Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han er utdannet Psykolog.

McGraw graduated in 1975 from Midwestern State University with a Bachelor of Arts degree in psychology. He went on to earn a master's degree in experimental psychology in 1976, and a Ph.D in clinical psychology in 1979 at the University of North Texas, where his dissertation was titled "Rheumatoid Arthritis: A Psychological Intervention

Han har vært gift 2 ganger.

McGraw's first marriage was not publicized until a 2002 Newsweek cover story. McGraw married his first wife, an ex-cheerleader and homecoming queen named Debbie Higgins McCall, in 1970, when he was 20 years old. According to her, McGraw was domineering and would not allow her to participate in the family business. She claimed that she was confined to domestic duties, which included lifting weights to improve her bustline.

During the process of annulling the marriage in 1973, McGraw began dating a 19-year old who graduated a year late from high school the week before they met: McGraw was 23 years old at the time. Robin Jo Jameson, whom he married three years later. After the McGraws' first child Jay was born in 1979, she became a homemaker. In 1986, McGraw's second child, Jordan, was born.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_McGraw#Personal_life

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sett så mye på Dr Phil at det nesten er litt pinlig. I begynnelsen var det bra men så kom det flere og flere program der det virket som om det var om og gjort og få frem mest mulig sinne og tårer, ble for dumt så jeg sluttet og se på det..

Serlig foreldre barn forhold og ulike seksuelle missbruk blir fort for mye av alt egentlig.

Denne episoden her har jeg ikke sett men illustrer litt det jeg mener som ofte skjer i Dr Phil at det blir gjort for mye drama av ting.

Ser av og til på programmet, men etter en episode det hele tv teamet overrasket en 16 år gammel jente i dusjen for å ta fra henne mobilen (hun ringt for mye til sin kjæreste med dårlige karakterer på skolen), mistet jeg respekten for hele dr phil. For en ekstremt krekende opplevelse for jenta, hun skrek og gråt og var helt hysterisk der hun stod naken og forsøkte å skjule seg bak dusjforhenget, men neida, inn på badet med alle sammen for å ta mobilen. Huff, jeg hadde rømt hjemmefra om det hadde skjedd meg. Fikk lyst å tilby henne et rom i mitt hus, men vanskelig siden det er i USA...

Endret av Sasha Sasha
Skrevet

Ser av og til på programmet, men etter en episode det hele tv teamet overrasket en 16 år gammel jente i dusjen for å ta fra henne mobilen (hun ringt for mye til sin kjæreste med dårlige karakterer på skolen), mistet jeg respekten for hele dr phil. For en ekstremt krekende opplevelse for jenta, hun skrek og gråt og var helt hysterisk der hun stod naken og forsøkte å skjule seg bak dusjforhenget, men neida, inn på badet med alle sammen for å ta mobilen. Huff, jeg hadde rømt hjemmefra om det hadde skjedd meg. Fikk lyst å tilby henne et rom i mitt hus, men vanskelig siden det er i USA...

Akkurat, har heller ikke sett denne, men det er ting som minner om dette jeg synes er fælt. Husker en lignende hendelse med denne selvskaderen, da hun skulle barbere seg i dusjen...

Som flere her har sagt, så er det jo ingen tvang å være med på Dr. Phil, men spørsmålet her går på hvorvidt han er et dårlig forbilde og om metodene hans ikke er helt positive.

Skrevet

Jeg synes ærlig talt han er en uberamerikanisert, moraliserende vattnisse! Har en venninne som synes han er topp, og dette er et gjenopptakende diskusjonstema (hallo, hva snakker venninner om ;))

Jeg har store problemer med hans underliggende, ekstreme kjernefamiliemoral, og en veldig verdikonservativ moral han ikke sier direkte, men som ligger der og grumser. Snarere prøver han (eller produsentene) å få det til å fremstå som han er nyskapende og moderne.

Usj!

Synes også det er veldig lite psykologi, og mer "konfliktråd". Takke meg til Dan Savage på podcast. Han er i allefall ærlig, som en lekmannshomse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...