Gå til innhold

Annas dagbokblogg


Anna Svingtrapp

Anbefalte innlegg

Da er jeg her igjen! Merker at det er mest på slutten av en helg jeg skriver her... Denne helga har jeg vær hjemme hos foreldrene mine, det var som alltid kjekt. Broren min var på besøk fra mandag til fredag, så denne 14-dagersperioden med samboer på jobb går fort. Nå er det bare en uke til han kommer hjem, og jeg synes ikke det er lenge siden han dro :)

I kveld var jeg og en kamerat på Lerkendal, og jeg nøt å se Rosenborg slå VIF 3-1! Gøygøygøy på et fullsatt stadion. Jeg hadde heldigvis kledd godt på meg med ullundertøy, lue og votter, for det er ikke særlig varmt ute på kveldene nå.. Nå sitter jeg og tenker på hva jeg skal gjøre i uka som kommer. Jeg har lovet både mor og samboer strikket lue før vinteren kommer, så i morgen har jeg lyst til å stikke en tur til byen for å kjøpe garn. De siste håndarbeidsprosjektene min har blitt enten halvferdige eller bare halvbra, men et par luer må jeg da vel få til å bli vellykket. Kanskje blir det en til meg selv også, for jeg har funnet et mønster som jeg liker så godt. På tide med en til meg selv også, ikke bare til alle venninnene... Jeg lurer forresten på om det er en dag i denne uka det er landskamp? I så fall må jeg prøve å dra med meg en gjeng på pub for å se kampen. Jeg synes det er gøy å se kamp på pub, for det blir så god stemning. Så lenge vi vinner i alle fall.....

Nå er det natta igjen. I morgen er det en ny dag med forelesninger og gruppearbeid. Jeg er egentlig litt sjalu på alle som har høstferie eller "studieuke" nå....men det gjør ikke så mye når jeg tenker meg om. Jeg trives godt med studiet, og dessuten får jeg så tidlig juleferie i år, at jeg har ikke noen grunn til å klage. Skal snart starte nedtelling til 10. desember, må bare komme litt lenger inn i pensum først :fnise:

I helga så jeg forresten at de har begynt å selge kakemenn på butikken! ALT for tidlig, spør du meg!

God natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah....å logge inn på innsida på søndagskveld er aldri moro. Da er helga liksom definitivt over...

Det er forresten like morsomt hver gang pensum er merket med logoen til NTH! Oppdatering av pensum? Neinei, kan ikke drive med slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Flere som bruker pensum år etter år ja ;) Har en foreleser som har alle forelesningene på powerpoint med de grelleste fargene man kan få tak i. Typisk grå-brun bakgrunn, gul tekst her og der, litt grønne overskrifter.. Ja, du skjønner tegninga :fnise:

Ha en fin dag på skole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har det blitt vinter i Trondheim! I går våknet vi opp til flere centimeter med snø, men det var ikke så veldig kaldt, så den smeltet i løpet av dagen. Når jeg skulle hjem fra skolen kl 19 hadde den våte asfalten på veger og gangveger frosset, og det var SPEILglatt! I dag når jeg sto opp var det 5 minusgrader, brrrrrrrrrr

Kom meg faktisk opp til ca 7.30 i dag, og nå har jeg vært på skolen siden 8.15. Er ikke så veldig effektiv, men får da gjort litt :) Den superdupersnille kjæresten min traktet kaffe til meg, så nå sitter jeg på skolen og koser meg med varm kaffe fra den fine termoskoppen som jeg har fått med venninna mi :) Holder på å fikse ferdig siste rest på en innlevering, kilder og slikt.. Var fornøyd med kildelista på forrige innlevering, men da vi fikk den tilbake hadde vi fått kritikk for rotete kildeføring....så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre det! Foreleseren i dette faget er ganske streng, så det er litt vanskelig. Og så retter han alle innleveringene selv, det er litt uvant. Sånn går det når vi begynner å bli færre folk i klassen..

Ønsker alle en god morgen og en kjempefin dag etterpå! I dag skal jeg kanskje kjøpe meg briller :overrasket:

Endret av Anna Svingtrapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det mindre enn et døgn til juleferie! Sitter og leser til siste eksamen, men jeg er ikke så veldig effektiv i dag. Satser på at det går bra til slutt. Har hatt to eksamener tidligere denne uka også, så jeg begynner å bli litt lei av lesing.

Jeg gleder meg som en unge til å få ferie, men faktum er at jeg skal begynne å jobbe på mandag. Så egentlig er det vel å bli ferdig med eksamen jeg gleder meg til? Og til å komme hjem til foreldrene mine.. Tidligere her i høst sende jeg en e-post til de som jeg jobbet med i sommer, og lurte på om jeg kunne få jobbe litt i juleferien. Og det kunne jeg :) Det blir kjekt å tjene litt ekstra penger, og så er det en trivelig arbeidsplass å være på også.

JULJULJUL!

Jeg har ikke kjøpt så mange julegaver ennå, jeg har utsatt det meste til etter eksamen siden jeg er så tidlig ferdig i år. Men jeg har planlagt en del av hva jeg skal kjøpe til de forskjellige, så det skal nok gå bra. Selv ønsker jeg meg visst bare dyre ting i år...inspirert av kuldeperioden som har vært her i Trondheim den siste måneden så ønsker jeg meg både dunjakke og gode vintersko. De er egentlig litt for dyre til julepresanger å være, så jeg håper at jeg får penger som jeg kan bruke i tillegg til litt av mine egne. Ønsker meg litt småtteri ellers også, for eksempel brødfjøl! Den vi har nå er vindskeiv og snurrer rundt når jeg prøver å skjære ting..og så ønsker jeg meg brødkurv, for det har vi faktisk ikke. Ble nesten litt husmoraktig dette. Og det blir ikke bedre av at jeg faktisk holder på å strikke julegaver til to av tantebarna. :) En rosa og en lilla bolero skal det bli, håper det slår an. Fargene skal i det minste være av rette slaget!

Nå skal jeg prøve å lese litt mer. Sitter under pleddet og leser, det er i grunn ganske koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...