¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Vet ikke helt om dette er den rette kategorien, og dette er på ingen måte en gravalvorlig diskusjon, lager tråden kun ut av nysgjerrighet! Jeg har siden jeg ble introdusert for Dr. Phil undret meg veldig over en del av metodene hans og måten han går frem på. Jeg synes i veldig mange tilfeller at han er enten brutal, eller alt for medfølende/snill med "pasientene" sine. For eksempel kan han sitte og kjefte mennesket huden full, kun ut av moralske grunner. For eksempel pengeforbruk. Jeg har flere ganger tenkt at "slik ville virkelig ikke en 'normal' psykiater/psykolog handlet", og har nesten vært bekymret for disse menneskene han skal hjelpe. Burde han ikke, når han faktisk skal være utdannet psykolog (vet ikke om han er psykiater?), heller grave etter mulig årsak, istedet for å kjefte? Er det flere som har tenkt det samme? Som sagt, ingen seriøs tråd, er bare nysgjerrig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Tror han selv gjør det for at det skal være en "oppvekker". Er enig med deg, misliker mange av metodene hans.
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2010 Ja, er det jeg også tenker, programmet handler litt for mye om å lage god tv til at det kan regnes som psykologisk hjelp... Føler jeg, i hvert fall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Tror mange av gjestene hans virkelig trenger en "oppvekker". Makan til dumme og ubrukelige folk..
Gjest Marlo Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Tror nok han innerst inne er en god psykolog. Han jobber jo en del med "pasientene" både før og etter showet, men ja, det har blitt mer og mer TV enn hva han var i starten.
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2010 Tror mange av gjestene hans virkelig trenger en "oppvekker". Makan til dumme og ubrukelige folk.. Klart, og en psykolog vil jo også kunne bruke dette i enkelte tilfeller. Jeg føler bare at han av og til bruker kjefting som et virkemiddel kun utifra typiske moralse spørsmål, istedet for å analysere og komme frem til at det er det "pasienten" trenger. Hvis det ga mening... Tror mange av gjestene hans virkelig trenger en "oppvekker". Makan til dumme og ubrukelige folk.. Ja, det har jeg også tenkt på, noe som er veldig bra. Synes likevel det er trist hvis det er sånn at de skal bli behandlet på en måte foran kamera, for så å få den "ordentlige" behandlingen etterpå. Da igjen, de har jo selv valgt å bli med på dette. Tenker bare at det sender litt feil signaler ut til folk som ser på, som selv sliter psykisk. Forresten, en annen ting jeg ergrer meg over er hvor erkeamerikansk det hele er, hvordan han fremstiller seg selv og sin familie som den perfekte familie, det er aldri noe galt med dem. Det at kona hans alltid er der under programmene, og at han henter henne når han går ut, for eksempel... Det er så utrolig tydelig at han skal vise hvordan ting skal være...!
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Jupp. Er ikke helt begeistret for metodene hans jeg heller. Jeg tenker at han har så kjempemye makt, den karen der. Han når ut til massevis av mennesker og er ganske bombastisk i sine påstander - ofte, og mange ser veldig opp til ham og hans viten. Skummelt. Jeg liker heller ikke "den amerikanske måten" som alt fremstilles på. Han, hans kone og familie, måten å leve livet på: alt er veldig på stell der i gården gitt. Jeg liker ikke superperfekte mennesker, men vi ser jo bare fasaden da. Det kan være svin på skogen i Amerika også, selv i tettbygde og svært luxuriøse strøk.
smalls Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har sett på Dr Phil i mange år. Jeg liker programmet veldig godt. Eneste jeg ikke liker er det at han prøver å fremstille hans liv med kona og familien som perfekt. Han skal ofte skryte av hvor flott og bra de har det sammen og hvor suksessfulle og smarte sønnene hans er.
Fluffe Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har sett på Dr Phil i mange år. Jeg liker programmet veldig godt. Eneste jeg ikke liker er det at han prøver å fremstille hans liv med kona og familien som perfekt. Han skal ofte skryte av hvor flott og bra de har det sammen og hvor suksessfulle og smarte sønnene hans er. Helt enig med deg. Jeg aner ikke hvor mange ganger de nevner at svigerdattera og sønnen dems venter unge og alt er jo så PERFEKT!!Perfekt jul,, perfekt ekteskap og perfekte unger som får perfekt baby.
Blåklokke Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Den perfekte familie-imagen irriterer meg også! At fruen sitter og smiler og nikker enig hele tiden til ham er så påtatt at det er helt forferdelig. Det virker som hennes oppgaver i showet og rent privat er å pynte opp omgivelsene og sørge for at han og sønnene har det bra. Og særlig perfekt er familien heller ikke. Dr.Phil har vært gift før, og ble skilt etter at han var utro. Og svigerdatteren deres er Playmate-modell! På nettet kryr det av lite verdige nakenbilder av henne og søstrene hennes. Det må være mildt sagt ergelig for den konservative, kristne familien!
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. juni 2010 Oi, det siste der ante jeg ikke! Wow. Så morsomt, egentlig. Han sitter og belærer folk om god moral og folkeskikk (husker en episode med en glamourmodell hvor han var litt ufin), og så har han slik baggasje? Gjorde meg nesten litt glad, det. På en rar måte. Da er han ikke helt perfekt likevel?
Fluffe Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Oi, det siste der ante jeg ikke! Wow. Så morsomt, egentlig. Han sitter og belærer folk om god moral og folkeskikk (husker en episode med en glamourmodell hvor han var litt ufin), og så har han slik baggasje? Gjorde meg nesten litt glad, det. På en rar måte. Da er han ikke helt perfekt likevel? Ingen i verden er perfekte
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2010 Klart, det har jeg heller aldri ment eller sakt
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 jeg misliker at han håner gjestene sine noen ganger, små-ler når han forklarer seerne om noe gjesten har gjort, eller hva problemet til gjesten er. frekt! misliker også det familiepreiket hans. det føltes neesten litt godt den gangen han ble beskyldt for å ha vært utro. hoho..
Sæzzy Skrevet 4. juni 2010 #15 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Dr. Phil trenger kognitiv terapi... eller annet... ...tror dette showet hans har gått litt til hodet på han. Endret 4. juni 2010 av Sæzzy
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2010 jeg misliker at han håner gjestene sine noen ganger, små-ler når han forklarer seerne om noe gjesten har gjort, eller hva problemet til gjesten er. frekt! Helt enig. Husker en selvskader som han nærmest sa "du har ikke noe liv" til... Blant annet. Og så lo han godt av ei som trodde på alternativ medisin og lignende ting...
Gjest brutal_mann Skrevet 4. juni 2010 #17 Skrevet 4. juni 2010 Vil bare minne om at slike programmer som oftest er regissert og har manus. Det er helt vanlig å lage programmer som ser naturlige ut men som er planlagt ned til minste detalj. Ofte brukes slike programmer til å fremme bestemte moralske prinsipper. Dette har foregått i alle fall siden 1950 tallet. Der det mest kjente og offentlige tilfellet er "the quiz show scandal". http://en.wikipedia.org/wiki/Quiz_show_scandals
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. juni 2010 Det har du selvsagt rett i, BM. Var derfor jeg presiserte at jeg ikke mente denne tråden gravalvorlig. Men er det ikke litt kjipe signaler å sende ut, at du skal behandle psykisk syke slik han gjør?
Gjest brutal_mann Skrevet 4. juni 2010 #19 Skrevet 4. juni 2010 Jo. Det er en grunn til at jeg mener dette er søppeltv på sitt værste.
¤Pernille¤ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #20 Skrevet 4. juni 2010 Det er i hvert fall synd at så mange ser opp til ham, når det aller meste han sier antageligvis ikke er hans egne meninger en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå