Gå til innhold

hjertebank av brus?

Troilltøva

Anbefalte innlegg

jeg er for tiden sykemeldt da jeg sliter med og tåle stress, noe som gjør at jeg er mye utslitt av forskjellige grunner, er anspent omtrent hele tiden o.l.

nå som jeg har vært sykemeldt en stund begynner energien sakte men sikkert og komme tilbake selv om formen kan variere fra dag til dag. og jeg har flere ganger opplevd når jeg tar meg et glass brus så får jeg hjertebank tror jeg det er ihvertfall, jeg kjenner liksom hjerteslagene i halsen veldig godt og andre ganger så kjennes det ut som hjertet hamrer skikkelig hardt på noen slag i brystet.

selv om jeg er rolig og kan sitte og se tv for eksempel, så blir det sånn når jeg drikker brusen, etter de første slurkene.

jeg drikker brus (pepsi max) veldig ofte bare så det er sagt, hver eneste dag på kveldstid tar jeg brusen frem.

er det det som er hjertebank? er det farlig? er det tegn på at det kanskje er på tide og kutte ned brusinntaket? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stachtari83

Har samme problem selv, med sukker og koffein. Pepsi max inneholder jo en del koffein saa mulig det er det som er aarsaken hvis du ikke drikker mye koffein ellers...? Jeg faar ogsaa kraftig hjertebank og noe som hvertfall föles som ujevn hjerterytme naar jeg blir stressa (har mye som "kverner" i hodet), merker dette spesielt godt paa kvelden av en eller annen grunn. (Naa skal det nevnes at jeg slet lenge med panikkangst, hvor anfallene startet med hjertebank og saa ballet paa seg. Gaar paa medisiner naa, men mulig dette er noe som likevel henger igjen... Fikk hvertfall beskjed om aa kutte ned paa sukker og koffein)

Foreslaar at du pröver aa kutte ut brusen paa kveldene en stund, og se om hjertebanken forsvinner. Gjör den det er det jo bare aa slutte med brusen, er den der fortsatt kan det väre noe annet som ligger bak. Legen min mente angsten ble utlöst av depresjon som fölge av aa gaa langtidssykemeldt, kanskje noe slikt du er borti...? Uansett er ikke hjertebank farlig, bare ubehagelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får enormt hjertebank av sukker/søtt/koffein, så du skal ikke se bort fra at du vil få det bedre hvis du slutter med brus. Noen reagerer også negativt på kullsyre, men mest trolig er det at det er sukkeret eller koffeinen du reagerer på.

Ser nå at det er Pepsi Max du drikker, og den inneholder aspartam. Delte meninger om dette stoffet, men jeg mener at det er noe man bør holde seg langt unna. Mange opplever sterke reaksjoner på dette, så jeg anbefaler deg at du kutter det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg kjenner meg også igjen i dette. Jeg var plaget med hjertebank i en stressende livsituasjon for en tid tilbake siden og reagerte både på nikotin, koffein og brus (jeg tenkte det var kullsyren, haha, men mulig koffeinen var problemet (pepsi max)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke hjertebank av å drikke lett-brus, men jeg får også den "høyere stemningen" som jeg får når jeg spiser sjokolade/søtsaker.. Jeg får ikke en slik økning i stemningsleiet av å bare drikke kaffe som inneholder mye mer koffein enn lett-brusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har en veninne som fikk det av koffeinholdig brus, og det viste seg at hun får allergisk reaktion av koffein.. Dette slo ut for henne først i slutten av tennårene.. Kan det være noe av det samme for deg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...