Gå til innhold

Kvakseheimen


Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som det er munnskold dere har? Lite å gjøre med, apoteket har noen produkter som skal virke smertelindrende (men de behandler altså ikke selve problemet), bl.a. en slags gele som skal legge seg som en beskyttende hinne over såret. Jeg synes ikke den hjelper i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er munnskold dere har? Lite å gjøre med, apoteket har noen produkter som skal virke smertelindrende (men de behandler altså ikke selve problemet), bl.a. en slags gele som skal legge seg som en beskyttende hinne over såret. Jeg synes ikke den hjelper i det hele tatt ;)

Disse blemmene gjør ikke vondt i det hele tatt...det er som Cypress skriver; vannfylte gærninger som sprekker, og det er det...:)

Du har fått sår på grunn av at du har gapa og skravla for mye i sandstorm på felten, du, eller ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja munnskold er det ikke, for det er ikke noe vondt og det går forsåvidt fort over. Men hva det er, vet jeg ikke...

Skal du på kontroll hos fastlegen? Da tror jeg ikke det tas ultralyd nei. Det er ikke mange (om noen) fastleger som har sånt utstyr. Fastlegen gir deg et helsekort for gravide, søker om fødeplass for deg og gir generell info. Det er ikke veldig spennende i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja munnskold er det ikke, for det er ikke noe vondt og det går forsåvidt fort over. Men hva det er, vet jeg ikke...

Skal du på kontroll hos fastlegen? Da tror jeg ikke det tas ultralyd nei. Det er ikke mange (om noen) fastleger som har sånt utstyr. Fastlegen gir deg et helsekort for gravide, søker om fødeplass for deg og gir generell info. Det er ikke veldig spennende i grunn..

Det som er så merkelig med disse blemmene, er at de kommer tilbake etter bare en liten stund! Og bare på samme side av munnhulen hos meg, da...

Så, ikke no' artig hos fastlegen første gang altså...;) Hun bestiller vel ultralyd og greier for meg ? Skal jeg ikke til jordmor i løpet av svangerskapet også, tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er så merkelig med disse blemmene, er at de kommer tilbake etter bare en liten stund! Og bare på samme side av munnhulen hos meg, da...

Så, ikke no' artig hos fastlegen første gang altså...;) Hun bestiller vel ultralyd og greier for meg ? Skal jeg ikke til jordmor i løpet av svangerskapet også, tro...?

Litt artig er det jo da, for det blir litt mer virkelig når legen sitter der og snakker om hva som skal skje fremover. Men bortsett fra det skjedde det ikke så mye på min time i hvert fall.

Jordmor kan du gå til hvis du vil det! Legen min sa at jeg kan velge helt selv om jeg vil ta kontrollene mine hos han, eller hos jordmor. Han sa at jordmor setter av mye lenger tid enn han kan, så der kan man sitte og spørre og grave og prate om alt man lurer på, mer enn man får gjort hos legen. Jeg fikk beskjed om at jeg selv må ta kontakt med jordmor. (jeg skrev forresten akkurat endel om legebesøket i min egen bok, hvis du er interessert.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig er det jo da, for det blir litt mer virkelig når legen sitter der og snakker om hva som skal skje fremover. Men bortsett fra det skjedde det ikke så mye på min time i hvert fall.

Jordmor kan du gå til hvis du vil det! Legen min sa at jeg kan velge helt selv om jeg vil ta kontrollene mine hos han, eller hos jordmor. Han sa at jordmor setter av mye lenger tid enn han kan, så der kan man sitte og spørre og grave og prate om alt man lurer på, mer enn man får gjort hos legen. Jeg fikk beskjed om at jeg selv må ta kontakt med jordmor. (jeg skrev forresten akkurat endel om legebesøket i min egen bok, hvis du er interessert.. :) )

Klart jeg er interessert!! :) Nå er det bare å nyte godt av hverandres erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UL hos fastlegen, jeg. Men tror ikke det er vanlig, nei.

Var du langt på vei, da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse blemmene gjør ikke vondt i det hele tatt...det er som Cypress skriver; vannfylte gærninger som sprekker, og det er det...:)

Jeg får også sånne innimellom, men jeg syns de er morsomme :ler: Har litt pirkemani på alt sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også sånne innimellom, men jeg syns de er morsomme :ler: Har litt pirkemani på alt sånt.

Jeg også...;) Men har ikke opplevd utbruddene så hissige som i det siste, så det har helt sikkert noe med hormonsvingninger og greier å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var akkurat 11 uker på vei da jeg var på 1. svangerskapskontroll, og fikk UL.

Kan man få UL tidlig bare ved å be om det, eller er det kun ved spesielle tilfeller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten betale det selv, eller så må du ha en god grunn, f.eks. blødninger eller tidligere aborter. Vi var på UL første gang i uke 6, og da betalte vi det selv. Det var verdt det, var en helt magisk opplevelse!

Hos fastlegen hadde jeg ikke regnet med UL i det hele tatt, men han bare gjorde det. Men det er absolutt ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten betale det selv, eller så må du ha en god grunn, f.eks. blødninger eller tidligere aborter. Vi var på UL første gang i uke 6, og da betalte vi det selv. Det var verdt det, var en helt magisk opplevelse!

Hos fastlegen hadde jeg ikke regnet med UL i det hele tatt, men han bare gjorde det. Men det er absolutt ikke vanlig.

Sikkert en veldig, veldig koselig opplevelse! Lille bønnespire er vel ikke mange millimetrene lang da, vel ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å....herregud. Nå har jeg stappa i trynet: to ostesmørbrød med røkt pølse dyppet i ranch-dressing....er skikkelig, skikkelig mett...håper bebisen er fornøyd med overspisinga til a mor, da....;)

Flere her som har en glupsk apetitt............?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 6 var den 0,77 cm, mens i uke 11 var den enten 4 eller 6 cm, husker ikke akkurat det. ;)

Lille, søte nurket...tenk at vi har sånne små yngel voksende inne i oss ? Min er iallefall SKIKKELIG METT, nå....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD NATT, kjære medsøstre!!

Håper natta bringer søte drømmer og tørre knehaser :sjenert:

Nå skal jeg ut og gå meg en kjapp tur før jeg kaster meg i køya...

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...