Gå til innhold

Klaging på facebook


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Stadig opplever jeg at venner på facebook skriver ting som: "har det helt forferdelig" eller "alt er så vanskelig" og slike ting. Noen kommer og spør hva som er galt, men får ikke svar. Noen få vet hva det dreier seg om, og skriver trøstende ord, slik at resten skjønner at det er noe alvorlig, men får fortsatt ikke vite hva.

Hva tenker dere om sånt? Er det lov å spørre hva det gjelder? Vil personen egentlig si det, siden h*n nevner det?

Skriver du sånt selv?

Jeg tør aldri å spørre. Men blir jo nysgjerrig. Og syntes det er ganske teit egentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg skriver aldri sånn, synes det er så teit at jeg knapt har ord for det. Har ei på vennelista mi som er helt ekstrem, vurderer å slette henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Micka

Stadig opplever jeg at venner på facebook skriver ting som: "har det helt forferdelig" eller "alt er så vanskelig" og slike ting. Noen kommer og spør hva som er galt, men får ikke svar. Noen få vet hva det dreier seg om, og skriver trøstende ord, slik at resten skjønner at det er noe alvorlig, men får fortsatt ikke vite hva.

Hva tenker dere om sånt? Er det lov å spørre hva det gjelder? Vil personen egentlig si det, siden h*n nevner det?

Skriver du sånt selv?

Jeg tør aldri å spørre. Men blir jo nysgjerrig. Og syntes det er ganske teit egentlig :sjenert:

Veldig snålt å annonsere for hele hurven at man har det helt forferdelig, og vil ikke svare på hva det er. Faceboook får fram det teiteste i folk, ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanndråpe

Føler det er et rop om oppmerksomhet. Derfor kommenterer jeg konsekvent ikke på slike poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hadde ei slik på vennelisten før, men då var det liksom sånn at ho la inn "skjulte" meldinger som hinta om at ho hadde fått seg type og til slutt "annonserte" ho at ho hadde fått seg ny kjæreste. Spurte hvem ho hadde blitt sammen med og svaret var ";P".

Fant etterhvert ut at det var faren til ungen hennes ho hadde blitt sammen med igjen, ein som ho sendte meldinger til meg om at hadde slengt ho vegg i mellom og slått ho.

Sletta ho som venn tilslutt, var ikkje ei eg var med eller snakka med til vanlig likevel.

Veit bare at neste gang noe sånt kommer opp, så skal eg skrive at "jasså ja, du er ein sånn ein du". Og om de spør hva ein sånn ein er så skal eg svare at "ein sånn oppmerksomhetssjuk XXXXXXXXXX!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett flere og flere slike tendenserhos enkelte den siste tiden, og begynner å bli litt lei alt maset om oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Stort rop om oppmrksomhet. Men det er bare å skjule alle nyhetsoppdateringer som kommer fr personen. Det har jeg gjort med en. Personer skrver annenhver dag at alt er jævlig, er i en drittperiode, liker ikke å jobbe. Slikt blir man bare irritert av, det skaper et veldig dårlig inntrykk av personen.

Så nå er vedkommende skjult så jeg slipper å se alt det negative den skriver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Åh, jeg har noen sånne på vennelisten min.

-Lei meg i dag..

-Hvorfor måtte dette skje?!

-:(

-Har det litt bedre nå..

-åååååå:(

osv. Folk spør jo selvfølgelig hva som er galt, og da er det skjelden de svarer. Bare f.eks: "Nei, det var bare noe kjipt som skjedde i dag :(" Men de skriver jo det i utgangspunket for å få folk til å spørre, så hvorfor ikke bare si med en gang hva det dreier seg om! Jeg svarer aldri når folk skriver sånn btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle har noen slike på kontaktlisten sin. Og mange av dem er det samme som "liker" sine egne poster så de er sikker på at alle får dem med seg. Blæææ! har skjult noen slike ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitaminbjørn

Kjenner noen slike jeg også.

Engasjerer meg ikke i det og skjuler bare oppdateringene deres.

Det er egentlig utrulig irriterende.

"Det har skjedd noe, men jeg vil at folk skal dra det ut av meg og gi meg trøst."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet hva er det som feiler folk? Jeg kjenner jeg blir mektig irritert av slike som DERE, som ikke kan lete frem et snev av medfølelse, se forbi sin egen irritasjon og innse det faktum at noen ER oppmerksomhetssyke ja! Nei, jeg er ikke en av de som skriver slik selv, men hva så om noen gjør det? Med det samfunnet som er idag er det ikke akkurat enkelt å komme i kontakt med folk, si hvordan man har det, og mange ganger trenger man kun at noen ser en! Jeg ville aldri skrevet slik selv på facebook, men det er mest på grunn av folk som DERE. DET ER LOV Å GI LITT MEDFØLELSE OG OPPMERKSOMHET NÅR NOEN TRENGER DET VELL!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marlo

Det er ikke alltid et rop om oppmerksomhet eller sutring, noen ganger trenger man også å bare få ut litt frustrasjon.

Det er ikke ofte jeg skriver slikt på FB, men det har hendt at jeg har skrevet noe som kan virke "kryptisk" for folk som ikke kjenner meg så veldig godt, og ofte sitter jeg ikke ved PC`en slik at jeg får svart de som skriver til meg heller - og det er ganske deilig å bare "fortelle verden" at livet suger en gang i blandt og bli ferdig med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Micka

herlighet hva er det som feiler folk? Jeg kjenner jeg blir mektig irritert av slike som DERE, som ikke kan lete frem et snev av medfølelse, se forbi sin egen irritasjon og innse det faktum at noen ER oppmerksomhetssyke ja! Nei, jeg er ikke en av de som skriver slik selv, men hva så om noen gjør det? Med det samfunnet som er idag er det ikke akkurat enkelt å komme i kontakt med folk, si hvordan man har det, og mange ganger trenger man kun at noen ser en! Jeg ville aldri skrevet slik selv på facebook, men det er mest på grunn av folk som DERE. DET ER LOV Å GI LITT MEDFØLELSE OG OPPMERKSOMHET NÅR NOEN TRENGER DET VELL!!!!!!!!!

LURER PÅ OM DU ER LITT OPPMERKSOMHETSSYK, JEG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

herlighet hva er det som feiler folk? Jeg kjenner jeg blir mektig irritert av slike som DERE, som ikke kan lete frem et snev av medfølelse, se forbi sin egen irritasjon og innse det faktum at noen ER oppmerksomhetssyke ja! Nei, jeg er ikke en av de som skriver slik selv, men hva så om noen gjør det? Med det samfunnet som er idag er det ikke akkurat enkelt å komme i kontakt med folk, si hvordan man har det, og mange ganger trenger man kun at noen ser en! Jeg ville aldri skrevet slik selv på facebook, men det er mest på grunn av folk som DERE. DET ER LOV Å GI LITT MEDFØLELSE OG OPPMERKSOMHET NÅR NOEN TRENGER DET VELL!!!!!!!!!

Ikkje når de skriker etter oppmerksomhet via status på FB i hytt og pine, men ikkje gidder si hva faen som er galt.

Liksom, "buhu, alt er vanskelig/foreferdlig". Jaha, hvorfor det da? Gidder ikkje gi medfølelse eller oppmerksomhet om det bare er småplukk og syting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skriver aldri noe sånn selv, men hva så om det er et lite rop om oppmerksomhet? Det kommer selvfølgelig an på hvordan personen er ellers, men det er faktisk noen som syns det er vanskelig å snakke om vanskelige ting "in real life", og kanskje bare trenger å få det ut, og få en bekreftelse om at noen bryr seg litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det er noen som oppdaterer profilen sin flere ganger om dagen, og som forteller alle hva de driver med.

- "!!"

- "Har vært på Whitney-konsert"

- "Gleder meg til jul"

- "Vi ble skilt i går. Trist dag".

- "Nå ble lille Jenny født. Hurra!"

- Sender hilsen fra Dubai!"

- "Nå kan det ikke bli verre"

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver aldri noe sånn selv, men hva så om det er et lite rop om oppmerksomhet? Det kommer selvfølgelig an på hvordan personen er ellers, men det er faktisk noen som syns det er vanskelig å snakke om vanskelige ting "in real life", og kanskje bare trenger å få det ut, og få en bekreftelse om at noen bryr seg litt.. :)

...som var det jeg egentlig skulle fram til, er bare ikke så god til å formulere meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er noen som oppdaterer profilen sin flere ganger om dagen, og som forteller alle hva de driver med.

- "!!"

- "Har vært på Whitney-konsert"

- "Gleder meg til jul"

- "Vi ble skilt i går. Trist dag".

- "Nå ble lille Jenny født. Hurra!"

- Sender hilsen fra Dubai!"

- "Nå kan det ikke bli verre"

:filer:

Den første der var jo spesielt informativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...