Gå til innhold

Annas dagbokblogg


Anna Svingtrapp

Anbefalte innlegg

Hei dere!

I kveld bestemte jeg meg for at det var på tide å lage seg en liten blogg. Jeg har egentlig en blogg fra før av, men den er under fullt navn, og handler mest om seriøse saker. Pluss at det ikke er så veldig stor aktivitet der. Nå har jeg mer lyst til å lage en mer personlig blogg, som en blanding mellom blogg og dagbok, derav navnet. Og så tenkte jeg at det kunne være kjekt å være litt anonym.. :)

Som dere sikkert skjønner så heter jeg egentlig ikke Anna, men jeg synes det er et fint navn å gjemme seg bak. Hittil har jeg for det meste vært leser på kvinneguiden, men nå skal jeg prøve å begynne å skrive litt. Hva jeg kommer til å skrive om vil vel tiden vise, men jeg tipper at det kommer til å bli en god del hverdagsliv, og litt om saker som engasjerer meg.

Litt om meg selv: Jente, 21 år, studerer i Trondheim, men er ikke fra Trondheim opprinnelig. Er samboer på tredje året med kjæresten som jeg snart har vært sammen med i fem år. Dersom du fortsetter å lese innleggene jeg skriver kommer du nok til å bli bedre kjent med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som jeg har skrevet introinnlegget er det vel på tide å komme fram med det første skikkelige dagbokinnlegget. Hva skal så det handle om? Jo, først kan jeg jo fortelle om hvorfor jeg startet denne dagboken. Jeg satt og surfet rundt på nettet, og så kom jeg over en nettside, en slags blogg, der det virker som om det var en vennegjeng som var sammen om å skrive innlegg. Det virket i grunn ganske gøy, og de skrev om både løst og fast. Det virket morsomt å skrive sammen med noen, da kan man jo kommentere hverandres innlegg, og så har man jo automatisk noen lesere fra starten.. Så kom jeg på at jeg egentlig har lyst til å være mer anonym, og da passer jo dagbøkene her på KG bra!

Men nå: over til dagen som snart har gått, dette er jo tross alt en dagbok!

Dagen startet litt dårlig fordi jeg forsov meg. :sove: Jeg er et utpreget B-menneske, og har som vanlig problemer med å komme meg opp om morgenen. Nå i eksamenstiden styrer jeg tiden min selv, ingen forelesninger å stresse med, og da blir det ekstra lett å bare skulle sove bittelitt lenger.

Uansett. Jeg kom meg til slutt opp av senga, spiste frokost og dro på skolen. Da jeg var nesten framme kom en utenlandsk dame og spurte meg om vegen til bussen. Det var jammen bra at hun turte å spørre noen om råd, for hun var på veg i helt feil retning. Jeg fulgte henne et stykke mot bussholdeplassen, og pekte ut hvor hun skulle gå. Alt i alt var jeg ganske fornøyd med meg selv. Jeg hadde gjort dagens gode gjerning, og fikk til og med snakket litt engelsk uten for mye stotring og håpløs aksent.

Men så! Noen timer senere kom jeg på at jeg hadde vist henne vegen til den busstoppen der som bussene på veg ut fra sentrum stoppet, mens hun skulle inn til sentrum! :flau: Uff, jeg fikk ganske dårlig samvittighet for det der, jeg håper virkelig at hun fant fram til dit hun skulle! Hvis jeg ser igjen en blond dame med skarprød jakke på skolen i morgen må jeg nesten gå bort for å unnskylde meg og høre hvordan det gikk.. Men men, det kommer vel ikke til å skje.

Hva har jeg ellers gjort på i dag? Jeg har spist is sammen med en venninne, selv om det ikke var sol. Det var så varmt ute at det gikk helt fint an å spise is uten å fryse, deilig! Nå regner det, det er ikke fullt så deilig. Til middag i dag hadde jeg egentlig tenkt å lage nachos, sånn type nachos og kjøttdeig sammen, gratinert med ost. I stedet kjøpte jeg meg middag på skolen, for jeg ble værende på lesesalen til kl 19, og da ble det litt lenge å vente på middagen.

Egentlig synes jeg at kantinetilbudet på skolen er ganske bra, for vi kan kjøpe middag til under 50 kr, og porsjonene kan være ganske store, for vi får forsyne oss med tilbehør selv. Kvaliteten på maten varierer selvfølgelig, men det er alltid flere retter å velge mellom hver dag. Hver dag er det en vegetarrett, men de har jeg ikke prøvet så mye ennå. Kanskje jeg skal bli litt flinkere til det, jeg har bare godt av å få i meg litt mer grønnsaker.

Nå har dette innlegget blitt langt nok, og klokken har blitt mange, så det er på tide å legge seg. Håper noen leser det jeg skriver, og så håper jeg at jeg får skrevet litt med jevne mellomrom. Det er ikke mye spennende med en blogg som aldri blir oppdatert!

:vinke:

I dag var den første dagen i år at jeg gikk med kortbukse! Hurra for at sommeren er i anmarsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: som dagbokskriver.

Husker godt hvordan det er under examensperioden og da får man ikke alltid spist middag hjemme, men du er jo heldi som får så billig middag på skolen da. Syns forresten og at nachos er sinnsykt godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Jeg er også student i Trondheim ;) Gløs, Dragvoll, Hist eller annet på deg da? Jeg er selv gløsing :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Så kjekt at noen leser og svarer! Jeg er gløstøs akkurat som deg Hinata :)

I dag har vært en rolig dag. Jeg har lest, og så har jeg fått vasket klær og ryddet litt. Til lunsj laget jeg meg omelett, og greide både å steke omeletten litt for mye og brenne meg på stekepanna. Som om ikke det var nok, så brente jeg tunga på glovarm kaffe etterpå.. :lol:

Nå sitter jeg og slapper av med en kaffekopp og venter på at kvelden skal komme. Sent i kveld kommer samboeren min hjem etter å ha vært borte på jobb i 14 dager, jeg gleder meg! :hjertesmil: Tenkte å slå i hjel litt av ventetiden med å se på finalen i Masterchef. Jeg heier på Mats, men tror ikke sjansen er så stor for at han kommer til å vinne..uansett, jeg synes det har vært en grei serie å følge med på.

Et av prosjektene mine for tiden er å strikke genser til et tantebarn. Jeg har ikke kommet så langt enda, men det går da litt framover for hver dag. Den er i størrelse to år, så den er heldigvis ikke så stor :) Jeg er forholdsvis ny i strikke-gamet, så det er kjekt å ha noen små å strikke til. Tantegutten fyller ikke år før i september så jeg har god tid ennå!

Håper dere også har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jaja, da har det plutselig gått en hel sommer siden sist jeg skrev noe innlegg her! Jeg har hatt en ganske travel sommer med liten tilgang til internett, jeg får skylde på det.

Nå har skolen begynt på igjen, og jeg merker at jeg er skikkelig motivert for et nytt semester! Det er ganske kjekt egentlig. Jeg trives godt med studiene for tiden, og satser på at det vil gjenspeile seg i resultatene også...

I dag har jeg vært i blodbanken og gitt blod, og som belønning fikk jeg en kopp med mummimamma på :) Har til sammen 7 mummikopper nå, jeg må kanskje begynne å ta noe annet som belønning snart. Oppfordrer alle til å bli blodgivere! Det er en liten innsats å stikke innom en blodbank 2-4 ganger i året, når man tenker på hvor viktig der er for dem som trenger blodoverføring. Plutselig er man selv den personen som ligger der med stort blodtap.. Gå inn på www.giblod.no og meld deg i dag!

Jeg skal prøve å skrive litt mer her i tiden framover, for jeg synes egentlig at det er ganske koselig :)

Oppdatering:

Dagens middag: Pytt i panne

Dagens høydepunkt: FCK - Rosenborg (håper i alle fall at det blir dagens høydepunkt)

Håndarbeidsprosjekt: Heklet ball til et av tantebarna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som gir blod da, skulle gjort det jeg også, men lurer på om jeg ikke kan pga skyhøyt innhold av kobber. Får være snill å ikke la sykesøstrene streve med å finne blodårer på meg heller, blir jo seende ut som en nålepute når jeg tar blodprøver :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye opplevelser! Eller, jeg har vel strengt tatt ikke hatt så mange opplevelser i dag... Jaja:P

I kveld er jeg bare hjemme og slapper av. Vasker klær, hekler litt og venter på at samboeren min skal komme hjem etter 14 dager på jobb. Hurra! Vi har ikke sett hverandre så mye i løpet av sommeren, siden jeg har jobbet i en annen by. Nå skal det bli fint å bli "skikkelige" samboere igjen.

I morgen er det fredag, og det betyr at det snart er helg! Jeg har nylig begynt å trene igjen, og planlegger å få til en treningsøkt når jeg har to timer fri mellom to forelesninger. Etter at siste forelesning er slutt skal vi hjem til foreldrene mine til helga, det gleder jeg meg også til. I kveld fikk jeg vite at broren min også har kommet hjem for helga, så det skal bli trivelig.

Legger ved et bildet av det nye smykket mitt som jeg er så fornøyd med :) Det er kjøpt på Lene V, så det er i grunnen bare juggel, men jeg synes det er fint likevel! post-11697-1282847051,9278_thumb.jpg

Oppdatering:

Dagens nedtur: Kom meg ikke opp av senga til rett tid...

Dagens opptur: Kjæresten kommer hjem!

Dagens nye heklelærdom: Å hekle sammen ruter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, etter å ha begynt å hekle sammen lappene som jeg har heklet til nå, ser jeg at ballen kommer til å bli ganske stor...større enn en fotball i alle fall. Det blir spennende å se hva jeg skal gjøre for å fylle den.. Kanskje det går an å putte en pute inni? Siden det er "hull" i lappene kan jeg i alle fall ikke bare stappe vatt inni, da må jeg i så fall sy en pose først.. Og da kan det jo være like greit å bare kjøpe en pute.

Vel vel, den som lever får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er vel greit å ha noe som ikke spres rundt ja. ;) En rund pute burde det vel gå an å få tak på et eller annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke allerede godt i gang! Jeg var hjemme i helga, og der var hele familien forkjøla.. Så nå ligger jeg så klart her med vondt i hodet og snørrete nese....veldig kjekt.. Men jeg var på skolen i dag, og skal satse på å komme meg dit i morgen også. Første forelesning 08.15... Treningsplanene blir det dessverre verre med. Men men, satser på en quick recovery!

I morgen drar samboeren på kurs med jobben, og blir borte til torsdag. Men det er jo tirsdag i morgen, så jeg får trøste meg med Grey's ;) Nå skal jeg ta litt nesespray og finne senga. Satser på at søvn hjelper bra mot forkjølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkjølelsen herjer videre! Jeg kom meg på skolen til de to timene med forelesning i dag kl 08. Det var de lengste forelesningstimene på lenge, og etterpå gikk jeg rett hjem og la meg. Heldigvis har jeg en snill kjæreste som både har laget mat og gått på butikken og kjøpt hodepinetabletter, halsdrops og godteri til meg :rødme: :rødme:

Nå har han dratt på jobb, og jeg ligger på sofaen og kjeder meg. Dagen i dag har i grunn gått ut på å gå mellom senga og sofaen... Når jeg får mannet meg opp skal jeg rydde litt og vanne blomstrene mine...ellers er det TV-kveld, og ikke noe annet står på programmet egentlig..

Jeg fant forresten akkurat ut at jeg ikke har noen forelesninger i morgen! Det passer jo egentlig kjempebra, da kan jeg bruke morgendagen til å komme meg i form igjen på, uten dårlig samvittighet for å miste forelesninger... Og hvis jeg skulle være så heldig å bli frisk til i morgen, får jeg god tid til å ta en skikkelig økt på treningssenteret.

Kjekt å se at noen leser det jeg skriver, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er så kjipt å være ordentlig forkjøla, føler med deg! Er dårlig for tida jeg og, men jeg var ikke like flink som deg og dro på skolen :P Kjempeheldig at du har fri imorra da :D

God bedring =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, jeg liker tirsdagskvelder! Grey's Anatomy og Privat Praksis, gjerne med noe snacks til, det er saker ;)

Nå sitter jeg på nett og drømmer meg bort i ny mobiltelefon...den jeg har nærmer seg to år, og nå ønsker jeg meg en ny... Den jeg har mest lyst på er HTC Desire. Den er alt for dyr for meg, men jeg vil ha den likevel.... Planen er at jeg kan bruke noe av septemberlønnen på mobil. Det eneste problemet er at den ser ut til å være utsolgt over alt... Eller så har de den, men så koster den urimelig mye. Derfor har jeg tenkt å vente litt, og se om noen av butikkene får den inn på lager snart.

post-11697-1283289797,5761_thumb.jpg

Nå skal jeg gå og legge meg, alene, håper at jeg våkner opp i bedre form i morgen.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Oppdatering:

Dagens middag: Ostesmørbrød

Dagens nedtur: Samboeren dro på jobb

Håndarbeidsprosjekt: Teppe av bestemorruter (Ja, den berømte ballen er lagt litt på vent)

____________________________________________________________________________________________________________________________

Endret av Anna Svingtrapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er en fin helg over, og jeg skal gjøre meg klar til en ny skoleuke. Helga har vært fin, og nå har samboeren min endelig kommet tilbake til Trondheim også <3 Han har ikke vært så mye her etter at skolen har begynt på igjen, så nå skal det bli fint å være skikkelig samboere i et par uker :)

Nå har jeg sett litt på amerikansk fotball på nrk2. Jeg skjønner egentlig ikke så mye av det, men jeg merker at de har enormt mange pauser i kampen! Amerikanere og reklamepauser altså, jeg er glad vi slipper unna det er. Jeg kan ikke alle reglene, så jeg kan ikke si at jeg får så mye ut av å se på kampen....men spillerne er jo veldig kjekke med de digre skuldrene ;)

Klokka er bare 23, men jeg er stuptrøtt, selv om jeg ikke sto opp tidlig i dag. På tide å finne senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jepp jepp, da er det på tide med et nytt innlegg på denne siden. Og det er helg! :)

I dag skulle jeg bare innom et kjøpesenter for å kjøpe meg strømpebukser for å komplettere festantrekket for i morgen. Jeg endte opp med både ny kjole og nye sko, og nå går jeg rundt i leiligheten for å venne meg til de nye høye hælene mine ;) Nå skal det sies at skoene var på salg, og kjolen var heller ikke blant de dyreste, så da er det OK å impulsshoppe en gang i blant :)

Når jeg tenker meg om så kjøpte jeg en cardigan også....jaja, varme klær er viktig nå som det nærmer seg vinter, og nettene er lengre enn dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å impulsshoppe ja, jeg har egentlig litt for trangt budsjett denne måneden, så har måttet snurpe igjen pengepungen :sjenert:

Fikk du med deg badekarpadlinga på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...