ble skilt i går. Trist dag". - "Nå ble lille Jenny født. Hurra!" - Sender hilsen fra Dubai!" - "Nå kan det ikke bli verre" De fleste av disse synes jeg er helt ok. Unntatt "!!" og "nå kan det ikke bli verre". Det er jo ganske tydelig at eksemplene du viser til ikke kommer på en og samme dag da
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 8. juni 2010 #25 Skrevet 8. juni 2010 Eg kan gjerne gi litt oppmerksomhet eller medfølelse til de som trenger det, men eg gidder rett og slett ikkje kommentere om de ikkje ein gang gir ein pekepinn om hva som er galt, eller gidder å svare på kommenterer som gjerne kommer på statusen (enten svar på spørsmål eller takke for omtanke f.eks).. Eg meiner at om de absolutt skal uffe og akke seg, og klage i full "offentlighet" på fjesboka så får de i det minste si litt om hva som er galt (uten å nødvendigvis legge ut i det vide og brede).
smalls Skrevet 8. juni 2010 #26 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har å en vennine som skriver sånt ofte. Hvor grusomt hun har det og hvor lei seg hun er. Men hun vil jo ikke si til noen hva som er så grusomt. Skjønner ikke hva som er vitsen med å skrive sånt når man ikke en gang vi si det til noen. Hva gjør man ikke for oppmerksomhet.
Kråkesaks Skrevet 8. juni 2010 #27 Skrevet 8. juni 2010 Det er noen som oppdaterer profilen sin flere ganger om dagen, og som forteller alle hva de driver med. - "!!" - "Har vært på Whitney-konsert" - "Gleder meg til jul" - "Vi ble skilt i går. Trist dag". - "Nå ble lille Jenny født. Hurra!" - Sender hilsen fra Dubai!" - "Nå kan det ikke bli verre" De fleste av de tingene der er jo helt naturlige å fortelle om. Hva akn man skrive på fb om man ikke kan fortelle at man er i Dubai?
Gjest Marlo Skrevet 8. juni 2010 #28 Skrevet 8. juni 2010 Ser heller ikke hva som er galt med disse tingene Gjestedeluxe ramser opp. Dette er jo gjerne ting man vil dele med sine venner da, at man har vært på konsert, eller at noen har født, er på ferie i utlandet eller gleder seg til jul. "Nå kan det ikke bli verre" og "!!" kan jeg forstå
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #29 Skrevet 8. juni 2010 dere sitter å klager på ett forum. ser virkelig ikke at det er noe bedre jeg
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #30 Skrevet 8. juni 2010 dere sitter å klager på ett forum. ser virkelig ikke at det er noe bedre jeg En viss forskjell. Facebook er til VENNER! Her er vi fremmede for hverandre.
<CupCake> Skrevet 8. juni 2010 #31 Skrevet 8. juni 2010 Facebook & Twitter - guess what, det er for sånne små duste nyheter og rare bilder at slike sider overlever og er populære- og jeg har ikke noe imot at det er sånn. Om jeg ikke vil lese om alle oppdateringene til en så velger jeg bare å ikke gjøre akkurat det.. Facebook for meg er et sted je er innom for å faktisk se hva som skjer med venner og kjente dag for dag.. Hvis de bare skulle oppdatert store ting sånn en gang i uka eller mer sjeldent så hadde jeg jo snakka med dem på TLF før det.. Facebook er skapt for å se bilder av venner på fylla, skrytebilder av unger, info om alle tv-programmer og filmer du liker og hva slags dopapir du bruker.. sånn er det bare..
Solsikke84 Skrevet 8. juni 2010 #32 Skrevet 8. juni 2010 Jeg syns faktisk det er verre å oppdatere hver 5 min enn å ha en liten utblåsning om at livet suger innimellom! Hva man spiste til middag, hvilket tv-program man ser på, og hvor mange ganger man har vært på do idag er da virkelig ikke interessant! :gjeiper: Enig. Hadde en venn på FB som var sykmeldt i en mnd pga ryggkollaps og hun oppdaterte FB omtrent annenhver dag. Etter to uker hadde hun et surt innlegg om at hun hater å være syk og alene hjemme med surt fjes på. Må være lov. Men, de jeg har blokka er et par husmødre som oppdaterer alt. Ja, de er i jobb med det er kvinner med voksne barn og lite nettvett som går igjen på min liste. De oppdaterer med alt! Den første jeg blokka fra min newsfeed var så ille at hun ikke bare skrev "Jeg har vært hos frisøren." - Jeg har lyst til å gå til frisøren! - Noen som vet om en billig frisør i XX område? (1 time etter) - Jeg tror faktisk jeg trenger en klipp også.. (10 min etter) - Da var frisørtimen bestilt! Nå skal jeg kose meg i solveggen i noen timer, så skal jeg klippe meg litt. Skal bli så deilig! - Da har jeg pakket tingene mine og reiser inn til XX tettsted. - NÅ HAR JEG KLIPPET MEG! Åååh så deilig! ...og jeg kødder ikke. Enkelte oppdaterer med "skal bake pizza, pizza i ovnen, nam det var god pizza".. sånn "spam" plager meg mye mer enn oppmerksomhetsyken. Selv holder jeg det upersonlig. Tenker over at det er både sjefer, kollegaer og gamle klassekompiser + mormor som leser det, så jeg holder det blidt og nøytralt. Kan skrive at vi var på kino og anbefaler X film. Har skrevet at vi kjøpte oss hus hurra! og sånne ting. Men ikke "I dag har jeg vaska klær.." ...det trenger liksom ingen av mine "venner" å lese.. ("venner" fordi det er mange som er bare bekjente på vennelista mi også.)
Nikit@ Skrevet 8. juni 2010 #33 Skrevet 8. juni 2010 Har opplevd noen slike ja, de vil bare ha oppmerksomhet, skape nysgjerrighet eller bekymkring, men når det gjelder spørsmål om hva det er, må de sende melding til spesielt utvalgte. Tåpelig ? Ja!
Pupsilure Skrevet 8. juni 2010 #34 Skrevet 8. juni 2010 Jeg syntes det er helt greit hvis man skriver at man er lei seg pga et eller annet, men syntes det er forferdelig slitsomt med alle de som ikke vil si hva det gjelder
loffen Skrevet 8. juni 2010 #35 Skrevet 8. juni 2010 Ser heller ikke hva som er galt med disse tingene Gjestedeluxe ramser opp. Dette er jo gjerne ting man vil dele med sine venner da, at man har vært på konsert, eller at noen har født, er på ferie i utlandet eller gleder seg til jul."Nå kan det ikke bli verre" og "!!" kan jeg forstå
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #36 Skrevet 9. juni 2010 Sånne emo-updates har jeg også hatt noen av på min venneliste, men prøver å bare overse det. Målet deres er tydeligvis at folk skal trekke det ut av dem, eller trøste dem, uten å vite hva det dreier seg om. En beslektet variant er "Nå er jeg så såret og skuffa over enkelte" eller "Det er i sånne stunder man finner ut hvem som er ens virkelige venner" også blir det etterfulgt av masse komentarer av typen "Jeg er så glad i deg, håper det ikke er meg du sikter til, du vet at jeg er her for deg." Kan de ikke like gjerne skrive "Jeg har ett akutt behov for bekreftelse, skriv her om du er glad i meg"?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #37 Skrevet 9. juni 2010 Skulle nesten tro at noen av oss har samme venninna på facebook:) Jeg har nemlig også en venninne som skriver kryptiske meldinger der ganske ofte. Det kan dreie seg om både positive og negative ting, f.eks "Gleder meg til imorgen...." "Imorgen skal det skje...." "Fy f...er så drittlei av enkelte folk...". Og så spør folk om hvorfor og hva, men får de svar? NEI!!. Det er så sykt irriterende! Dette er en forholdsvis nær venninne av meg, og selv når jeg sender henne en privat melding og spør hva det er, svarer hun ikke. Har man først bestemt seg for å si a, så får man jammen si b også. I allefall bør man kunne svare på en privat melding! En gang skal jeg ta det opp med henne, det er sikkert. Denne venninna er en jeg liker sånn generellt, hun er egentlig snill og grei, men samtidig vet jeg at hun elsker å få oppmerksomhet rundt seg selv og sine problemer.
Kråkesaks Skrevet 9. juni 2010 #38 Skrevet 9. juni 2010 En beslektet variant er "Nå er jeg så såret og skuffa over enkelte" eller "Det er i sånne stunder man finner ut hvem som er ens virkelige venner" også blir det etterfulgt av masse komentarer av typen "Jeg er så glad i deg, håper det ikke er meg du sikter til, du vet at jeg er her for deg." Kan de ikke like gjerne skrive "Jeg har ett akutt behov for bekreftelse, skriv her om du er glad i meg"? Jeg har en på vennelista som gjør begge deler. Det er stadig "skriv noe fint om meg", "trykk liker hvis du liker meg", trykk liker hvis du vil gi meg en klem". Samtidig som hun til stadighet har et eller annet hun ikke vil fortelle om. Det skal sies at hun er av typen som opptaderer hele tiden om barn som er hentet i barnehagen, klær som er vasket og middag som er spist også. Uansett så blir det vel spesielt når man roper så mye på oppmerksomhet hele tiden.
Kråkesaks Skrevet 9. juni 2010 #39 Skrevet 9. juni 2010 Skulle nesten tro at noen av oss har samme venninna på facebook:) Jeg har nemlig også en venninne som skriver kryptiske meldinger der ganske ofte. Det kan dreie seg om både positive og negative ting, f.eks "Gleder meg til imorgen...." Det er like irriterende med de som gleder seg, men ikke kan si hva de gleder seg til som de som klager. Av og til kan man selvsagt bare skrive at man er glad og ferdig med det, men når det er klar hentydning om at det er noe spesielt så blir det bare sært.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #40 Skrevet 9. juni 2010 Det er like irriterende med de som gleder seg, men ikke kan si hva de gleder seg til som de som klager. Av og til kan man selvsagt bare skrive at man er glad og ferdig med det, men når det er klar hentydning om at det er noe spesielt så blir det bare sært. Ja. Det blir litt for dumt når de ikke engang kan fortelle om gledelige nyheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå