Gå til innhold

Hvor syk er du når du blir hjemme fra jobb?

Gjest Mie

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva andre tenker om dette. Blir du hjemme fra jobb hvis du hoster litt, eller tvinger du deg til å gå på jobb selv om du f.eks kaster opp og har feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hoster litt eller er forkjølet, går jeg på jobb. Men om jeg, som du sier, kaster opp og har feber, holder jeg meg hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg bare litt forkjølet så drar jeg på jobb ja, kaster jeg opp holder jeg meg hjemme. Ellers kommer det litt ann på hvordan formen er og om jeg klarer en dag på jobben :)

Men lurer på en ting, hva syns dere om f.eks kassa dama i butikken er tydelig forkjølet? Mener dere at de som er mye i kontakt med andre mennesker må ta mer hensyn enn de som f.eks sitter alene på et kontor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har vondt i halsen/ hodet eller er forkjølet, så drar jeg på jobb Dersom jeg har influensa/høy feber eller kaster opp blir jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det kommer helt ann på hvilket yrke jeg har jobbet innen. Sitter man på et kontor kan man godt på jobb om man er litt forkjølet. Men synes det er ufint om man jobbt mye med andre mennesker, i butikk osv.

Men ved oppkast, feber og ille influensa holder jeg meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer på en ting, hva syns dere om f.eks kassa dama i butikken er tydelig forkjølet? Mener dere at de som er mye i kontakt med andre mennesker må ta mer hensyn enn de som f.eks sitter alene på et kontor? :)

------

Synes man bør ta hensyn til andre. På jobb til meg kom det en person som hadde farrang på jobb.. Jobber innen helsevesenet! Slikt bør man ta hensyn til.. Jobber man på et kontor og sitter der alene hele dagene, kan man heller ikke smitte noen, så da får de komme og gå når de vil for meg ;)

Endret av Sweetpea25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Dersom jeg kaster opp blir jeg hjemme. Ellers så går jeg på jobb, klarer som regel å holde ut dagen selv om jeg er forkjølet, har litt feber eller hodepine. I løpet av de siste 2 årene har jeg vært hjemme 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg gikk på jobb med både feber, forkjølelse, halsesyke og influensa. Tynte meg til og med på jobb med en skade i et ben og betennelse i ei skulder også. Og det i et fysisk tungt yrke med mye aktivitet og fart. Dette for å "skåne" arbeidsgiver som ikke ønsket å få tak i fast vikar ved sykdom.

Sier GIKK på jobb med det,,, siden jeg ødela meg totalt på det over tid, det sa det stopp av seg selv og jeg gikk på en kraftig smell.

Men tror du arbeidsgiver sa "takk for innsatsen" ,,, neida,, fikk kjeft og drittsnakk da jeg til slutt måtte sykemelde meg. :kjefte:

Blir nok å heller ta litt mer vare på meg selv herretter, gjør ikke slike dumme ting en gang til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg går på jobb hvis jeg kommer meg opp av senga ;) .

Men må da tilføye at jeg har en type jobb som gjør at jeg i ganske stor grad "kan holde meg unna" folk hvis jeg er forkjølet eller hangler litt. Og jeg har til vanlig heller ikke fysisk tungt arbeid. Hadde jeg hatt et typisk serviceyrke eller fysisk tungt arbeide så ville jeg nok vært nødt til å holde meg hjemme litt oftere enn det som har vært vanlig for meg.

Nå må jeg tilføye at jeg er blant de heldige som sjelden blir syk. Kaste opp har jeg ikke gjort på mange år og influensa får jeg svært sjelden. (Sist jeg fikk det måtte jeg forresten holde meg hjemme for jeg klarte rett og slett ikke stå opp før langt utpå ettermiddagen. Dagen etter oppsøkte jeg lege for jeg skulle vært på reise og antok forsikringsselskapet ville ha bevis for å refundere billetten, og da sykemeldte like godt legen meg resten av uka, så jeg var nok ikke helt frisk... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hjemme, når jeg føler at jeg ikke kan utføre jobben min 100 %. Det skal ikke gå ut over andre mennesker, at jeg skal tvinge meg på jobb. Og jeg sier klart i fra til mine kollegaer også, om de finner på å komme på arbeid syk. Jeg blir irritert på slik, for de risikerer å smitte mange, bare fordi de skal være pliktoppfyllende. Og kanskje risikerer de at flere blir syk, og det blir mye verre for arbeidsgiveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme fra jobb ved sterke menssmerter, vannkopper, oppkast og kraftig forkjølelse. Går på jobb om jeg bare føler meg litt uvel. Skal mye til for at jeg blir hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når jeg er så syk at jeg det går ut over yrkesutførelsen min og/eller nå det er fare for at jeg skal smitte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg drar på jobb dersom jeg faktisk er i stand til reiseveien (1,5 time). Om jeg ikke klarer å yte 100% betyr ingenting for noe klarer jeg uansett. Noen ganger har jeg kommet en time eller to senere på jobb dersom jeg har våknet med en sabla hodepine. Da må jeg vente til smertestillende begynner å virke.

Jeg drar ikke på jobb dersom det er snakk om omgangssyke, influensa og annet som smitter lett. Har opplevd kollega med omgangssyke som ikke ville dra selv om sjefen ba ham om det og vedkommende smittet halvparten av kollegaene sine.

En grei forkjølelse kan jeg jobbe med. Anser ikke det som veldig smittsomt.

Må sies at jeg jobber på kontor. Jeg ville nok ha hatt strengere grenser dersom jeg jobbet ansikt til ansikt med kunder.

jente 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omgangsyke: Hjemme. Det er for smittsomt til å kødde med og som regel bare 1-2 dager til det går over.

Forkjølelse: Går på jobb dersom paracet og nesespray holder meg gående. Ved høy feber holder jeg senga for da blir jeg så slapp og surrete og jobben min er i høyt tempo og stressfaktor.

Hodepine: Paracet og avgårde på jobb. Det får dunke litt.

Fysiske plager/rygg smerter, menskramper eller senebetennelser o.l: Smertestillende og går på jobb. Kontorlandskap, har mulighet til å heve pulten og stå så kan variere stillingen.. Ingen grunn til å ha vondt hjemme i stedet for jobb.

Har en kollega som har irriterende lav terskel. Hun er hjemme etter et nys omtrent. Ikke bare ta en sykedag, men hun har en lege med lett grense for sykmelding også tydeligvis. Kjenner ingen sunn frisk 23åring som er så sykmeldt som henne. Hun er i snitt sykmeldt i en uke per 2 mnder. Sist grunn var "tannpine". Men hun var ikke til tannlegen. Det er for dyrt, men orket ikke gå på jobb. Hadde veldig lyst til å spørre om hun bruker tenna på tastaturet da ja. :P Men men. Alle har forskjellige terskler. Min er veldig høy. :) Har hatt 5 egenmeldingsdager siden april 2008 og ble i dag sykmeldt for første gang i mitt liv! (Ilter galleblærebetennelse, magesmerter og høy feber. Skal sies at jeg har hatt symtomene siden forrige fredag morgen men tok paracet, gikk på jobb og håpte det skulle gå over. :P Kanskje jeg har FOR høy terskel i blant..)

Endret av Minxie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg blir alltid hjemme om jeg har feber eller magetrøbbel. Går på jobb om jeg er forkjølet eller har hodepine.

Har jeg ryggsmerter så går jeg om det er mulig å bevege seg greit.

Hvis jeg vet at jeg ikke vil kunne gjøre en tilfredsstillende jobb pga sykdom så blir jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *miffy*

Jeg går på jobb hvis jeg har forkjølelse og er snufsen/hoster litt. Har jeg feber, kaster opp eller ekstrem hodepine er jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

I min jobb må jeg være 100% på for å gjøre en god jobb, ergo går jeg ikke på jobb hvis jeg ikke er i form til det.

Terskel for å gå på jobb må nødvendigvis avhenge av hva slags jobb man har. I noen jobber trenger man ikke å være 100% hele tiden, og da kan man jo gjerne gå på jobb om man ikke risikerer å smitte andre. I andre jobber er det ikke mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på jobb om jeg er litt forkjølet, har vondt i hodet etc.

Dersom jeg kaster opp eller har feber holder jeg meg selvfølgelig hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jobb går vi ikke på jobb når vi er syke, hoste, kvalme og uvel er èn ting, men er man syk, holder man seg hjemme av hensyn til brukerne som er utsatt for smittefare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...