Madame B Skrevet 22. september 2003 #1 Del Skrevet 22. september 2003 Jag har fri i morgen, og har sagt ja til å passe ei venninnes lille gutt på to år. Han har feber og har vært slapp i et par dager, og det er ikke mye han spiser. Har dere noen gode råd til hva jeg kan gi en liten to-åring som ikke har matlyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 22. september 2003 #2 Del Skrevet 22. september 2003 Masse vann og prøv å gi grønnsak suppe. Bare vanne da hvis det går. Ellers så er det kjempe viktig at han får væske i seg. Om han ikke spiser så gjør det ikke så mye. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2003 #3 Del Skrevet 22. september 2003 Det han har lyst på ikke alltid det sunneste, men jeg har alltid gjort det med mine barn, og da blir det ofte kjeks, popcorn youghurt ol. Spør han hva han har lyst på, er det kjeks gi han kjeks. Mye drikke er det viktigste når han ahr feber, og hver ikke streng med hva han skal drikke der heller, for det er bedre å få i han noe drikke enn ikke. Er ikke ofte barna er syk, og da kan en dille litt ekstra med de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 22. september 2003 #4 Del Skrevet 22. september 2003 Det han har lyst på ikke alltid det sunneste, men jeg har alltid gjort det med mine barn, og da blir det ofte kjeks, popcorn youghurt ol. Spør han hva han har lyst på, er det kjeks gi han kjeks. Mye drikke er det viktigste når han ahr feber, og hver ikke streng med hva han skal drikke der heller, for det er bedre å få i han noe drikke enn ikke. Er ikke ofte barna er syk, og da kan en dille litt ekstra med de helt enig. Men det er heller ikke alltid de vil ha noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 22. september 2003 #5 Del Skrevet 22. september 2003 vær forsiktig med melkeprodukter. hvis han har hoste og sår hals, kan det øke slimproduksjonen så han hoster mer. hvis han har diare, vil det også være uheldig. Hvis han har vondt i halsen, er jo noe kaldt godt, f.eks saftis, så får du i ham væske også. Suppe gjør ham godt, men popcorn og tegnefilm er heller ikke dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. september 2003 #6 Del Skrevet 22. september 2003 Vi pleide alltid å få havresuppe med blåbær i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harepusen Skrevet 22. september 2003 #7 Del Skrevet 22. september 2003 Liten og syk....... Det er ikke mye som er stas når man er syk enten man er liten eller stor, mye hvile og kos er alltid godt. Jeg bruker å lage en "luksus"seng til sønnen min når han er syk, dvs. 2 ørelapp stoler mot hverandre med dyne og puter+kosedyr som kos.(bruk gjerne sofaen) Dyna andre steder enn senga er ikke tillat ellers enn når han er syk og derfor stas i stua. For å få i han mest mulig veske kan du gi han druer,saft el. brus. Siden han er syk + at du er barnevakt kan all form for "uksus" benyttes synes jeg. Lykke til med passienten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå