Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er nylig blitt sammen med en person som har en datter (10 år) fra før. Hun er en flott jente, og han har henne 50 %. I tradisjonens tro forguder far datteren, og jeg har fått god kontakt med henne selv også. Jeg er klar på at jeg ønsker barn. Han sier at han kanskje vil ha flere barn. Det synes jeg er rart, vet man ikke slikt egentlig, innerst inne? Om amn ønsker flere barn eller ikke? Hovedspørsmålet er: Sier han "kanskje" når han egentlig ikke vil ha flere barn, bare for å holde på meg?
Berentsens Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Den eneste som kan svare på det er han. Spør han!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Verden består ikke kun av JA eller Nei. Han vet rett og slett ikke, ergo KANSKJE
Piper Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Du må vurdere om du ønsker å være med han, selv om dere får eller ikke får barn. Han sier nok kanskje, fordi han ikek vet akkurat nå. Ting kan forandre seg senere, men du må selv vurdere om du da ønsker å fortsette i forholdet eller ikke. Om du ønsker en garanti, er det ikke sikkert at han kan gi deg den, siden han ikke vet akkurat nå. Noen mennesker vet med en gang, mens andre behøver noen år på å finne ut ting.Derfor blir det kanskje på enkelte
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 vet man ikke slikt egentlig, innerst inne? I Disney-filmer og Holywood: ja. I den virkelige verden: nei. Ting er faktisk litt mer komplisert enn som så, og det er flere faktorer enn bare ønsket om barn som spiller inn. Kanskje har han lyst på flere barn, men vet ikke om han egentlig vil ha et til på grunn av økonomi/tid/alder/jobb/forhold og så videre. Eventuelt vet han rett og slett ikke om han vil ha flere barn, og sier kanskje fordi han mener kanskje. Det kunne jo vært en idé for deg å snakke ordentlig med ham om dette? Fortelle at du er usikker på hvordan du skal tolke et slikt utsagn, og hva det i tilfellet er som gjør at han nøler med å få flere barn? Sånn i stedet for å overtolke ham og prøve å diskutere saken på nett med en masse mennesker som ikke kjenner denne mannen. Men dere kommuniserer kanskje ikke så bra, siden du tydelig ikke stoler nok på ham til å tro at han forteller deg sannheten men heller lyver for å beholde deg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Trådstarter igjen. Selvsagt har vi snakket om det ordentlig. Grunnen til at han er usikker, er at han ikke vet om han orker en ny runde med småbarnsstadiet og at han er så fornøyd med livet han har nå. Han sier han aldri har hatt det så bra som han har det nå, og er usikker på om han ønsker å gjøre forandringer i tilværelsen. MEN han sier også at han egentlig ikke ønsketat datteren skulle bli enebarn, og han er åpenbart veldig forelsket i meg.
Husfrua Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 For meg var det aldri et alternativ å velge bort barn. Så dersom det er tilfelle for deg også, bør du kanskje være klar på dette overfor han. Kjedelig for deg om du ønsker barn, også sier han, etter et par år sammen, at han ikke vil..
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 For meg var det aldri et alternativ å velge bort barn. Så dersom det er tilfelle for deg også, bør du kanskje være klar på dette overfor han. Kjedelig for deg om du ønsker barn, også sier han, etter et par år sammen, at han ikke vil.. Ja, jeg har vært klar på det. Ikke er jeg ung lenger heller, så jeg kan ikke "kaste bort" flere år med han hvis det viser seg at han nekter. Jeg er veldig rådvill. Hvor lang tid skal jeg gi han? Egentlig er jeg inni meg litt forbannet på han, vi kjente hverandre godt fra før og han visste utmerket at jeg ønsker barn. Synes det er dårlig gjort av han å innlede et forhold til meg når han ikke vet selv om han ønsker barn.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Nei, det betyr at han kanskje vil ha flere...
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Ja, jeg har vært klar på det. Ikke er jeg ung lenger heller, så jeg kan ikke "kaste bort" flere år med han hvis det viser seg at han nekter. Jeg er veldig rådvill. Hvor lang tid skal jeg gi han? Egentlig er jeg inni meg litt forbannet på han, vi kjente hverandre godt fra før og han visste utmerket at jeg ønsker barn. Synes det er dårlig gjort av han å innlede et forhold til meg når han ikke vet selv om han ønsker barn. Gi han 4-5 år.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Kanskje han tenker på deg og ikke vil at musa de skal rives opp?
Gjest Bianca26 Skrevet 6. juni 2010 #12 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er nylig blitt sammen med en person som har en datter (10 år) fra før. Hun er en flott jente, og han har henne 50 %. I tradisjonens tro forguder far datteren, og jeg har fått god kontakt med henne selv også. Jeg er klar på at jeg ønsker barn. Han sier at han kanskje vil ha flere barn. Det synes jeg er rart, vet man ikke slikt egentlig, innerst inne? Om amn ønsker flere barn eller ikke? Hovedspørsmålet er: Sier han "kanskje" når han egentlig ikke vil ha flere barn, bare for å holde på meg? Jeg tenker mer sånn "glasset er halvfullt" istedet for å tenke at det er halvtomt og vil tro at kanskje betyr at han er åpen for muligheten?
Piper Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Gi han 4-5 år. Er det enkelt å avslutte et forhold etter så lang tid, om det viser seg at han da ikke ønsker flere barn? Jeg ville nå heller valgt å få et barn om ikke så lenge, i stedet for å vente til datteren er midt i verste tenåringstiden.
momo Skrevet 6. juni 2010 #14 Skrevet 6. juni 2010 Kanskje betyr vel att det er en god mulighet der, men det må du nok bare ta med han. Jeg har selv 2 barn fra før, og da jeg møtte kjærsten min sa han veldig klart i fra att han ønsket seg barn veldig sterkt, så skulle det bli oss, så må vi også få ett barn etterhvert. Og jeg måtte jo da gi han ett klart svar på om jeg ønsket dette eller ikke. Nå ønsker jo jeg meg flere barn skulle jeg treffe den rette, så da var det jo lett å si att ett barn til skal gå bra blir det han og meg i lang tid.
Husfrua Skrevet 6. juni 2010 #15 Skrevet 6. juni 2010 Ja, jeg har vært klar på det. Ikke er jeg ung lenger heller, så jeg kan ikke "kaste bort" flere år med han hvis det viser seg at han nekter. Jeg er veldig rådvill. Hvor lang tid skal jeg gi han? Egentlig er jeg inni meg litt forbannet på han, vi kjente hverandre godt fra før og han visste utmerket at jeg ønsker barn. Synes det er dårlig gjort av han å innlede et forhold til meg når han ikke vet selv om han ønsker barn. Barn er jo viktig for de aller fleste, så det å avklare hva man vil i fremtiden og med forholdet, syns jeg er svært viktig. Man må jo ville det samme for at et forhold skal fungere på sikt. Så jeg syns absolutt du kan kreve et svar. Kan han ikke gi deg det, så tror i allefall jeg at jeg hadde blitt skeptisk. Om jeg hadde greid å forlate han av den grunn, vet jeg jo ikke da.. Har dere vært sammen lenge?
Gjest Bianca26 Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Barn er jo viktig for de aller fleste, så det å avklare hva man vil i fremtiden og med forholdet, syns jeg er svært viktig. Man må jo ville det samme for at et forhold skal fungere på sikt. Så jeg syns absolutt du kan kreve et svar. Kan han ikke gi deg det, så tror i allefall jeg at jeg hadde blitt skeptisk. Om jeg hadde greid å forlate han av den grunn, vet jeg jo ikke da.. Har dere vært sammen lenge? Tror hun burde vente litt med å kreve et slikt svar. De har jo nylig blitt sammen jo..
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #17 Skrevet 6. juni 2010 Barn er jo viktig for de aller fleste, så det å avklare hva man vil i fremtiden og med forholdet, syns jeg er svært viktig. Man må jo ville det samme for at et forhold skal fungere på sikt. Så jeg syns absolutt du kan kreve et svar. Kan han ikke gi deg det, så tror i allefall jeg at jeg hadde blitt skeptisk. Om jeg hadde greid å forlate han av den grunn, vet jeg jo ikke da.. Har dere vært sammen lenge? Hadde jeg vært mann og allerde hadde hatt ett barn, hadde jeg blitt veldig skremt om en dame jeg nettopp hadde blitt sammen begynte å mase om unge.
Husfrua Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 Tror hun burde vente litt med å kreve et slikt svar. De har jo nylig blitt sammen jo.. Okay.. Har ikke lest grundig nok. I såfall kan det hende at mannen trenger å bli tryggere på forholdet før han kan gi et svar. Det måtte i allefall min mann
Piper Skrevet 6. juni 2010 #19 Skrevet 6. juni 2010 Tror hun burde vente litt med å kreve et slikt svar. De har jo nylig blitt sammen jo.. Jeg syns ikke det er for tidlig å kreve et slikt svar, for det er mye enklere åa vslutte nå enn om flere år. Er de på to vidt forskjellige plasser, der han neppe vil ha flere barn, og hun vet hun vil ha flere barn, må hun kanskje vurdere om han er rett for henne. Min mann og jeg hadde denne diskusjonen på vår andre date, der han måtte ta stilling til om han aldri ville ha barn, siden ejg var ferdig med å få barn. Selvfølgelig måtte vi diskutere dette før det ble for seriøst, siden jeg allerede visste hva jeg ville, og hva som var viktig for meg, var det også viktig at han tenkte seg godt om før han tok en avgjørelse på det området. Og det hadde vært det samme, om jeg virkelig ønsket meg barn i fremtiden. mennesker er vel aknskej som deg, der man ikke skal diskutere før det har gått så og så lang tid. og som da ender opp emd store frustrasjoner i forholdet senere, bare fordi man rett og slett står på to forskjellige steder. med å avklare noe slikt, kan man bygge videre på forholdet, og man vet hva man ahr å forholde seg til. Men å bruke flere år på en som kanskej aldri kommer dit at han ønsker flere barn, blir kanskje feil for en god del mennesker. For hun må jo også vurdere om hun kunne tenke seg et liv uten barn, om det er det som blir resultatet om noen år. Hvorfor da vente, om de begge to kan gå videre og finne en partner som ønsker det samme som en selv. Hun skal jo ikke kreve at de får et barn nå, men kreve et svar på om det kan bli barn i fremtiden eller ikke. Og der må han kanskje gå litt i seg selv, for å finne det svaret. og selvfølgelig må hun også det, om han fortsatt ikke kan svare ja eller nei.
Gjest Bianca26 Skrevet 6. juni 2010 #20 Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg syns ikke det er for tidlig å kreve et slikt svar, for det er mye enklere åa vslutte nå enn om flere år. Er de på to vidt forskjellige plasser, der han neppe vil ha flere barn, og hun vet hun vil ha flere barn, må hun kanskje vurdere om han er rett for henne. Min mann og jeg hadde denne diskusjonen på vår andre date, der han måtte ta stilling til om han aldri ville ha barn, siden ejg var ferdig med å få barn. Selvfølgelig måtte vi diskutere dette før det ble for seriøst, siden jeg allerede visste hva jeg ville, og hva som var viktig for meg, var det også viktig at han tenkte seg godt om før han tok en avgjørelse på det området. Og det hadde vært det samme, om jeg virkelig ønsket meg barn i fremtiden. mennesker er vel aknskej som deg, der man ikke skal diskutere før det har gått så og så lang tid. og som da ender opp emd store frustrasjoner i forholdet senere, bare fordi man rett og slett står på to forskjellige steder. med å avklare noe slikt, kan man bygge videre på forholdet, og man vet hva man ahr å forholde seg til. Men å bruke flere år på en som kanskej aldri kommer dit at han ønsker flere barn, blir kanskje feil for en god del mennesker. For hun må jo også vurdere om hun kunne tenke seg et liv uten barn, om det er det som blir resultatet om noen år. Hvorfor da vente, om de begge to kan gå videre og finne en partner som ønsker det samme som en selv. Hun skal jo ikke kreve at de får et barn nå, men kreve et svar på om det kan bli barn i fremtiden eller ikke. Og der må han kanskje gå litt i seg selv, for å finne det svaret. og selvfølgelig må hun også det, om han fortsatt ikke kan svare ja eller nei. Det sier seg jo selv at mannen blir skremt vekk om hun begynner å kreve å få barn så tidlig i forholdet. Å kreve det allerede er jo rett og slett galskap og får henne til å virke totalt desperat. Hun burde iallefall vente til forholdet begynner å bli seriøst. De kan jo umulig vite hvordan det kommer til å gå så tidlig. Endret 6. juni 2010 av Bianca26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå