Darkannie Skrevet 4. juni 2010 #21 Skrevet 4. juni 2010 Jeg liker Dr Phil. Men jeg skal si meg enig i at det var bedre før. Programmet har tatt en vending som jeg ikke helt kan sette fingeren på, det er blitt lagt mye mer vekt på underholdningsaspektet. Jeg tror han er en klok mann, og jeg liker at han sier det som det er, og at han gir mange av gjestene sine en "wake up call", men jeg er heller ikke enig i alle metodene hans. Spesielt kan jeg nevne måten han behandler de med spiseforstyrrelser. Han sier mye som er riktig ifht spiseforstyrrelser, men måten å han vil angripe det på er ikke riktig i mine øyne. Også det at familien hans er så i fokus som de er, synes jeg er unødvendig for programmet.
silje2nd Skrevet 4. juni 2010 #22 Skrevet 4. juni 2010 tipper dr.phil har gjort mye for at hans familie skal se så bra ut som mulig ettersom han er såpass kjent. men jeg har begynt å lese boka og han kan fint fortelle hva han har hatt problemer med selv. noen ganger bruker han seg selv som eksempel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #23 Skrevet 6. juni 2010 Jeg hater når de har med kona - av og til har hun til og med skullet gi råd til gjestene. Hun er nå iallfall ikke kvalifisert til det! Synes de har ekstremt konservative "familieverdier" - en gang sa kona at når hun endelig hadde litt tid for seg selv, da likte hun å gå inn i yndlingsrommet sitt (?) og lage yndlingsrettene til alle i familien. Spy!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #24 Skrevet 6. juni 2010 Jeg hater når de har med kona - av og til har hun til og med skullet gi råd til gjestene. Hun er nå iallfall ikke kvalifisert til det! Synes de har ekstremt konservative "familieverdier" - en gang sa kona at når hun endelig hadde litt tid for seg selv, da likte hun å gå inn i yndlingsrommet sitt (?) og lage yndlingsrettene til alle i familien. Spy! Har ikke tellingen på hvor mange ganger kona hans har stått og brukt ett helt program for å reklamere for jule boka hennes.
Gjest Linda sofie Skrevet 6. juni 2010 #25 Skrevet 6. juni 2010 Jeg irriterer meg grønn over at han alltid skal skryte av kona og familien. Å har ikke hun noen jobb? Hun er jo med i hver episode og sitter bare der å nikker hver gang Dr.Phil sier noe om åssen de har det hjemme. Hun er liksom så enig i alt han sier. Jeg synes nesten det blir litt fake jeg. Blir kvalm av det. Han virker helt desperat etter å fremstille de som det perfekte paret. Har også merka noen ganger at hvis en gutt eller noe er der som kanskje har gjort noe galt og ikke har jobb osv, så kan f.eks Dr.Phil si: Min eldste sønn han gjør det og det, å det er bare såååå bra gjort av han og han jobber hardt og han er så flink osv. Akkurat som han prøver å få sønnen hans til å virke så mye bedre enn han liksom. Han sitter jo å skryter sønenne opp i skyene på hvor fantastiske de er og hvor høy utdanning de har. Bare skryt skryt skryt hele tiden. Mine sønner har bra utdanning og de jobber hardt for sine drømmer. Kanskje du å burde gjøre det? SPY.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #26 Skrevet 6. juni 2010 Jeg irriterer meg grønn over at han alltid skal skryte av kona og familien. Å har ikke hun noen jobb? Hun er jo med i hver episode og sitter bare der å nikker hver gang Dr.Phil sier noe om åssen de har det hjemme. Hun er liksom så enig i alt han sier. Jeg synes nesten det blir litt fake jeg. Blir kvalm av det. Han virker helt desperat etter å fremstille de som det perfekte paret. Har også merka noen ganger at hvis en gutt eller noe er der som kanskje har gjort noe galt og ikke har jobb osv, så kan f.eks Dr.Phil si: Min eldste sønn han gjør det og det, å det er bare såååå bra gjort av han og han jobber hardt og han er så flink osv. Akkurat som han prøver å få sønnen hans til å virke så mye bedre enn han liksom. Han sitter jo å skryter sønenne opp i skyene på hvor fantastiske de er og hvor høy utdanning de har. Bare skryt skryt skryt hele tiden. Mine sønner har bra utdanning og de jobber hardt for sine drømmer. Kanskje du å burde gjøre det? SPY. Husk ikke alle jobber er 8-16 jobb da
Gjest Linda sofie Skrevet 6. juni 2010 #27 Skrevet 6. juni 2010 Husk ikke alle jobber er 8-16 jobb da Nei sant det. Men jeg bare lurte på om hun hadde noen jobb utenom å sitte i publikum og være enig i alt han sier liksom...
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #28 Skrevet 6. juni 2010 Nei sant det. Men jeg bare lurte på om hun hadde noen jobb utenom å sitte i publikum og være enig i alt han sier liksom... Tror hun kan tjene godt på de bøkene hun har skrevet. Og det virker jo som hun jobber ofte i mange av repotasjene. Spessielt de som omhandler overgangsasalderen
Eliisa Skrevet 6. juni 2010 #29 Skrevet 6. juni 2010 Tror kona jobber litt med produksjonsdelen, uten at jeg kan si noe sikkert. Jeg tror også at grunnen til at hun blir involvert i showet, er at folk skriver inn og spør henne om ting. Forøvrig liker jeg ikke Dr.Phil, men må allikevel innrømme at jeg har zappet innom og blitt overrasket over noen få episoder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #30 Skrevet 6. juni 2010 Jeg ser på Dr.Phil mest for underholdningen i det, sliter med å ta alt seriøst, av samme grunner som alle dere andre har nevnt her. Men på tross av det, så kommer han med mange gode tips og synspunkter, og det har ofte gjort at jeg og samboeren har diskutert ting vi ikke har tenkt på før. Han tar frem mye som ikke blir tatt frem andre steder, og setter søkelyset på ting som trengs å dras frem i lyset. Så om man klarer å se bak den erke-amerikanske underholdningen, så han han mye smart for seg tror jeg. Og tross alt, dette er business - store penger, kjendiser og pr. Ta det for det det er, og skru av om ikke du liker det. :D
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2010 #31 Skrevet 6. juni 2010 Dr Phil er et show. Showet skal selge. I Amerika. Da må man være overtydeig på rett og galt. Når det er sagt: De gangene Dr Phil er "slem" med "pasienten" er når denne sitter og skylder på alle andre enn seg selv, ikke erkjenner noe som helst ansvar, eller lirer av seg hvor vanskelig alt er og at det derfor ikke er mulig å endre seg. De gangene deltakerne erkjenner sitt problem og skjønner at de må gjøre noe selv blir de møtt med velvilje. Forøvrig kan jeg anbefale bøkene hans - der er det litt mindre show og litt mer gode råd. Har noen av dere sett Judge Judy? Det er de sammme der. Står du der og peker på alle andre, prøver å forsvare egne lovbrudd osv - ja da får du høre det av dommeren. Og da spiller det ingen rolle om du er saksøkt eller saksøker. Husk også at ingen tvinges til å være med på Dr. Phil sitt show - man må nok ha et par veldig aktive "15-minutes of fame" gener for å gå med på noe sånt. Og ja det er kvalmende hele denne "se hvor lykkelige og glad-kristne vi er".
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2010 #32 Skrevet 6. juni 2010 Men på tross av det, så kommer han med mange gode tips og synspunkter, og det har ofte gjort at jeg og samboeren har diskutert ting vi ikke har tenkt på før. Han tar frem mye som ikke blir tatt frem andre steder, og setter søkelyset på ting som trengs å dras frem i lyset. Så om man klarer å se bak den erke-amerikanske underholdningen, så han han mye smart for seg tror jeg. Det er mye gode almennyttige råd ja.
Berentsens Skrevet 6. juni 2010 #33 Skrevet 6. juni 2010 Dr. Phil - en god psykolog? Nei, Dr. Phil er ingen god psykolog. Men han er flink til å lage TV-underholdning.
Fortunatus Skrevet 6. juni 2010 #34 Skrevet 6. juni 2010 Har han kuttet ut dette dr phil house? Dette var jo noe av det sykeste jeg har sett.. Særlig når han mikset sammen en tynn som hadde fordommer mot tykke og en tykk med fordommer mot tynne. Han hadde vel også hvit som mislikte fargede og en farget som mislikte hvite, en som ikke likte å dusje mot en som var ekstremt renslig.. En lesbe som ikke likte heterofile mot en heterofil som ikke likte homofile. Ble jo bare mye krangling og kjefting hver episode.
Kråkesaks Skrevet 6. juni 2010 #35 Skrevet 6. juni 2010 Han har av og til noen gode poenger, men han selv og hans familie blir litt for perfekt fremstilt. Dessuten er det av og til litt for selvsagte ting ala "vi sloss mer enn vi koser, hva skal vi gjøre med ekteskapet vårt?". Svaret er ganske enkelt at dere burde enten slutte å sloss eller gå fra hverandre.
Gjest Linda sofie Skrevet 6. juni 2010 #36 Skrevet 6. juni 2010 Har han kuttet ut dette dr phil house? Dette var jo noe av det sykeste jeg har sett.. Særlig når han mikset sammen en tynn som hadde fordommer mot tykke og en tykk med fordommer mot tynne. Han hadde vel også hvit som mislikte fargede og en farget som mislikte hvite, en som ikke likte å dusje mot en som var ekstremt renslig.. En lesbe som ikke likte heterofile mot en heterofil som ikke likte homofile. Ble jo bare mye krangling og kjefting hver episode. Hva var vitsen med å sette folk sammen som er HELT motsatte?? Sånn at de skulle komme overrens eller noe?
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2010 #37 Skrevet 6. juni 2010 Når det er sagt: De gangene Dr Phil er "slem" med "pasienten" er når denne sitter og skylder på alle andre enn seg selv, ikke erkjenner noe som helst ansvar, eller lirer av seg hvor vanskelig alt er og at det derfor ikke er mulig å endre seg. De gangene deltakerne erkjenner sitt problem og skjønner at de må gjøre noe selv blir de møtt med velvilje. Da er jeg KG sin Dr. Phil
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #38 Skrevet 6. juni 2010 Mener å ha lest at han ikke er psykolog, men noe som tilsvarer sosionom og samlivsterapeut her i landet. Ser av og til på programmet, men etter en episode det hele tv teamet overrasket en 16 år gammel jente i dusjen for å ta fra henne mobilen (hun ringt for mye til sin kjæreste med dårlige karakterer på skolen), mistet jeg respekten for hele dr phil. For en ekstremt krekende opplevelse for jenta, hun skrek og gråt og var helt hysterisk der hun stod naken og forsøkte å skjule seg bak dusjforhenget, men neida, inn på badet med alle sammen for å ta mobilen. Huff, jeg hadde rømt hjemmefra om det hadde skjedd meg. Fikk lyst å tilby henne et rom i mitt hus, men vanskelig siden det er i USA...
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #39 Skrevet 7. juni 2010 Den perfekte familie-imagen irriterer meg også! At fruen sitter og smiler og nikker enig hele tiden til ham er så påtatt at det er helt forferdelig. Det virker som hennes oppgaver i showet og rent privat er å pynte opp omgivelsene og sørge for at han og sønnene har det bra. Og særlig perfekt er familien heller ikke. Dr.Phil har vært gift før, og ble skilt etter at han var utro. Og svigerdatteren deres er Playmate-modell! På nettet kryr det av lite verdige nakenbilder av henne og søstrene hennes. Det må være mildt sagt ergelig for den konservative, kristne familien! Dette er vel tredje gangen han er gift, og han har stått fram og innrømmet at han var utro i de begge foregående ekteskapene. Og det er heller ikke lenge siden det kom fram at han hadde slått sin nåværende kone og at han er den som bestemmer både hvor skapet skal stå og hva som skal være inni der. Er det noe som virker for godt til å være sant så er det som regel det, er min erfarng. Men han har sikkert hjulpet noen.
The Kitten Skrevet 7. juni 2010 #40 Skrevet 7. juni 2010 I likehet med de fleste andre her blir jeg også kvalm av måten han fremstiller familien på. Gjør den familien noen gang noe galt? :klø: Ellers synes jeg ingenting om ham. Han håner gjestene sine, og jeg er ikke så veldig imponert over rådene han kommer med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå