Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har aldri tenkt på det på den måten. Men en av konsekvensene av ung-jords-kreasjonsiters insistering på at det fant sted en flom for 5000 år siden, som utslettet alt liv på jorden, unntatt de dyr som befant seg ombord i Arken, er at den nåværende artsrikdommen er et resultat ikke bare av evolusjon, men av superevolusjon.

Og med superevolusjon mener vi en ekstremt rask speciering. Videoen forklarer hvordan det har seg. Poenget er, ekstremt kort fortalt, at i og med at det bare var et par av hver "sort" til stede på Arken, så var den genetiske variasjonen i det livet som overlevde, meget smal. Det igjen innebærer at all genetisk variasjon som er registrerbar i dag, har kommet til i løpet av de 5000 år som kreasjonistene sier har gått siden den altutslettende floden. Det igjen innebærer at mutasjonstakten må ha vært ekstremt mye høyere enn selv den mest ihuga evolusjonist er villig til å hevde. Og dermed får man det merkelige paradokset at de som ikke tror at evolusjon er mulig, ender opp med en fremstilling av livets utvikling som faktisk forutsetter ikke bare makroevolusjon, men superevolusjon, omtrent 125.000 ganger raskere enn vitenskapen anser for sannsynlig.

Sjekk forøvrig ut de andre videoene til cdk007. Han har mye om evolusjonsteori, og et par virkelig elegante og morsomme simuleringer av evolusjon for å illustrere prinsippet. Min favoritt er "evolution is a blind watch maker".

DonExodus2 er også en mann dere bør se nærmere på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke forumets ungjordskreasjonister noe svar på at troen deres forutsetter en mutasjonstakt som er 125.000 ganger raskere enn den standard evolusjonsteori antyder? Hvordan passer det sammen med kredoet om at ingen ny informasjon kan tilføres DNA?

Gjest strykebrett
Skrevet

Gøyalt hvordan man bare glatt overser faktum som karbondatering og funn av fossiler.

Skrevet

Disse tingene du nevner la gud inn som desinformasjon dersom menneskene noen gang kom til å snoke i disse forbudte ting! Hilsen liksom-kreasjonist

Gjest strykebrett
Skrevet

Disse tingene du nevner la gud inn som desinformasjon dersom menneskene noen gang kom til å snoke i disse forbudte ting! Hilsen liksom-kreasjonist

Du tar helt feil, det må da åpenbart være djevelens verk, skapt for å villede oss fra sannheten :twisted:

Skrevet

Du tar helt feil, det må da åpenbart være djevelens verk, skapt for å villede oss fra sannheten :twisted:

Har konferert med gud (via hans instruksjonsbok) og kommet frem til at det nok stemmer, med mindre det også er en villedelse. Hilsen forvirret-liksom-kreasjonist

Gjest AnonymBruker
Skrevet
:skratte: til hele tråden. Må si jeg og er litt nysjerrig på det Mann42 spør om...
Skrevet

Dersom jeg noengang er i traktene så skal jeg stikke innom dette museumet.

Skrevet

Dersom jeg noengang er i traktene så skal jeg stikke innom dette museumet.

I mellomtiden kan du kose deg med noen av de MANGE youtube videoene om The Creation Museum og den spinn ville Ken Ham, som er primus motor. Gal mann.

"The Bible says it,I believe it, that settles it", er et av hans mer kjente mantra som små barn læres opp til å sitere. "Bible glasses" handler om å ha det "rette perspektivet" på ting. Mye moro der, ja. Men hvor blir det av Hans? Og Skvalder? KrØst? Jeg er nysgjerrig. Hva MENER dere om denne superevolusjonen? Hvordan kan det være mulig? Har cdk007 et poeng?

Skrevet

Her er noen artige videoer fra cdk007, som jeg ikke har tittet på på en stund. Veldig godt laget. http://www.youtube.com/watch?v=mcAq9bmCeR0. En evolusjonær prosess som frembringer fungerende klokker gjennom tilfeldig variasjon og et par enkle regler for hvordan deler kan forbindes.

og
Skrevet

Du kødder, men dette er et vanlig seriøst svar. Og bevis på at ungjordskreasjonister stort sett er krpyto-satanister -- den "gud" de tilber er en løgner, og gjennomført ond.

Skrevet

I mellomtiden kan du kose deg med noen av de MANGE youtube videoene om The Creation Museum og den spinn ville Ken Ham, som er primus motor. Gal mann.

"The Bible says it,I believe it, that settles it", er et av hans mer kjente mantra som små barn læres opp til å sitere. "Bible glasses" handler om å ha det "rette perspektivet" på ting. Mye moro der, ja. Men hvor blir det av Hans? Og Skvalder? KrØst? Jeg er nysgjerrig. Hva MENER dere om denne superevolusjonen? Hvordan kan det være mulig? Har cdk007 et poeng?

Hehe. Ken Ham, Banana-man (husker ikke navnet i farta), Ted Haggard, Pat Robertson, Kent Hovind ++, det er nok av skrullinger å ta av. Felles for dem alle er at de høster fruktene av religion, de materielle sådan, og i multimillionklassen. Det er jo ikke vanskelig å se hvem som er ivrigst på å holde grepet om religioner, og hvem som tjener på det. Hvordan var de greiene med kameler og nåløyer egentlig?

Skrevet

Hehe. Ken Ham, Banana-man (husker ikke navnet i farta), Ted Haggard, Pat Robertson, Kent Hovind ++, det er nok av skrullinger å ta av. Felles for dem alle er at de høster fruktene av religion, de materielle sådan, og i multimillionklassen. Det er jo ikke vanskelig å se hvem som er ivrigst på å holde grepet om religioner, og hvem som tjener på det. Hvordan var de greiene med kameler og nåløyer egentlig?

The banana man, Ray Comfort, og hans sidekick, Kirk Cameron, mannen som oppfant "the Crocoduck". Artige karer. Siden den gang deles "The golden crocoduck ut" til årets mest stupide kreasjonist. Litt som Razzle-prisen innen film.

"Bananen, evolusjonistens verste mareritt", var en fornøyelig video, særlig med den skittstormen av latterliggjøring som fulgte etter. Comfort var tydeligvis ikke klar over at ville bananer har fint lite til felles med chiquita-bananene, da han demonstrerte hvor intelligent designet en chiquita er i fht å ligge godt i hånden, være lett å åpne, og lett å spise. Men han ble jo gjort oppmerksom på det, da. Jadda.

Skrevet

Dere MÅ søke på Bill Hicks - Dinosaurs in the bible.

Verdens vittigste little kreasjons-sleivsparkende stand up nummer. Er en 3-4 minutters sekvens. Jeg finner den ikke nå, for jeg har ikke tilgang til youtube fra jobb. :(

Skrevet

Verdens vittigste little kreasjons-sleivsparkende stand up nummer. Er en 3-4 minutters sekvens. Jeg finner den ikke nå, for jeg har ikke tilgang til youtube fra jobb. :(

Ricky Gervais' nummer om skapelsen er også en god, gammel klassiker:

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

Skrevet

dytt

Hans, tror DU på superevolusjon?

Skrevet

Bill Hicks var vår messias og profet; han døde for våre synder.

Unger født samme år som han døde er stort sett kjønnsmodne nå. Det er litt rart.

Skrevet

Så, Hans, hva tror du om denne superevolusjonen, som er en logisk konsekvens av troen på en 6000 år gammel jord, og av en altutslettende flom for 5000 år siden? Det er en morsom video i begynnelsen av denne tråden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så veldig veldig merkelig at det ikke kommer noe kreasjonist-svar her.

Skrevet

Så veldig veldig merkelig at det ikke kommer noe kreasjonist-svar her.

Det kommer nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...