Gå til innhold

ADHD

Gjest anonym4

Anbefalte innlegg

Gjest anonym4

Hei!

Jeg er ei jente som snart fyller en og tyve år og som nettopp har fått diagnosen ADHD.

Dette er kjemperart for meg å tenke på. At JEG har ADHD og at jeg har gått hele livet uten å ha blitt forstått av ulike lærere, men heller å ha blitt straffet og missforstått. Selv om jeg må innrømme at det er utrolig betryggende, at det altså er en GRUNN til at jeg er som jeg er, og føler som jeg føler, uten at jeg skal gå videre inn på dette.

Uansett... Jeg ønsker å takle dette best mulig og å jobbe med de problemene som jeg har grunnet at jeg har ADHD. Jeg er blitt tilbudt medisinering men ønsker selvfølgelig å prøve å takle dette best mulig uten medikamenter. (Ritalin, concerta osv.)

Jeg lurte derfor på om det er noen her som klarer å leve et godt liv å ha det bra med seg selv og de en har kjær. Og hvordan en får ting til å fungere i dagliglivet feks. agresjon, konsentrasjonsproblemer, impulser og å holde oppmerksomheten under for eksempel en samtale. Og/Eller Hvilke erfaringer har du med medisin?

Jeg trenger sårt hjelp da jeg ønsker å prate med noen som OPPLEVER/ har OPPLEVD det. Erfaringer og ikke logiske forklaringer på hva som kanskje er lurt å gjøre, ifra en med faglig kompetanse.

På forhånd, TAKK! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes noe som heter biofeedback. Forsøk har vist at det på lang sikt har like god effekt som medisinering. Det er rett og slett bare en form for dataspill hvor du bruker hjernen som spillkontroll og lærer å kontrollere hjernen til å gjøre det du vil. - Helt uvitenskapelig sagt. Ulempen er at biofeedback tar en stund å få til å virke, mens piller har en umiddelbar effekt.

Kostholdsendringer(også en form for biomedisin) kan også hjelpe noen.

- men jeg ville ikke forkaste medisinering helt. Det _kan_ jo være at det er løsningen for deg. Det jeg mener er; Ikke pin deg selv til å skulle klare deg uten medisiner. Jeg er(igjen helt uvitenskaplig) helt enig med deg i at det kanskje ikke trenger å være førstevalget, men jeg tenker også som så at må man, så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...